Cea mai titrată echipă din istoria Formulei 1 şi-a obişnuit fanii cu eşecurile în ultimii ani, iar actualul sezon nu face excepţie.

Scuderia Ferrari nu se implică nici în acest an în bătălia pentru unul din cele două titluri, în ciuda sumelor imense cheltuite.

Jurnaliştii de la Marca au calculat bugetele constructorului italian din 2008 încoace, anul ultimului titlu din palmares, şi au ajuns la o cifră incredibilă. Ferrari a investit 2,2 miliarde de euro fără a se mai bucura de vreun titlu la piloţi sau echipe.

Din 2008 încoace, italienii au avut, în medie, un buget anual de 280 de milioane de euro, însă s-au bucurat doar de 15 Mari Premii câştigate în aceşti opt ani.

Asta înseamnă că fiecare victorie a costat scuderia de la Maranello 150 de milioane de euro.

Finlandezul Kimi Raikkonen, în 2007, a fost ultimul campion mondial al lui Ferrari, care a triumfat ultima oară la constructori în 2008. Din acel moment, doar patru piloţi au fost la volanul monopostului roşu: Kimi Raikkonen, Felipe Massa, Fernando Alonso şi Sebastian Vettel.

Italienii au cele mai multe titluri din istoria Formulei 1 la piloţi, 15, şi cele mai multe la constructori, 16.

A doua echipă din istoria "Marelui Circ", cu 12 titluri la piloţi şi opt la constructori, McLaren, traversează un moment şi mai dificil decât rivala din Peninsulă.

În actualul sezon, piloţii Ferrari se află pe locurile 4 şi 5 în clasamentul general după 12 etape, în timp ce Scuderia italiană e a treia în clasamentul constructorilor, după Mercedes şi Red Bull.