• La liga, etapa 13: Real Madrid - Malaga (sâmbătă, Digi Sport 2, ora 17:15) şi Valencia - Barcelona (duminică, Digi Sport 2, ora 21:45)
  • Fotbal, Liga 1, etapa a 19-a: Botoşani - Craiova (vineri, 20:45, Digi Sport 1) şi Astra - FCSB (duminică, 20:45, Digi Sport 1)

Bernie Ecclestone, fostul proprietar al Formulei 1, a declarat că ameninţările companiei Ferrari privind posibila părăsire a competiţiei auto după anul 2020 sunt reale, scrie The Independent.

"Dacă vor realiza că nu pot câştiga, cei de la Ferrari vor propune noi reglementări. Dacă noile reguli vor conduce acolo unde Ferrari crede că vor conduce şi totul se va transforma într-o luptă, Ferrari va pleca. Ei nu doresc plafoane bugetare şi astfel asemenea lucruri, ei vor să cheltuiască atât cât îşi permit. Eu am zis, dacă oamenii nu pot cheltui, atunci să plece'', a spus Ecclestone.

Ferrari ar putea să renunţe la a mai participa în Campionatul Mondial de Formula 1 după 2020 dacă noii proprietari ai competiţiei o vor conduce într-o direcţie contrară intereselor scuderiei, a declarat, săptămâna trecută, preşedintele companiei, Sergio Marchionne.

El şi-a exprimat nemulţumirea faţă de intenţia noului proprietar, Liberty Media, de a standardiza motoarele şi de a echilibra distribuţia banilor către echipe.

Formula 1 a fost cumpărată, din ianuarie, de societatea americană Liberty Media, care a preluat drepturile de organizare de la Bernie Ecclestone.

Proprietarii americani vor să reechilibreze veniturile după expirarea acordului actual cu echipele, la sfârşitul anului 2020. Propunerile pentru un motor nou, mai ieftin şi mai simplu au fost prezentate la Paris şi va mai exista o altă întâlnire a Grupului de strategie pentru a discuta despre alte schimbări.

''Liberty are câteva bune intenţii, una fiind reducerea costurilor pentru echipe. Dar sunt şi lucruri cu care nu suntem de acord. Unul este legat de faptul că unicitatea sistemului de propulsie nu va fi un factor distinctiv pentru participanţi. Nu aş încuviinţa ca asta să se întâmple. Vom fi obligaţi să luăm anumite decizii dacă vedem că sportul o ia într-o altă direcţie din 2021. Dacă nu vedem circumstanţe care să fie benefice pentru marcă, pentru piaţă (...) Ferrari nu va juca'', a spus Marchionne.

Şi unii piloţi şi-au exprimat anumite temeri faţă de unele modificări anunţate de Liberty Media. În luna aprilie, pilotul german Sebastian Vettel (Ferrari) a catalogat drept o alegere greşită adoptarea unor noi reglementări pentru a creşte spectaculozitatea curselor.

Vettel a opinat că o reducere a formatului curselor, pentru ca tinerii piloţi să se adapteze mai rapid la exigenţe, ar reduce interesul sportiv. ''Marile Premii sunt Mari Premii. Aşa cum au fost mereu. Cursele erau chiar mai lungi în trecut şi ele trebuie să rămână o provocare. Cred că o reducere le-ar scădea interesul şi nu ar mai fi Mari Premii. Cred că anumite lucruri nu trebuie schimbate. Cred că prea multe schimbări ar fi un lucru rău. Schimbarea de dragul schimbării mă face un pic sceptic'', a declarat Vettel.

Pe de altă parte, reprezentanţii Liberty Media au spus că încearcă să atragă un public nou, că intenţionează să organizeze mai multe curse în oraş şi să împartă sezonul în trei părţi aproximativ egale, în Asia, Europa şi America.

"Vom merge în oraşe emblematice, unde avem o mare bază de fani, mai ales noi fani potenţiali. Din punct de vedere al fanilor, decorul din centrul acestor oraşe poate crea imagini de televiziune şi imagini percutante. Eu petrec mult timp să iau contact cu oraşele - nu doar să reacţionez la propunerile care ne-au fost făcute - şi cred că în final vom organiza mai multe curse în oraş decât s-a văzut până acum", a spus, în august, directorul de operaţiuni comerciale, Sean Bratches

Spre deosebire de situaţia actuală, când calendarul curselor prevede treceri de la un continent la altul, în viitor sezonul ar putea fi împărţit în funcţie de zone geografice, ceea ce ar fi benefic pentru fani, sponsori, echipe şi organizatori, a afirmat oficialul.

"Vrem o repartizare echilibrată a curselor în rândul regiunilor şi ceva mai mult echilibru între circuitele tradiţionale şi cele urbane (în prezent la Melbourne, Monaco, Montreal, Baku şi Singapore - n. r.)", a spus el.

Noii proprietari ai F1 doresc ca un sezon să aibă 25 de curse, faţă de 20 în acest moment, iar formatul să fie unul variat, în jurul tripticului antrenamente libere (trei sesiuni) - calificări - cursă, împărţit în trei zile.

Două Mari Premii suplimentare ar putea fi organizate în oraşe din Asia - continent unde există numeroşi fani - în condiţiile în care India, Coreea de Sud şi Malaezia au renunţat în ultimii cinci ani. În acest moment au loc discuţii, a asigurat Bratches, fără să ofere amănunte.

Grupul american Liberty Media a cumpărat în ianuarie drepturile comerciale ale disciplinei (tranzacţie estimată la aproape 8 miliarde de dolari), după domnia de 40 de ani a britanicului Bernie Ecclestone.

AGERPRES