Lewis Hamilton a obținut prima victorie din sezonul 2016 în Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco. Britanicul s-a impus a doua oară pe traseul stradal, după victoria din 2008 cu McLaren Mercedes.

Hamilton a plecat de pe locul al treilea, iar startul s-a dat în spatele mașinii de siguranță, din cauza condițiilor atmosferice. Hamilton a trecut pe circuit de colegul său Nico Rosberg, iar după schimbuld e pneuri s-a trezit în fața lui Daniel Ricciardo.

Pilotul Red Bull Racing, plecat din pole-position, a pierdut secunde suplimentare la boxe din cauza unei modificări neprevăzute. Echipa a decis în ultimul moment să schimbe trenul ultrasoft cu unul supersoft, iar Ricciardo a revenit pe circuit în urma lui Hamilton. Din acel moment, în ciuda insistențelor, australianul nu a reușit să depășească și s-a împăcat cu ideea locului secund.

Podiumul a fost completat de mexicanul Sergio Perez. Pilotul Force India a folosit pneurile soft mai bine de jumătate din Grand Prix și s-a apărat în permanență în duelul cu Sebastian Vettel. Perez a urcat pe podiumul cu numărul 6 din carieră, primul după cel de anul trecut, din Rusia. McLaren Honda a punctat, din nou, cu cei doi piloți. Fernando Alonso a încheiat al cincilea, iar Jenson Button a fost al nouălea. Nico Rosberg a sosit pe locul 7, iar avansul său din clasamentul general, față de Lewis Hamilton, a scăzut la 24 de puncte.

Următoarea etapă, Marele Premiu al Canadei, se va desfășura între 10 și 12 iunie, și va putea fi urmărită, în direct, pe canalele Digi Sport.


LIVE TEXT

Turul 78: FINAL! Hamilton câștigă MP al statului Monaco!

Turul 77: Sainz anunță că a începe din nou ploaia. Hamilton e în continuare lider, la startul ultimului tur.

Turul 73: 3 secunde diferență într Hamilton și Ricciardo! Cu un tur în urmă, Hamilton a reușit să facă cel mai rapid tur al cursei: 1:17.939.

Turul 71: Alonso anunță au apărut din nou câteva picături de ploaie. Mai sunt 7 tururi.

Turul 70: Hamilton se depărtează la 1,9 secunde în fața lui Ricciardo. 

Turul 69: Hamilton pleacă din nou bine, după ce se ridică avertizarea de Virtual Safety Car. 

Turul 68: Virtual safety Car, pentru îndepărtarea unei pungi mari de plastic de pe pistă, cu 10 tururi înainte de final! Liderul Hamilton a frânat brusc, dar nu există alte incidente. 

Turul 64: Hamilton păstrează în continuare pneurile ultra-soft. Vettel are probleme în același loc în care Verstappen a abdonat, dar, spre deosebire de olandez, reușește să se redreseze și evită un contact cu parapetul, care l-ar fi putut face să abandoneze. Perez profită și se depărtează la peste 3 secunde. 

Turul 63: Vettel a fost cel mai rapid de pe pistă în ultimele 3 tururi și s-a apropiat la puțin mai mult de o secundă și jumătate de Perez.

Turul 60: Se anunță din nou ploaie la Monte Carlo. Se adună din nou norii.

Clasamentul după 60 de tururi

Turul 58: Mai sunt 15 piloți pe pistă. Gutierrez a fost și el la un pas să se lovească de parapet, dar a apucat să frâneze și s-a oprit la o palmă de el. A dat înapoi și a putut continua.

Turul 57: Abandonează și Ericcson, iar Sauber iese din cursă. Hamilton este în continuare lider, la mai mult de o secundă și jumătate în fața lui Ricciardo. Perez e al treilea, Vettel e al patrulea.

Turul 53: Abandonează și Nasr, iar incidentul dintre monoposturile Sauber este sub investigație. A fost raportat și fum în monopostul său, după o primă oprire la boxe în care părea să i se fi reglat mașina, în urma ciocnirii cu Ericsson.

Turul 52: Haryanto, ultimul clasat, este ajuns din nou din urmă de Hamilton și Ricciardo, chiar în tunel. Al doilea clasat încearcă să profite și atacă la ieșirea din tunel, dar britanicul de la Mercedes se apără bine și închide trasa.

Turul 50: Contact între piloții de la Sauber, Ericcson și Nasr! Rămân multe resturi pe pistă și se flutură din nou steagurile galbene. Virtual Safety Car la Monaco. Lui Nasr i se transmisese să se lase depășit de colegul său, dar nu a venit niciun răspuns. "Poate nu-i merge radioul", a spus Ericsson, cu un tur înainte de accident.

Turul 49: Perez a reușit cel mai rapid tur.

Turul 46: 10 secunde penalizare pentru Wehrlein, pentru că a rulat cu viteză prea mare în timp ce erau arborate steagurile galbene și se rula sub virtual Safety Car. Din monopostul lui Sainz (Toro Rosso) s-a desprins o bucată de plastic în virajul 10.

Turul 45: Ricciardo s-a apropiat din nou la o jumătate de secundă de Hamilton.

Turul 40: Hamilton conduce cursa și se depărtează la aproape două secunde de Ricciardo. Perez e al treilea, iar Vettel e pe locul 4. Alonso e al cincilea!

Clasamentul după 40 de tururi

Turul 37: Dispare avertizarea de virtual Safety Car. La vârf continuă lupta dintre liderul Hamilton și Ricciardo. Australianul a încercat să depășească pe exterior, dar Hamilton s-a apărat bine și l-a înghesuit la mantinelă. Ricciardo a protestat, după ce i-a derapat puțin spatele monopostului, după această manevră. Ce duel!

Turul 35: Abandon pentru Verstappen! Steaguri galbene și virtual Safety Car, pentru incidentul petrecut pe primul sector. Pilotul olandez, câștigător în etapa trecută, nu a frânat la timp și nu s-a putut înscrie pe trasă, lovindu-se cu partea dreaptă de parapet și distrugându-și monopostul. Mașina este scoasă de pe pistă cu macaraua.

Turul 33: Încă un incident pentru Magnussen, care nu poate frâna la timp și se lovește de parapet. Danezul poate continua cursa.

Turul 32: Intră la boxe și Hamilton și se montează pneuri ultra-soft. A intrat și Rosberg. Soarele și uscarea pistei i-au determinat pe cei mai mulți piloți să intre la boxe. A intrat și Ricciardo, dar mecanicii au făcut o schimbare ultim moment, alegând să monteze super soft-urile. Ricciardo revine pe pistă în spatele lui Hamilton, care e din nou lider. Perez e al treilea

Turul 30: Hamilton rezistă în poziția de lider. Ricciardo îl urmează îndeaproape, la mai puțin de o jumătate de secundă. Apar pe pistă și pneuri ultra soft pentru Ericsson (Sauber).

Turul 28: Ricciardo e la o jumătate de secundă în spatele liderului Hamilton, care încă rulează cu pneurile de ploaie, deși trasa este deja uscată. A ieșit soarele în Principat.

Turul 24: Ricciardo intră la boxe pentru prima dată, din postura de lider și montează pneurile intermediare. A revenit pe pistă pe locul al doilea. Noul lider e Hamilton, care încă nu a intrat la boxe după startul pe pneuri full-wet. Ricciardo e la 9 secunde în spatele lui, dar la 22 de secunde în fața lui Rosberg, ocupantul locului 3. O nouă depășire pentru Verstappen, care acum trece frumos de Button și ocupă locul al 10-lea.

Turul 21: Incident între Magnussen și Kvyat! Pilotul de la Renaul a reușit să plece, după ce a dat cu spatele. S-au atins de cel puțin 4 ori, înainte de a intra în parapet. În cele din urmă, Kvyat a fost nevoit să abandoneze.

Turul 20: Depășire frumoasă a lui Verstappen, după un duel cu Magnussen.

Clasamentul după 20 de tururi

Turul 17: Vettel îl depășește pe Massa, dar a tăiat șicana și trebuie să îi cedeze locul înapoi. Hamilton a făcut cel mai rapid tur.

Turul 16: Ricciardo a făcut din nou cel mai rapid tur și se depărtează la mai mult de 13 secunde de al doilea clasat. Pe 2 tocmai a urcat Hamilton, după ce l-a depășit pe colegul lui de la Mercedes, Rosberg!

Turul 13: Oficialii cursei anunță că incidentul dintre Grosjean și Raikkonen va fi investigat la final. Ricciardo a reușit cel mai rapid tur de două ori la rând și se depărtează de Rosberg și Hamilton, principalii urmăritori. Hamilton stă foarte aproape și pune multă presiune pe colegul său de la Mercedes. Verstappen și Vettel intră la boxe și montează pneurile intermediare. 

Turul 11: Probleme pentru Grosjean și Raikkonen! Monopostul Ferrari are roata de pe stânga față blocată și sunt șanse mici să mai poată continua, deși rulează și trece de tunel. Pe reluări se vede cum Grosjean l-a lovit din spate pe Raikkonen.

Turul 10: Steaguri verzi începând cu turul al 10-lea! Porțiunea a fost curățată rapid și se poate concura! Pista este în uscare.

Turul 9: Button intră la boxe și montează pneurile intermediare. Pe același tip de "gume" rulează și Nasr și Kvyat.

Turul 8: Safety Car-ul a ieșit de pe pistă la finalul celui de-al 7-lea tur și începe adevărata cursă. Steag galben pe primul sector al circuitului, după un accident suferit de Palmer, al cărui monopost Renault are toată fața distrusă. Pilotul iese fără probleme, dar pista este plină de resturi.

Turul 6: Deși recunosc că pista este destul de udă și condițiile sunt periculoase, piloții încep să ceară scoaterea Safety Car-ului.

Turul 4: Monopostul lui Kvyat continuă să aibă probleme și rulează cu viteză constantă pe pistă. "Mi se întâmplă mereu", a transmis rusul prin radio, deznădăjduit. A trecut pe linia boxelor, dar nu s-a oprit la stand.

Turul 3: Kvyat revine pe pistă, dar are un tur în spatele celorlalți piloți. Safety Car-ul rămâne în continuare pe pistă.

Turul 2:Kvyat este primul intrat la boxe, forțat de problemele mari ale monopostului său Red Bull. Rusul nu putea schimba viteza și a petrecut zeci de secunde la boxe.

Turul 1: Safety Car-ul intră pe pistă încă de la început. Pista este foarte udă, din cauza ploii, iar perdeaua de apă este foarte deasă.

UPDATE Ora 15:00: Start în Marele Premiu al statului Monaco!

A început turul de încălzire pe circuitul din Monaco.


Daniel Ricciardo a obţinut primul pole-position din carieră în Formula 1 pe circuitul stradal de la Monte Carlo. Acesta e primul pole-position Red Bull Racing în Principat după cel al lui Mark Webber, din 2012.

În drumul către prima poziţie de pe grilă, australianul a semnat şi un nou record de calificare. Ricciardo a stopat dominaţia Mercedes la Monte Carlo. Constructorul german obţinuse pole-ul în ultimii trei ani.

Fostul campion din Formula 3 britanică a fost mai rapid decât Nico Rosberg cu o zecime de secundă şi va pleca în cursă cu pneuri supersoft, compoziţia folosită la finalul celei de-a doua sesiuni a calificărilor.

În ciuda faptului că a început ultimul tur cu record de sesiune pe primul sector, campionul mondial Lewis Hamilton a semnat doar al treilea timp.
Hamilton va lua startul din linia a doua, alături de Sebastian Vettel.

Linia a treia îi va avea în componenţă pe Nico Hulkenberg şi Carlos Sainz, care a profitat de penalizarea de cinci locuri pe grila de start primită de Kimi Raikkonen pentru schimbarea cutiei de viteze.

McLaren Honda şi-a atins obiectivul: calificare între cei mai buni 10, obţinută de spaniolul Fernando Alonso.

Sesiunea de calificari a început cu un abandon important. Max Verstappen, câştigătorul de la Barcelona, a lovit glisiera metalică la ieşirea din şicana de la Piscină şi a rămas pe locul 21.

Marele Premiu de Formula 1 al statului Monaco va putea fi urmarit duminică, de la ora 15.00, în direct la Digi Sport 1. Cursa va fi prefaţată, de la ora 14.00, tot pe Digi Sport 1, în studioul Grila de Start.

GRILA DE START a Marelui Premiu din Monaco

 


 

 

 

Calificările pentru MP de F1 al statului Monaco pot fi urmărite LIVE VIDEO AICI

Grila de start a celui de-al șaselea Grand Prix al sezonului din Formula 1, din Monaco, se decide astăzi, în direct la Digi Sport 1, de la ora 15.00.

După victoria surprinzătoare din Spania a olandezului Max Verstappen, devenit cel mai tânăr câștigător din istoria "Marelui Circ", piloții Mercedes sunt decişi să-şi reia dominaţia pe circuitul stradal din Monte Carlo.

Cu patru victorii în primele patru curse din acest sezon, germanul Nico Rosberg conduce detaşat la general, cu 101 puncte.

Coechipierul Lewis Hamilton a căzut pe 3 după acroşajul cu Rosberg de la Montmelo. A fost depăşit cu patru puncte de pilotul finlandez al lui Ferrari, Kimi Raikkonen.

Britanicul Hamilton nu are nicio victorie în 2016, însă a obţinut de trei ori în cinci curse pole-positionul şi e decis să plece şi de această dată primul în cursa din Principat. Nico Rosberg a câştigat şi el două sesiuni de calificare în acest an.

Triplul campion mondial Hamilton a fost cel mai rapid în prima sesiune de antrenamente libere, însă australianul Daniel Ricciardo, de la Red Bull, l-a depăşit după a doua şedinţă.

În ultima sesiune de antrenamente libere, desfăşurate azi, primul a fost germanul Sebastian Vettel, de la Ferrari.