• Italia etapa a 13-a: Roma-Lazio (sâmbătă, Digi Sport 2, ora 19:00) şi Napoli - Milan (sâmbătă Digi Sport 2, ora 21:45) şi La Liga, etapa a 12-a: Atletico Madrid - Real Madrid (sâmbătă, ora 21:45, Digi Sport 1)
  • Tenis, Turneul Campionilor, semifinale: Federer - Goffin (sâmbătă, DigiSport 2, ora 16:00) şi Dimitrov - Sock (sâmbătă, Digi Sport 3, ora 22:00)

Lewis Hamilton aproape că a pus deja o mână pe trofeul de campion al sezonului 2017 după ce a câștigat de o manieră categorică Marele Premiu al Japoniei. Britanicul pare că nu mai poate fi oprit din drumul său către cel de-al 4-lea titlu mondial din carieră. Pilotul Mercedes a ajuns acum la un avans de 58 de puncte în clasamentul general față de rivalul său din acest sezon, Sebastian Vettel, asta după ce neamțul era lider în urmă cu cinci etape.

Însă probabil că vă întrebați cum a fost posibil să se întâmple așa ceva? Ne-am fi dorit să vă putem da un răspuns, însă se pare că nici cei de la Ferrari nu îl au. "Blestem", ghinion, lipsa de inspirație, gafe inadmisibile... Oricare dintre aceste patru variante poate fi luată în calcul. Ferrari a avut parte de o primă jumătate de sezon entuziasmantă și pentru prima oară după o lungă perioadă de timp italienii păreau capabili de a câștiga titlul măcar la piloți. Însă întregul efort depus în primele 12 etape s-a ruinat în următoarele 4. Celor de la Ferrari nu le-a mai rămas altceva de făcut în aceste ultime 4 Mari Premii decât să lupte pentru mândrie, onoare și fani. Chiar dacă titlul pare imposibil de atins, blazonul lor nu le permite să renunțe înainte ca lupta să fie decisă și vor încerca să-i amâne sărbătoarea lui Hamilton cât mai mult posibil.

Acesta este însă primul weekend în care putem avea deja campionul sezonului 2017. Matematic, Hamilton mai are nevoie de 17 puncte față de Vettel pentru a încheia orice socoteală. Există două scenarii posibile pentru ca situația să se decidă înainte de ultimele 3 etape rămase de disputat. Dacă Hamilton termină pe locul 2, iar Vettel abandonează sau nu încheie în top 8, britanicul devine noul campion. De asemenea, dacă Hamilton câștigă, Vettel are nevoie de o clasare în top 5 pentru a menține într-o oarecare măsură suspansul.

Şi Mercedes poate deveni în acest weekend matematic campioană la constructori. Aici calculele sunt mult mai simple. Constructorul din Stuttgart are în prezent un avans de 145 de puncte faţă de cea mai apropiată rivală, Ferrari. Luând în considerare faptul că în ultimele 3 etape (exceptând-o pe cea din acest weekend) se pot obţine maximum 129 de puncte, Mercedes trebuie să nu piardă mai mult de 16 puncte la Austin faţă de Ferrari. Cu alte cuvinte, dacă Hamilton şi Bottas strâng împreună 27 puncte, atunci nu mai contează ce fac rivalii de la Ferrari. Dacă va îndeplini această condiţie, echipa condusă de Toto Wolff va obţine cel de-al 4-lea titlu consecutiv şi îşi va continua dominarea autoritară a competiţiei care a luat naştere odată cu introducerea motoarelor V6 turbo (2014).

Luna octombrie ne mai rezervă încă două Mari Premii de Formula 1, iar prima destinaţie este Austin, Texas (S.U.A.). Noul campion mondial se poate decide în acest weekend în Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii, duminică, 22 octombrie, de la ora 22:00, în direct la Digi Sport 2.

C.O.T.A., AUSTIN, S.U.A.

Austin, capitala statului Texas al Statelor Unite ale Americii, este al 11-lea cel mai populat oraş din ţară şi al 4-lea din Texas, după Houston, San Antonio şi Dallas. De asemenea, este a 2-a cea mai populată capitală de stat din S.U.A., după Phoenix din Arizona. Austin beneficiază de un număr impresionant de lacuri, râuri şi canale navigabile, incluzând râul Colorado (care măsoară 1.387 km şi este al 18-lea cel mai lung râu din S.U.A.), lacurile “Lady Bird”, Travis (lacuri de acumulare pentru râul Colorado) şi Walter E. Long (cunoscut şi ca lacul Decker), cascada McKinney şi piscina în aer liber Barton Springs.

Austin este unul dintre cele mai însorite oraşe din S.U.A., fiind binecuvântat în fiecare an cu aproximativ 300 de zile în care cerul este brăzdat de razele soarelui. Se spune că Austin reprezintă casa celei mai mari colonii urbane de lilieci din America de Nord, cca. 1,5 milioane de astfel de mamifere zburătoare fiind surprinse străbătând teritoriul în vârf de sezon şi oferă un spectacol aparte în fiecare seară la podul Congress Avenue. De asemenea, oraşul se mai remarcă prin cele 220 de parcuri, zonele de alergare şi mers cu bicicleta, cele peste 250 de săli de fitness şi săli de yoga, la care se adaugă restaurantele în care se serveşte numai mâncare sănătoasă. Acesta este şi motivul pentru care Austin a fost clasat de revista “Shape” pe una din poziţiile fruntaşe în ceea ce priveşte sănătatea şi forma fizică a locuitorilor.

În sudul oraşului poate fi găsită o Catedrală unică în lume. Este vorba despre Catedrala Gunoaielor (The Cathedral of Junk), alcătuită în întregime din vechituri. Vorbim de aproximativ 60 de tone de obiecte aruncate reprezentând piese de bicicletă sau auto, decoraţiuni, ceasuri, scări, semne de circulaţie, gadget-uri inutilizabile, ş.a.m.d. Totuşi, nu este aşa simplu să faceţi o vizită în “Catedrală”. Deşi aceasta este deseori deschisă, trebuie făcută o programare ca să nu ajungeţi pe “scaunul disperării”. “Catedrala” poate fi chiar închiriată pentru petreceri, nunţi, botezuri, tăieri de moţ sau alte evenimente. Da, aţi citit bine, în conformitate cu numele ei, câteva cupluri au decis să se căsătorească la această “Catedrală”. Noi am fi curioşi să aflăm care a fost urarea primită de tinerii proaspăt căsătoriţi: “Casă de ... “. :)

Din 1991, Austin este considerată neoficial la nivel mondial ca fiind capitala muzicii live. Peste 1.900 de trupe şi artişti se află în oraş şi anual au loc în jur de 200 de evenimente muzicale. În acest weekend, pentru a celebra cum se cuvine cea de-a 47-a ediţie a Marelui Premiu al S.U.A., artişti precum Justin Timberlake (sâmbătă) şi Stevie Wonder (duminică) vor susţine recitaluri pentru cei prezenţi la eveniment.

Dintotdeauna Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii a avut un farmec aparte, fie că s-a disputat la Sebring (1959), Riverside (1960), Watkins Glen (1961-1980), Phoenix (1989-1991), Indianapolis (2000-2007) sau la Austin (din 2012). Nicio altă ţară nu a mai găzduit curse de Formula 1 pe 6 circuite diferite. Mai mult de atât, sub alte titulaturi, S.U.A. a mai organizat şi un Mare Premiu "secundar" pe încă alte 4 circuite: Long Beach (1976-1983), Las Vegas (1981-1982), Detroit (1982-1988) şi Dallas (1984). De asemenea, în anii '50, faimoasa cursă Indianapolis 500 făcea parte din calendarul Formulei 1.

“Circuitul Americilor” sau “Circuit Of The Americas” (COTA) este un circuit construit recent, remarcându-se prin faptul că este primul circuit din S.U.A. destinat special Formulei 1, dar datorită anvergurii sale complexe, poate fi folosit şi în oricare alte competiţii motorizate, fie ele pe 2 sau 4 roţi. Campionatul Mondial de motociclism viteză (MotoGP), C.M. de anduranţă (WEC) şi campionatul australian de turisme (V8 Supercars) sunt doar câteva dintre competiţiile care şi-au rezervat câte un weekend de cursă anual pe COTA.

Modernul circuit COTA cuprinde 20 de viraje de o varietate surprinzătoare. Într-un tur de pistă piloţii trec printr-o secţiune delicată de “S”-uri, dar şi prin ace de păr, viraje lente care necesită multă precauţie, viraje rapide care exercită forţe laterale impresionante (aprox. 4 G) şi să nu uităm nici de cele două lungi zone de DRS, cea mai lungă măsurând puţin peste 1 km. De menţionat faptul că circuitul se bucură de mai multe viraje rapide decât Spa-Francorchamps şi mai multe viraje lente decât Hungaroring, o combinaţie care le face viaţa grea atât piloţilor, cât şi inginerilor.



DETALII TEHNICE

Tururi: 56
Lungimea circuitului: 5,513 km
Viraje: 20 (12 de stânga, 8 de dreapta)
Lungimea cursei: 308,405 km
Număr de curse disputate la Austin: 5
Prima cursă disputată: 2012
Cele mai multe victorii (piloţi): 4 – Lewis Hamilton (2012, 2014, 2015, 2016)
Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2017): 4 – Lewis Hamilton (2012, 2014, 2015, 2016)
Cele mai multe victorii (constructori): 3 – Mercedes (2014, 2015, 2016)
Acceleraţie maximă: 60% din lungimea unui tur
Utilizarea frânelor: 19% din lungimea unui tur
Schimbări în cutia de viteze: 75/tur
Consum de combustibil: 1,8 kg/tur
Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,09 km
Distanţa din grilă până la primul viraj: 341 m (pentru deţinătorul pole-ului)
Viteză maximă estimată: 337 km/h
Zone DRS: 2 (Linia dreaptă din fața boxelor și linia dreaptă dintre virajele 11-12)
Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 2 (Lewis Hamilton – 2012, 2014, 2015)
Câştigători cu plecare din pole position: 2 din 5 (40%)
Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Medie
Uzura pneurilor: Ridicată
Uzura frânelor: Medie
Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Mediu
Cel mai rapid pit stop în 2016: 2,10 s (timp total: 23,489 s) – Red Bull Racing (Max Verstappen)
Lungimea liniei boxelor: 416 m
Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: ULTRASOFT, SUPERSOFT, SOFT
Presiuni minime în pneuri: 22,0 psi (pneurile faţă), 19,0 psi (pneurile spate)
Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,675 s (Lewis Hamilton vs. Sebastian Vettel – 2012)
Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +6,284 s (Sebastian Vettel vs. Romain Grosjean – 2013)
Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 38%

ALEGEREA PNEURILOR

*Pneurile ultrasoft disponibile pentru M.P. al S.U.A. vor fi marcate cu roz. Mai multe detalii în secţiunea de informaţii din finalul avancronicii.

RECORDURILE CIRCUITULUI

Record în cursă: 1:39.347 – Sebastian Vettel (Red Bull Racing, 2012)
Record absolut: 1:34.999 – Lewis Hamilton (Mercedes AMG, 2016)

MOMENTE MEMORABILE

M.P. al S.U.A. 1970 – Victoria emoţionantă a lui Fittipaldi a îndreptat titlul către Jochen Rindt, post-mortem. La Watkins Glen, cu 26 de tururi înainte de final (din totalul de 108), Emerson Fittipaldi a moştenit primul loc după ce motorul Ford al lui Jackie Stewart a cedat. Astfel, brazilianul a câştigat pentru prima oară în carieră, la doar a 4-a sa cursă la care a luat startul, iar titlul de campion a fost decis matematic. Jochen Rindt, fostul său coechipier de la Lotus, devenea aşadar primul şi singurul campion mondial post-mortem din istoria Formulei 1. Cu doar două etape în urmă, acesta suferise un accident care s-a dovedit a-i fi fatal, în antrenamentele libere de la Monza, la intrarea în virajul Parabolica.

M.P. al S.U.A. de Vest 1983 – În ciuda unor calificări dezastruoase, McLaren realizează dubla. La Long Beach, ambii piloţi McLaren Ford au avut mari probleme în calificări din cauza pneurilor Michelin, iar John Watson şi Niki Lauda au terminat abia pe poziţiile 22, respectiv 23. Probleme au părut a fi rezolvate la ora cursei, pneurile comportându-se foarte bine în regim de cursă, iar asta i-a ajutat mult pe piloţii McLaren să urce loc după loc. În final, John Watson a câştigat, fiind urmat la 28 de secunde de Niki Lauda. Deşi a încheiat la 1 minut şi 13 secunde de lider, francezul Rene Arnoux a completat podiumul pentru Ferrari. A fost o cursă cu un număr record de abandonuri. Doar 9 piloţi din 28 au reuşit să încheie cu bine cursa.

M.P. al S.U.A. 1990 – Duelul entuziasmant dintre Ayrton Senna şi Jean Alesi. În turul 34 al cursei desfăşurate la Phoenix, Jean Alesi conducea liniştit ostilităţile din postura de lider, dar pe urmele sale venea tot mai tare legendarul Ayrton Senna. Şi părea că ne îndreptăm către un duel cu final previzibil: o depăşire simplă a lui Senna. Alesi a avut însă grijă să-i facă viaţa grea brazilianului. În virajul 1, Senna s-a încumetat să depăşească, dar Alesi i-a răspuns apoi surprinzător pe interiorul celui de-al doilea viraj şi a revenit pe primul loc. Puţin probabil că Senna s-ar fi aşteptat la o asemenea contracarare a manevrei sale din partea lui Alesi. În turul următor, brazilianul de la McLaren a încercat din nou exact aceeaşi manevră, însă de data asta a venit cu lecţia învăţată şi a blocat interiorul pe al 2-lea viraj, astfel încât Alesi să fie silit să rămână în spatele său. Nu pentru mult timp... În virajul 3, francezul de la Tyrrell îl ia din nou prin surprindere pe Senna care uitase interiorul liber şi încearcă să revină. Cei doi merg bară la bară până în virajul 4, atunci când Senna îl blochează din nou pe Alesi, de data aceasta, definitiv şi se impune în final.

M.P. al S.U.A. 2002 – Piloţii Ferrari, despărţiţi de numai 0,011 secunde. Michael Schumacher a ţinut să-i întoarcă favoarea colegului său de echipă, Rubens Barrichello, după ce acesta din urmă l-a lăsat să câştige în Austria într-o manieră extrem de controversată. În S.U.A. s-a întâmplat la fel, însă cu rolurile inversate. Schumi a încetinit pe ultimii metri ai cursei de la Indianapolis şi, cu o precizie de chirurg, i-a dat lui "Rubinho" exact acei centimetri de care avea nevoie pentru a face schimb de locuri în clasamentul final al cursei. A fost cel mai strâns finish din era modernă a Formulei 1 şi unul dintre cele mai strânse din istorie.

M.P. al S.U.A. 2005 – “Eşec, numele tău e Michelin!”. Unul dintre cele mai memorabile momente din întreaga istorie a competiţiei s-a consumat în 2005, la Indianapolis. Şi nu în sensul pe care ni l-am fi dorit... Antrenamentele de vineri au relevat o mare instabilitate în pneurile Michelin. Ralf Schumacher (Toyota) a suferit un grav accident în fatidicul viraj 13, pneul stânga-spate cedând sub presiunea exercitată asupra sa. De teama apariţiei unui eventual al doilea impact, fratele lui Michael a renunţat la întregul weekend de cursă şi a fost înlocuit de urgenţă cu Ricardo Zonta. În acelaşi viraj Ralf a avut un alt accident şi cu un sezon în urmă, ceea ce l-a făcut pe neamţ să fie precaut. Virajul 13 de pe Indianapolis exercită o încărcătură mult mai importantă pe pneul stânga-spate decât un viraj obişnuit, fiind abordat cu o viteză ridicată. Îngrijorarea creştea mai ales din cauză că nu mai puţin de 7 echipe din 10 aveau pneuri Michelin. Francezii au avut intenţia de a aduce alte seturi de pneuri pentru clienţii săi (folosite şi în Spania), dar s-a descoperit în ultima clipă că şi aceste pneuri aveau aceeaşi problemă. Cauza acesteia era un mister total pentru Michelin. Ei au avertizat că în cazul în care maşinile nu erau încetinite printr-un fel sau altul în virajul 13, pneurile nu puteau rezista mai mult de 10 tururi. S-au luat în calcul mai multe propuneri. Se putea aduce o altă specificaţie de pneuri, dar s-a considerat că s-ar fi încălcat regulamentul. Se putea modifica desenul circuitului, adăugându-se o şicană, dar exista pericolul ca rezultatele finale să nu fie luate în considerare de FIA. Absolut toate variantele propuse au picat. La startul cursei, toate maşinile s-au aliniat pe grilă, conform procedurii standard, dar după turul de încălzire, echipele cu pneuri Michelin (BAR Honda, McLaren, Red Bull Racing, Renault, Toyota, Sauber şi Williams) s-au retras in-corpore la boxe, spre stupoarea tuturor, iar pe grilă au rămas doar cele “încălţate” de Bridgestone (Ferrari, Jordan şi Minardi) şi cursa a pornit cu doar 6 maşini. Diferenţa enormă dintre aceste echipe era evidentă. Ferrari n-avea cum să rateze dubla, doar ordinea piloţilor rămânând a fi stabilită. Aşa cum era de aşteptat, Schumacher a terminat în faţa lui Barrichello. Piloţii Jordan şi-au disputat un loc pe podium, Tiago Monteiro învingându-l pe Narain Karthikeyan (indianul ratând podiumul carierei sale), iar pe ultimele două locuri (dar aducătoare de puncte) au fost piloţii Minardi, Christijan Albers şi Patrick Friesacher (cu cele mai bune clasări din carierele lor). În compensarea acestui eşec total, Michelin le-a oferit spectatorilor banii înapoi pe bilete şi au distribuit gratuit încă 20.000 de bilete pentru cursa din 2006.

M.P. al S.U.A. 2006 – Accidentul urât al lui Nick Heidfeld. La un an după cele povestite anterior, Formula 1 revenea la Indianapolis cu gândul de a şterge cu buretele toată impresia nefastă lăsată în urmă. De data asta, pneurile n-au mai reprezentat o problemă, ci startul. 7 maşini au fost implicate într-un carambol după primul viraj. Mark Webber l-a răsucit pe Christian Klien care l-a luat cu el şi pe Franck Montagny. Apoi, Juan Pablo Montoya şi-a atins coechipierul de la McLaren, Kimi Raikkonen, pe favoritul local, Scott Speed, şi pe Jenson Button, a cărui roată dreapta-faţă a fost luată în plin de Nick Heidfeld. Monopostul Sauber BMW al acestuia s-a răsturnat de 3 ori ca urmare a acestui contact. Cel mai şifonat pilot din acest incident, Heidfeld a declarat după cursă: “N-ai timp să reacţionezi. Odată ce eşti în aer, nu mai ai nimic de făcut. Greşeala mea a fost că nu trebuia să-mi ţin mâinile în zona căştii, ci în zona pieptului. Am realizat asta abia la ultima răsucire”. Toţi piloţii au scăpat teferi, dar din spusele lui Heidfeld putem bănui că accidentul nu s-a lăsat fără urmări. Din fericire, acestea au fost superficiale.

ŞTIAŢI CĂ...

În cursa din 2013, Red Bull Racing a stabilit un record greu de doborât. Mecanicii echipei austriece au realizat cea mai rapidă oprire la boxe din istoria Formulei 1. A fost nevoie de doar 1,92 secunde pentru ca cele 4 pneuri să fie înlocuite cu altele noi, lucru ce părea imposibil acum câţiva ani. Williams a reuşit să le egaleze performanţa în M.P. al Europei din 2016, deşi măsurătoarea neoficială a echipei britanice arăta un timp de 1,89 secunde.

Desenul circuitului Americilor a avut ca sursă de inspiraţie şi unele porţiuni din alte circuite precum: Silverstone, Hockenheim şi Istanbul Park.

Usain Bolt va da startul în turul de încălzire al cursei de duminică. În cadrul evenimentului programat în acest weekend, celebrul atlet jamaican recent retras din activitate, va efectua un tur al Circuitului Americilor de la Austin, la bordul unui bolid de şosea Mercedes-AMG, avându-l ca şofer “de lux” pe britanicul Lewis Hamilton.

CURSA PRECEDENTĂ - 2016

Pole Position: Lewis Hamilton (Mercedes AMG) – 1:34.999
Podium:
1. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) 1:38:12.618
2. Nico Rosberg (Mercedes AMG) +4.520
3. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) +19.692
Cel mai rapid tur: Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) – 1:39.877 (turul 55)

CLASAMENT GENERAL PILOŢI

1. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) – 306p
2. Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) – 247p
3. Valtteri Bottas (Mercedes AMG) – 234p
4. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) – 192p
5. Kimi Raikkonen (Scuderia Ferrari) – 148p
6. Max Verstappen (Red Bull Racing) – 111p
7. Sergio Perez (Force India) – 82p
8. Esteban Ocon (Force India) – 65p
9. Carlos Sainz (Toro Rosso/Renault Sport) – 48p
10. Nico Hulkenberg (Renault Sport) – 34p

CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI

1. Mercedes AMG – 540p
2. Scuderia Ferrari – 395p
3. Red Bull Racing – 303p
4. Sahara Force India – 147p
5. Williams Racing – 66p
6. Scuderia Toro Rosso – 52p
7. Haas F1 Team – 43p
8. Renault Sport F1 – 42p
9. McLaren Honda – 23p
10. Sauber F1 Team – 5p

PUNCTE DE PENALIZARE

1. Daniil Kvyat – 10p
2. Kevin Magnussen – 7p
3. Jolyon Palmer – 6p
4. Stoffel Vandoorne – 5p
- Sebastian Vettel – 5p
- Carlos Sainz Jr. – 5p
- Felipe Massa – 5p
8. Nico Hulkenberg – 4p
9. Romain Grosjean – 3p
- Sergio Perez – 3p
- Max Verstappen – 3p
- Kimi Raikkonen – 3p
13. Jenson Button – 2p
- Esteban Ocon – 2p
- Lewis Hamilton – 2p
- Pascal Wehrlein – 2p
- Fernando Alonso – 2p (+2p după M.P. al Japoniei)
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.

PROGRAM TV

Vineri, 20 octombrie 2017
DIGI SPORT 4 18:00 Formula 1 – Antrenamente 1
DIGI SPORT 2 22:00 Formula 1 – Antrenamente 2

Sâmbătă, 21 octombrie 2017
DIGI SPORT 4 19:00 Formula 1 – Antrenamente 3
DIGI SPORT 1 23:55 Formula 1 – Calificări

Duminică, 22 octombrie 2017
DIGI SPORT 2 22:00 Formula 1 – Cursa

ALTE INFORMAŢII

Deşi a negat o bună perioadă de timp o eventuală înlocuire a sa înainte de finele sezonului, Jolyon Palmer a fost nevoit să-i lase locul liber lui Carlos Sainz care îşi va face debutul la Renault în acest weekend. Palmer, care a punctat în doar două Mari Premii din cele 37 la care a fost prezent, i-a nemulţumit atât de mult pe şefii Renault încât i-au determinat pe aceştia să-i aducă un înlocuitor cu 4 etape înainte de finalul sezonului. În locul lui Carlos Sainz la Toro Rosso urmează să revină rusul Daniil Kvyat, un alt pilot cu performanţe modeste în acest sezon şi care are slabe şanse de a continua cu Toro Rosso în 2018.

Pierre Gasly va rata M.P. al S.U.A. pentru a concura în Super Formula japoneză, acolo unde se va lupta în acest weekend cu şanse reale pentru titlu. La Suzuka, Gasly (Honda) va pleca de la doar 0,5 puncte în urma liderului Hiroaki Ishiura (Toyota). Toro Rosso l-a ales pe Brendon Hartley să-şi facă debutul în Formula 1. Neozeelandezul în vârstă de aproape 28 de ani concurează în Campionatul Mondial de anduranţă alături de Porsche, acolo unde este lider cu 3 etape înainte de final şi poate obţine astfel cel de-al 2-lea său titlu de campion după cel din 2015. Anul acesta Hartley a fost marele câştigător al cursei de 24 de ore de la Le Mans, împreună cu Earl Bamber şi Timo Bernhard. În monoposturi a mai concurat în Formula 3 britanică şi în Formula Renault 2.0/3.5, iar în trecut a mai fost pilot de rezervă la Red Bull Racing şi a efectuat câteva teste. Brendon Hartley: “Ce senzaţie uimitoare! Această oportunitate a venit oarecum pe neaşteptate, dar nu am renunţat niciodată la ambiţia mea şi la visul meu din copilărie, şi anume acela de a ajunge în Formula 1. Am crescut şi am avut foarte multe de învăţat de la perioada mea de pilot de rezervă la Red Bull şi Toro Rosso şi anii dificili prin care am trecut m-au făcut mai puternic şi mai determinat. Vreau să le mulţumesc enorm celor de la Red Bull pentru că mi-au îndeplinit visul şi celor de la Porsche pentru că m-au lăsat să fac asta în paralel cu Campionatul Mondial de anduranţă. Nu am prea multe aşteptări de la debutul meu în Formula 1, dar sunt pregătit pentru asta”. Se zvoneşte că Hartley ar putea primi chiar şi un post de pilot oficial la Toro Rosso din 2018, urmând a face echipă cu Pierre Gasly, dacă neozeelandezul va impresiona la Austin sau ar putea ajunge în IndyCar.

Pirelli a anunțat că pneul ultrasoft disponibil pentru M.P. al S.U.A. va fi colorat în roz (și nu în violet așa cum era în mod normal) pentru a susține o campanie privind combaterea cancerului mamar. Schimbarea va fi aplicată doar în acest weekend. Și Force India a anunţat că monoposturile lor vor purta o bandă roz proeminentă în partea frontală în S.U.A. și în Mexic. De asemenea unele zone ale circuitului (cum ar fi, de exemplu, linia boxelor) au fost vopsite în roz pentru a susţine aceeaşi cauză.

Fernando Alonso a confirmat oficial în conferinţa de presă a piloţilor de joi semnarea unui nou contract cu McLaren pentru sezonul 2018. Cu siguranţă că fanii McLaren au răsuflat uşuraţi în sfârşit la auzul acestei veşti. Aşa cum Flavio Briatore confirmase în exclusivitate pentru Digi Sport această informaţie, Fernando va continua cu McLaren în special datorită faptului că legendara echipă britanică a reuşit să pună capăt colaborării cu Honda, iar noua eră Renault se doreşte să o readucă pe McLaren în vârful competiţiei. “Este fantastic să-mi pot continua relaţia cu McLaren. A fost dintotdeauna locul unde inima mea mi-a spus să rămân şi chiar mă simt ca acasă aici. Este o echipă fantastică, plină de oameni incredibili, cu o căldură şi o amiciţie pe care nu am experimentat-o în nicio altă parte în Formula 1. Sunt incredibil de fericit să continui să pilotez aici”, a fost “declaraţia de dragoste” a lui Fernando, declaraţie desprinsă parcă dintr-o telenovelă de mare succes. Dacă n-am fi cunoscut situaţia lui Alonso de la McLaren din ultimii ani, am fi tras concluzia că spaniolul trăieşte cea mai frumoasă poveste a carierei sale şi la fiecare cursă radiază de fericire. Din păcate însă, lucrurile nu stau tocmai aşa, dar nu putem decât să sperăm că odată cu parteneriatul cu Renault lucrurile se vor schimba şi Fernando va avea ocazia să zâmbească din nou fără să o facă din ironie.

Fanatismul suporterilor olandezi pare să-i fi convins pe şefii Formulei 1 să readucă M.P. al Olandei în calendar. Se ia în calcul un nou circuit stradal în Amsterdam sau în Rotterdam, deşi autorităţile locale nu vor să audă de aşa ceva. "O cursă de maşini trebuie desfăşurată pe un circuit şi nu în centrul vechi al unui oraş", a declarat un purtător de cuvânt al oraşului Amsterdam. Formula 1 a mai organizat 30 de Mari Premii ale Olandei pe circuitul Zandvoort, ultima dată în 1985.

Robert Kubica a efectuat în această săptămână un al 2-lea test pentru echipa Williams la Hungaroring, după cel de la Silverstone din săptămâna precedentă. Polonezul a pilotat monopostul FW36, specificaţie 2014, iar echipa britanică urmează să decidă dacă îl reactivează pe Kubica pentru a face echipă cu Lance Stroll din 2018. În cazul în care Felipe Massa nu va ajunge la o înţelegere cu Williams şi Robert Kubica nu va fi suficient de pregătit pentru a reveni în Formula 1, atunci echipa din Grove mai ia în calcul varianta Paul di Resta, actualmente pilot de rezervă.

Lewis Hamilton a câştigat 4 dintre cele 5 curse desfăşurate la Austin, iar dacă se va impune din nou, Sebastian Vettel are neapărată nevoie de o clasare în top 5 pentru a prelungi suspansul până peste graniţa cu Mexic. Vettel de altfel este singurul pilot în afară de Hamilton care a mai triumfat pe COTA, în 2013. Lewis şi-a obţinut cel de-al 3-lea şi ultimul titlu de campion din carieră în 2015 chiar pe circuitul Americilor. Va repeta performanţa şi în acest an? Putem afla doar urmărind Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii, duminică, 22 octombrie, de la ora 22:00, în direct la Digi Sport 2.

Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.