UPDATE Ora 21:30: Sebastian Vettel (Ferrari) a scăpat de o nouă sancțiune din partea FIA, după ce și-a cerut scuze pentru limbajul licențios folosit pe finalul cursei din Marele Premiu de F1 al Mexicului.

FIA a anunțat, marți, că președintele Jean Todt a luat decizia de a nu-l sancționa pe cvadruplul campion mondial, invocând o excepție. Cu toate acestea, a făcut precizarea că, pe viitor, astfel de incidente vor fi soluționate la Tribunalul Internațional.

În cadrul unei scrisori, pilotul german și-a cerut scuze directorului de cursă al Formule 1, Charlie Whiting (64 de ani), dar și întregii Federații Internaționale de Automobilism, pentru cuvintele pe care le-a aruncat și în direcția lor la nervi, după ce, pe finalul cursei, Max Verstappen de la Red Bull a "scurtcircuitat" un viraj în timp ce îşi apăra poziţia a treia în faţa sa şi a refuzat apoi să-i cedeze locul.

"A indicat, de asemenea, că îl va contacta pe Max Verstappen și a jurat că astfel de incidente nu vor mai avea loc", a mai precizat FIA.


FIA analizează limbajul licenţios al germanului Sebastian Vettel de la Marele Premiu de Formula 1 al Mexicului, pilotul riscând un avertisment, o amendă, o penalizare sau chiar o suspendare.

În finalul cursei de duminică, Max Verstappen de Red Bull a "scurtcircuitat" un viraj în timp ce îşi apăra poziţia a treia în faţa germanului Sebastian Vettel şi a refuzat apoi să-i cedeze locul adversarului. Gestul olandezului de 19 ani l-a scos din sărite pe Vettel, care a început să gesticuleze şi să înjure pe toată lumea, atât pe rivali, cât şi pe directorul de curse al FIA, Charlie Whiting.

Verstappen a fost penalizat cu cinci secunde pentru că a obţinut avantaj rulând în afara pistei, ceea ce l-a făcut să piardă locul al treilea pe care a trecut linia de sosire, în favoarea lui Vettel. Germanul a fost şi el sancţionat după festivitatea de premiere, cu zece secunde, pentru că a schimbat traiectoria monopostului în zona de frânare, în timp ce se apăra în faţa celui de-al doilea pilot Red Bull, Daniel Ricciardo. Australianul a fost astfel promovat pe locul 3, înaintea lui Verstappen, locul 4, şi a lui Vettel, care a coborât pe locul 5.

După cursă, Sebastian Vettel l-a căutat pe Charlie Whiting şi i-a cerut scuze pentru că l-a înjurat prin radio. Britanicul de 64 de ani este cel mai înalt funcţionar al FIA care se ocupă de Formula 1 şi probabil cel mai experimentat personaj din Marele Circ.

Responsabilităţile lui sunt strâns legate de desfăşurarea în bune condiţii a unui Grand Prix, incluzând organizarea acestuia, asigurarea măsurilor de securitate şi respectarea regulamentelor sportiv şi tehnic. El dă startul fiecărei curse, el decide dacă aceasta trebuie oprită dintr-un anume motiv şi el hotărăşte când trebuie să intre pe pistă Safety Car-ul. Charlie Whiting este arbitru, inspector şi inginer în acelaşi timp.

Deşi Whiting afirmă nu este foarte supărat pe Vettel, presiunea celorlalte echipe şi posibilitatea ca ignorarea incidentului să creeze un precedent care ar permite folosirea limbajului injurios prin comunicaţiile radio obligă FIA să-l sancţioneze pe pilotul de la Ferrari.

"A spus că-i pare rău. A fost un gest bărbătesc să mă caute şi să ceară iertare. Ţinând cont de asta şi de faptul că nu sunt atât de afectat personal, rămâne de văzut cum o să vrea şeful meu să continue cazul", a declarat Whiting, potrivit dailymail.co.uk.

Şeful lui Whiting este preşedintele FIA, Jean Todt, fost conducător al echipei Ferrari. Francezul nu a fost în Mexic, ci a urmărit cursa de la Paris.

"Avem oameni care studiază probele despre incident. Apoi trebuie să vedem dacă vom lua măsuri sau nu", a afirmat Todt.

Însă Red Bull nu concepe altă soluţie în afara sancţionării lui Vettel.

"În orice sport, ceea ce nu poţi face este să abuzezi arbitrul. Aşa că aş fi surprins dacă ar scăpa nepedepsit", a spus Christian Horner, fostul şef al lui Vettel în perioada cea mai fructuoasă a carierei germanului, în care a câştigat patru titluri mondiale la rând.

Vettel a avut următoarele dialoguri prin radio, duminică:

Sebastian Vettel (după ce Verstappen a tăiat şicana): Dă-te la o parte, dă-te la o parte! Este ****, asta este!

SV: Am văzut numai eu, voi nu aţi văzut ce am văzut? Mă ţine în spate să mă ajungă Ricciardo, ****!

SV (după incidentul cu Ricciardo): Sincer, o să pleznesc pe cineva. Cred că am pană, stânga-spate.

Riccardo Adami (inginerul de cursă al lui Vettel): Pneurile sunt în regulă, pneurile sunt în regulă!

RA (când Vettel rula pe turul de revenire la boxe după finalul cursei): "Charlie a spus că... Charlie a spus că...

SV: Ştii ceva? Transmite-i asta lui Charlie: să se ducă naibii! Sincer!

SV: El trebuie să-mi cedeze poziţia! Punct.

Maurizio Arrivabene (şeful echipei Ferrari): Sebastian, Sebastian, calmează-te, calmează-te! Ei sunt investigaţi. Ştiu că nu este corect, dar calmează-te. Capul jos şi vorbim după aceea.

SV: OK, am înţeles, Maurizio.

sursa: news.ro