Răsfăţul pe care ni l-a oferit luna iulie ajunge la final, odată cu M.P. al Germaniei. Formula 1 va intra într-o binemeritată vacanţă de 3 săptămâni, dar se va întoarce cu, sperăm noi, forţe proaspete pentru ultima şi cea mai importantă parte a sezonului. DigiSport.ro vă prezentă în continuare avancronica Marelui Premiu al Germaniei.

HOCKENHEIMRING, GERMANIA

Cea mai populată ţară 100% europeană, Germania revine în calendarul Campionatului Mondial de Formula 1 după o pauză de un an. Situat în sud-vestul Germaniei, de-a lungul văii Rinului, oraşul Hockenheim face parte din regiunea Baden-Württemberg. Fie că s-a disputat la Nurburgring sau la Hockenheimring, M.P. al Germaniei reprezintă evenimentul cu una dintre cele mai mari tradiţii din Formula 1.

Circuitul original Hockenheim măsura aproape 8 km şi era compus din două linii drepte imense, despărţite de un viraj de dreapta care trecea printr-o pădure deasă, şi două ace de păr legate unul de altul, din aşa-numita zonă a stadionului (sau a motodromului).
Hockenheimring rămâne cu o pată neagră pe istoria sa glorioasă, pe 7 aprilie 1968 aici pierzându-şi viaţa dublul campion mondial Jim Clark într-un accident de Formula 2. Pista a fost modificată uşor în 1970 din această cauză, adăugându-se două şicane la jumătăţile celor două linii drepte. Chiar şi aşa, deseori s-a întâmplat ca multe motoare să cedeze din cauza forţării acestora pe zonele de fugă şi, prin urmare, în 2002 circuitul a primit un nou design. Hermann Tilke, cel care s-a ocupat de noul desen al circuitului, a păstrat primul viraj şi zona Stadionului intacte, iar zona “împădurită” a fost “defrişată” definitiv în favoarea unor viraje mai strânse, ajungându-se la un circuit de aprox. 4,5 km, pe care se va desfăşura Marele Premiu al Germaniei din acest weekend.


DETALII TEHNICE

• Tururi: 67
• Lungimea circuitului: 4,574 km
• Viraje: 17
• Lungimea cursei: 306,458 km
• Număr de curse disputate la Hockenheim: 34
• Prima cursă disputată: 1970
• Cele mai multe victorii (piloţi): 4 – Michael Schumacher (1995, 2002, 2004, 2006)
• Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2016): 3 – Fernando Alonso (2005, 2010, 2012)
• Cele mai multe victorii (constructori): 11 - Ferrari (1977, 1982, 1983, 1994, 1999, 2000, 2002, 2004, 2006, 2010, 2012)
• Acceleraţie maximă: 65% din lungimea unui tur
• Utilizarea frânelor: 19% din lungimea unui tur
• Schimbări în cutia de viteze: 55/tur
• Consum de combustibil: 1,49 kg/tur
• Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,24 km
• Distanţa din grilă şi până la primul viraj: 310 m
• Viteză maximă: 340 km/h
• Zone DRS: 2 (Linia dreaptă dintre virajele 1 şi 2 şi următoarea porţiune de viteză)
• Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 18 (Rubens Barrichello, 2000)
• Câştigători cu plecare din pole position: 18 din 34 (52,94%)
• Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Mediu
• Uzura pneurilor: Medie
• Cel mai rapid pit stop în 2014: Red Bull (Daniel Ricciardo) – 18,868 s
• Numărul depăşirilor efectuate în 2014: 65
• Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 24%

ALEGEREA PNEURILOR


RECORDURILE CIRCUITULUI

În cursă: 1:13.780 – Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes, 2004)
În calificări: 1:13.306 – Michael Schumacher (Ferrari, 2004)

MOMENTE MEMORABILE

- M.P. al Germaniei 1982 – Bătaia dintre Eliseo Salazar şi Nelson Piquet. Un lucru mai puţin întâlnit în Formula 1, Salazar l-a scos stupid pe Piquet din cursă din postura de pilot întârziat şi totul s-a încheiat cu o scurtă “confruntare” faţă-n faţă. Momentul a fost precedat de accidentul groaznic al lui Didier Pironi.
- M.P. al Germaniei 1986 – “Blestemul” combustibilului pentru McLaren. Ce poate fi mai rău decât un pilot care rămâne fără combustibil în ultimul tur? Răspuns: Acest lucru să li se întâmple ambilor piloţi ai aceleiaşi echipe. Primul ghinionist a fost Keke Rosberg care se afla în acel moment pe locul 2, urmat apoi de colegul său, Alain Prost, care a rămas fără benzină chiar pe ultimii metri ai cursei şi a fost forţat să-şi “abandoneze” maşina, stoarsă de ultimul strop de energie, chiar pe grila de start.
- M.P. al Germaniei 1999 – Explozia de pneu a lui Mika Hakkinen. La numai o zi după ce lui David Coulthard i-a explodat pneul în calificări, la peste 300 km/h, în cursă i-a venit rândul lui Hakkinen să păţească ceva similar. “Mergeam la turaţie maximă când a explodat. Imaginaţi-vă cum e să păţiţi asta la 335 km/h!”, a declarat finlandezul.
- M.P. al Germaniei 2000 – Prima victorie din cariera lui Rubens Barrichello. După ce a terminat calificările abia pe locul al 18-lea, Barrichello nici nu se gândea că ar putea obţine primul său triumf din carieră chiar la Hockenheim. Acest lucru s-a întâmplat până la urmă, iar pilotul Ferrari a sărbătorit în lacrimi prima victorie braziliană în Formula 1 de la pierderea subită a mentorului său, Ayrton Senna.
- M.P. al Germaniei 2001 – Accidentul spectaculos al lui Luciano Burti. Michael Schumacher a ratat complet startul din cauza unei probleme la cutia de viteze, iar Luciano Burti n-a reuşit să-l evite şi s-a izbit de monopostul neamţului, decolând de pe pistă pe deasupra lui Enrique Bernoldi şi aterizând la mică distanţă de Jos Verstappen.
- M.P. al Germaniei 2002 – Duelul fantastic dintre Montoya şi Raikkonen. Primul an cu noul desen al circuitului ne-a oferit un duel excelent, roată la roată, pentru poziţia a 4-a între Juan Pablo Montoya (Williams BMW) şi Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes), în care columbianul a avut câştig de cauză. Însă nici Kimi nu s-a predat prea uşor...
- M.P. al Germaniei 2010 – Ordinele de echipă lovesc din nou la Ferrari. Turul 48 al cursei din 2010 a decis învingătorul. Rob Smedley, inginerul de cursă de atunci al lui Felipe Massa i-a transmis brazilianului următorul mesaj: “Fernando este mai rapid decât tine. Poţi să confirmi că ai înţeles mesajul?”. Massa a confirmat pe pistă că a înţeles mesajul şi, după un tur, l-a lăsat pe Alonso să treacă după virajul 6, cedându-i victoria. Ulterior, Smedley şi-a cerut scuze prin radio, dar Ferrari a fost băgată într-un imens scandal, încheiat cu o amendă de 100.000 de dolari, în ciuda faptului că Massa a negat orice acuzaţie de ordine de echipă. Însă, mai evident de atât nu se putea...
- M.P. al Germaniei 2014 – Recuperarea fantastică a lui Lewis Hamilton. După ce i-a cedat un disc de frână în Q1, Hamilton a fost nevoit să se resemneze doar cu locul 20 pe grilă, în timp ce colegul său, Nico Rosberg, a realizat pole-ul. Chiar şi în aceste condiţii, ambii piloţi Mercedes au încheiat pe podium, după una dintre cele mai importante curse de recuperare din cariera lui Hamilton. Cireaşa de pe tort a constituit-o dubla depăşire efectuată asupra lui Kimi Raikkonen şi Daniel Ricciardo din turul 13.

CURSA PRECEDENTĂ - 2014

Pole Position: Nico Rosberg (Mercedes AMG) – 1:16.540
Podium:
1. Nico Rosberg (Mercedes AMG) 1:33:42.914
2. Valtteri Bottas (Williams Mercedes) +20.789
3. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) +22.530
Cel mai rapid tur: Lewis Hamilton (Mercedes AMG) – 1:19.908 (turul 53)

CLASAMENT GENERAL PILOŢI

1. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) 192p
2. Nico Rosberg (Mercedes AMG) 186p
3. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) 115p
4. Kimi Raikkonen (Scuderia Ferrari) 114p
5. Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) 110p
6. Max Verstappen (Red Bull Racing) 100p
7. Valtteri Bottas (Williams Mercedes) 56p
8. Sergio Perez (Sahara Force India) 47p
9. Felipe Massa (Williams Mercedes) 38p
10. Carlos Sainz Jr. (Scuderia Toro Rosso) 30p

CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI

1. Mercedes AMG 378p
2. Scuderia Ferrari 224p
3. Red Bull Racing 223p
4. Williams Mercedes 94p
5. Sahara Force India 74p
6. Scuderia Toro Rosso 45p
7. McLaren Honda 38p
8. Haas F1 Team 28p
9. Renault Sport F1 6p
10. Manor Racing F1 1p
11. Sauber F1 Team 0p

PUNCTE DE PENALIZARE

1. Valtteri Bottas – 6p
2. Daniil Kvyat – 5p
- Kimi Raikkonen – 5p
4. Nico Hulkenberg – 4p
- Pascal Wehrlein – 4p
- Marcus Ericsson – 4p
7. Max Verstappen – 3p
8. Sebastian Vettel – 2p
- Nico Rosberg – 2p
- Felipe Nasr – 2p
- Fernando Alonso – 2p
- Kevin Magnussen – 2p
- Esteban Gutierrez – 2p
- Carlos Sainz Jr. – 2p
- Rio Haryanto – 2p
16. Pastor Maldonado – 1p

*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.

PROGRAM TV

Vineri, 29 iulie 2016

DIGI SPORT 2 11:00 Formula 1 – Antrenamente 1
DIGI SPORT 2 15:00 Formula 1 – Antrenamente 2

Sâmbătă, 30 iulie 2016

DIGI SPORT 1 12:00 Formula 1 – Antrenamente 3
DIGI SPORT 1 15:00 Formula 1 – Calificări
DIGI SPORT 3 16:40 GP2 – Cursa 1
DIGI SPORT 3 18:20 GP3 – Cursa 1

Duminică, 31 iulie 2016

DIGI SPORT 2 10:15 GP3 – Cursa 2
DIGI SPORT 2 11:25 GP2 – Cursa 2
DIGI SPORT 2 12:30 Porsche Supercup
DIGI SPORT 1 15:00 Formula 1 – Cursa

ALTE INFORMAŢII

• Contrar oricăror prognoze meteo, sesiunea de calificări din Ungaria a fost puternic influenţată de apariţia ploii. De data aceasta, meteorologii ne liniştesc cu o prognoză în care ploaia ar trebui să lipsească cu desăvârşire. Se anticipează temperaturi de aprox. 27-28 de grade Celsius şi soare, cel puţin vineri şi sâmbătă. Condiţiile s-ar putea schimba duminică, spre seară, dar şansele de ploaie ar trebui să fie reduse, în ciuda faptului că în prognoza oficială a FIA se anunţă faptul că “nu poate fi exclus riscul unor averse care să afecteze cursa”.
• Vestea acestei săptămâni este de departe despărţirea dintre James Allison şi Ferrari. Allison ocupa funcţia de director tehnic la Ferrari din 2013, atunci când venise de la Lotus, iar meritele sale au început să se cunoască odată cu panta ascendentă a echipei din sezonul 2015. Este a doua lovitură dureroasă pe care o suferă Allison în acest an, după ce în martie acesta şi-a pierdut soţia din cauza meningitei. Deşi s-a lăsat să se înţeleagă că despărţirea n-a avut nicio legătură cu rezultatele echipei, aceasta a survenit într-un moment în care Ferrari a făcut un sezon sub aşteptări şi este în pericol să piardă locul 2 la constructori în favoarea austriecilor de la Red Bull Racing. În locul lui Allison a fost ales Mattia Binotto, un italian cu peste 20 de ani vechime în cadrul Scuderiei. Se zvoneşte însă că Binotto este doar o soluţie de moment, iar Ross Brawn va fi prezent la Hockenheim în acest weekend.
• Consiliul de Strategie din cadrul FIA a decis ca sistemul Halo să fie amânat până în 2018, după ce în februarie, FIA a dat ca aproape sigură introducerea acestuia din sezonul următor. Sebastian Vettel a susţinut în conferinţa de presă de joi că “90-95% dintre piloţi ar fi fost de acord cu Halo”, deşi Jolyon Palmer declarase anterior că majoritatea piloţilor se opun introducerii sistemului Halo, doar că le e teamă să spună. Halo va fi testat suplimentar atât în ultima parte a acestui sezon, cât şi în 2017 şi va rămâne o opţiune serioasă în 2018.
• Acelaşi Consiliu de Strategie a mai luat o decizie importantă joi, la Geneva. S-a decis ca restricţiile din comunicările radio să fie îndepărtate. Comunicatul FIA: “La cererea echipelor şi a deţinătorului drepturilor comerciale, FIA a fost de acord să adopte o abordare mai liberă în interpretarea Articolului 27.1 (cel în care un pilot trebuie să conducă maşina “singur şi neajutat”). Cu excepţia perioadei dintre plecarea în turul de încălzire şi plecarea în cursă, nu vor mai exista limitări asupra mesajelor echipelor trimise către piloţii lor, fie prin radio, fie prin tabla de semnalizare. Această abordare are drept scop furnizarea de conţinut îmbunătăţit pentru fani şi spectatori, iar echipele vor trebui să asigure deţinătorului drepturilor comerciale acces nerestricţionat la mesajele radio de fiecare dată când maşinile lor părăsesc garajul”.
• ZVON. O agenţie de presă din Rusia (“Izvestia”) anunţă că Daniil Kvyat va părăsi definitiv structura Red Bull la final de sezon. După ce a fost retrogradat de la Red Bull Racing la Scuderia Toro Rosso după M.P. al Rusiei, în favoarea lui Max Verstappen, se pare că pilotului de 22 de ani nu îi va fi reînnoit contractul din cauza rezultatelor slabe, sub cele ale colegului său, Carlos Sainz. “Red Bull a sperat că, prin întoarcerea la Toro Rosso, Kvyat îşi va recăpăta încrederea, luându-i-se presiunea de pe umeri. Se aştepta ca Kvyat să puncteze în mod regulat, devenind un exemplu pentru Sainz, dar în ultimele 7 curse, Daniil nu a evoluat prea bine comparativ cu colegul său, iar cele mai recente eşecuri ale sale se pare că l-au convins pe Helmut Marko să nu-i reînnoiască contractul”, notează sursa citată. În aceste condiţii, Pierre Gasly ar fi favorit să-i ia locul. Întrebat despre componenţa echipei din sezonul următor, şeful echipei Toro Rosso, Franz Tost, a spus: “E prea devreme să ne pronunţăm, dar nu ne-ar deranja să păstrăm ceea ce avem. Dacă unul din piloţi ar prefera să plece, avem o singură soluţie – Pierre Gasly. Toţi ceilalţi piloţi pe care îi avem sunt prea tineri şi neexperimentaţi”.
• După ce a pierdut pentru prima oară în acest sezon şefia clasamentului general, Nico Rosberg are o sete cruntă de victorie şi poate lega două victorii consecutive la Hockenheim. De cealaltă parte, Lewis Hamilton va face tot ce-i stă în putinţă pentru ca rivalul său să nu urce pe cea mai înaltă treaptă a podiumului în cursa sa de casă. Ambii au câştigat la Hockenheim doar o dată în carieră, Lewis în 2008 şi Nico în 2014. Pole-ul pare un factor important, de 6 ori în ultimele 10 curse, pilotul care a plecat din pole a câştigat la Hockenheim. De urmărit şi duelul aprig dintre Ferrari şi Red Bull pentru locul 2 de la constructori, cele două echipe fiind despărţite de numai un punct. M.P. al Germaniei se va desfăşura duminică, 31 iulie, de la ora 15:00, în direct la Digi Sport 1, iar emisiunea Grila De Start vă va introduce în atmosfera cursei de la ora 14:00.