• Spania, etapa 9: Barcelona-Malaga (sâmbătă, Digi Sport 2, ora 21:45) şi Italia, etapa 9: Napoli-Inter (sâmbătă, Digi Sport 3, ora 21.45)
  • Tenis: Turneul Campioanelor (22-29 octombrie, Digi Sport 2)

Valtteri Bottas a devenit în Rusia cel de-al 107-lea câştigător de Mare Premiu din istoria Formulei 1, după o cursă pe care a controlat-o într-o manieră de (viitor) campion mondial.

Sebastian Vettel a forţat până dincolo de limite pentru a-l prinde pe Bottas, însă a fost nevoit să se recunoască învins în faţa finlandezului, nu înainte de a-i arăta lui Felipe Massa cât de mult îl "apreciază" pentru faptul că l-a încurcat în ultimul tur. I-a revenit însă zâmbetul pe buze când şi-a amintit că rivalul său din acest sezon, Lewis Hamilton, a terminat în afara podiumului, ceea ce nu putem spune că se întâmplă prea des. Britanicul a făcut o cursă slabă, iar dacă n-ar fi existat comunicările radio dintre el și echipă, nici n-am fi ştiut că se află pe circuit. Însă, se putea şi mai rău. Întrebaţi-l pe Alonso...

Din păcate, cursa din Rusia nu a oferit spectacolul pe care îl aşteptam cu toții. Deşi circuitul oferă suficiente oportunităţi de depăşire, temperaturile ridicate au forţat piloţii să păstreze o mică distanţă între ei şi adversarii din faţă pentru a evita supraîncălzirea motoarelor. Din această cauză, statistica a relevat un fapt îngrijorător, şi anume, dacă excludem momentul startului, a avut loc doar o singură depăşire. Şi acea depăşire a fost ordin de echipă din partea celor de la Sauber. În timpul Safety Car-ului, Wehrlein a intrat la boxe, cedându-i un loc lui Ericsson, poziţie pe care a trebuit să o primească înapoi de la suedez. Şi urmează Spania (unde e posibil să ne întâlnim cu aceeaşi situaţie) şi Monaco (unde oportunităţile de depăşire sunt aproape inexistente)...

În acest weekend debutează noul sezon din GP3 şi revine Formula 2, cu toate cursele transmise de Digi Sport. Tot ce trebuie să ştiţi despre primul weekend full din 2017 veţi afla în continuarea avancronicii. Marele Premiu al Spaniei de Formula 1 va fi LIVE la Digi Sport 1, duminică, de la ora 15:00!

BARCELONA, SPANIA

Barcelona, capitala regiunii Catalunia (sau "Catalonia", cum i se mai spune), reprezintă una dintre cele mai importante destinaţii turistice din Europa, chiar dacă este doar al doilea oraş ca mărime din Spania, după capitala Madrid. Aflat pe coasta Mării Mediterane, la 160 km de Munţii Pirinei care alcătuiesc graniţa cu Franţa, Barcelona are o populaţie de peste 3,16 milioane de locuitori, însă turiştii care vizitează oraşul fac ca acest număr să se dubleze. Drept exemplu, anul 2009 a fost unul dintre cei mai prolifici din acest punct de vedere, atunci când în Barcelona au poposit 6,5 milioane de turişti.

Fie că faci o plimbare pe "Las Ramblas" (o serie de bulevarde care pleacă din centrul orașului spre frontul de apă, plin de oameni până noaptea târziu, cu florari, vânzători de păsări, artiști de stradă, cafenele și restaurante), vizitezi faimosul muzeu dedicat marelui pictor spaniol Pablo Picasso, te "speli de păcate" la Mânăstirea gotică Pedralbes, te relaxezi la prestigioasa operă "El liceu" (reconstruită în 1999), îţi susţii echipa favorită pe stadionul "Camp Nou" sau încerci să obţii un bronz corect, corespunzător, uniform, pe plaja Barceloneta, oraşul Barcelona îţi oferă destule alternative de a-ţi petrece timpul liber.

Formula 1 ajungea în Spania pentru prima oară în 1951, tot pe un circuit din Barcelona, Pedralbes. Jarama (Madrid), Montjuic (Barcelona) şi Jerez sunt alte locaţii unde au mai fost organizate Mari Premii de Formula 1. Circuitul Barcelona-Catalunia (cunoscut şi ca "Montmelo") este situat în nordul oraşului. Construit pentru a face parte din programul de dezvoltare pentru Jocurile Olimpice din 1992, circuitul a fost finalizat un an mai devreme şi din 1991 este gazda Marelui Premiu al Spaniei.

DETALII TEHNICE

• Tururi: 66
• Lungimea circuitului: 4,655 km
• Viraje: 16
• Lungimea cursei: 307,104 km
• Număr de curse disputate pe circuitul Barcelona-Catalunia: 26
• Prima cursă disputată: 1991
• Cele mai multe victorii (piloţi): 6 - Michael Schumacher (1995, 1996, 2001, 2002, 2003, 2004)
• Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2017): 2 - Fernando Alonso (2006, 2013), Kimi Raikkonen (2005, 2008)
• Cele mai multe victorii (constructori): 12 - Ferrari (1954, 1974, 1981, 1990, 1996, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008, 2013)
• Acceleraţie maximă: 55% din lungimea unui tur
• Utilizarea frânelor: 18% din lungimea unui tur
• Schimbări în cutia de viteze: 54/tur
• Consum de combustibil: 1,59 kg/tur
• Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1.047 m
• Distanţa din grilă până la primul viraj: 690,5 m (pentru deţinătorul pole-ului)
• Viteză maximă estimată: 324 km/h
• Viteză medie estimată: 180 km/h
• Zone DRS: 2 (linia dreaptă din faţa boxelor şi cea dintre virajele 9 şi 10)
• Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 5 (Fernando Alonso – 2013)
• Câştigători cu plecare din pole position: 19 din 26 (73%)
• Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Ridicat
• Uzura pneurilor: Ridicată
• Uzura frânelor: Medie
• Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Ridicat
• Cel mai rapid pit stop în 2016: 2,12 s (timp total: 21,384 s) – Williams (Felipe Massa)
• Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: SOFT, MEDIUM, HARD
• Presiuni minime în pneuri: 22,5 psi (pneurile faţă), 20 psi (pneurile spate)
• Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,616 s (Max Verstappen vs. Kimi Raikkonen – 2016)
• Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +51,988 s (Michael Schumacher vs. Johnny Herbert – 1995)
• Numărul depăşirilor efectuate în 2016: 44
• Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 21%

RECORDURILE CIRCUITULUI

Record în cursă: 1:21.670 - Kimi Raikkonen (Scuderia Ferrari, 2008)
Record absolut: 1:19.954 - Rubens Barrichello (Brawn GP, 2009)

MOMENTE MEMORABILE

M.P. al Spaniei 1991 – Duelul dintre Nigel Mansell şi Ayrton Senna. Formula 1 ajungea pentru prima dată pe circuitul Barcelona-Catalunia şi se remarca printr-un duel de zile mari între doi mari rivali. A fost un duel încins, presărat cu scântei (şi la propriu, dar mai ales la figurat) din care pilotul Williams a ieşit învingător. Însă nu putem spune că i-a fost uşor să-i facă faţă lui Senna...

M.P. al Spaniei 1994 – Michael Schumacher încheie al 2-lea, deşi cutia de viteze i-a rămas blocată în treapta a 5-a. Cursa a început bine pentru neamţ, fiind lider încă din primele secvenţe ale acesteia, însă lucrurile s-au complicat enorm în timpul primelor opriri la boxe, atunci când Schumacher a constatat că a sa cutie de viteze nu mai funcţiona decât într-o singură treaptă, a 5-a. Pilotul de atunci al echipei Benneton şi viitorul septuplu campion mondial nu numai că a reuşit să încheie cursa, dar el n-a putut fi bătut nici măcar în aceste condiţii decât de învingătorul Damon Hill, terminând aşadar pe un onorant loc 2.

M.P. al Spaniei 1996 – “Regenmeister” loveşte din nou. În 1996, Michael Schumacher a demonstrat de ce îşi merita porecla de “Maestrul ploii”. El a condus magistral şi a câştigat cursa mai mult decât detaşat. Peste 45 de secunde a fost diferenţa dintre Schumi şi următorul clasat, Jean Alesi. Neamţul a avut momente în care făcea turul cu peste 2 secunde mai rapid decât adversarii săi. De altfel, acesta este şi motivul pentru care pasionaţii de Formula 1 îşi urează în noaptea de Revelion: "Să trecem prin toate necazurile ca peştele prin apă, Schumacher pe pistă udă şi piloţii Williams pe la boxe!".

M.P. al Spaniei 2000 – Depăşirea de geniu a lui Rubens Barrichello. A fost unul dintre puţinele momente în care brazilianul a avut tupeul de a încerca ceva îndrăzneţ asupra colegului său de la Ferrari. În turul 50 al cursei din 2000, în timp ce fraţii Schumacher, Michael şi Ralf, aveau lupta lor, Barrichello a văzut un mic spaţiu şi i-a depăşit pe amândoi într-un loc în care era greu de crezut că puteau încăpea trei maşini, în virajul 12. Asta spre confirmarea celebrei zicale: "Când doi se bat, al treilea câştigă"...

M.P. al Spaniei 2001 – Mika Hakkinen are parte de coşmarul oricărui pilot. Pe final de cursă, Hakkinen conducea confortabil (peste 40 de secunde) şi se părea că nimic nu-l mai putea opri pe finlandez din drumul spre glorie. Însă, cum în sporturile cu motor lucrurile nu sunt încheiate decât atunci când iei în primire steagul în pătrăţele, McLaren-ul lui Hakkinen cedează (la acea vreme chiar era ceva ieşit din comun, spre deosebire de zilele noastre…) în ultimul tur, spre imensul său ghinion. A fost vorba de o scurgere hidraulică, iar ambreiajul a refuzat să mai funcţioneze. Astfel, lui Mika nu i-a mai rămas altceva de făcut decât să tragă pe dreapta în virajul 7 şi să-şi privească marele rival (Michael Schumacher) cum trece pe lângă el şi îi suflă victoria pe ultimii metri. Schumacher nu s-a putut bucura pentru rezultat. "Tocmai l-am văzut pe Mika. Săracul, îmi pare rău pentru el, dar se pare că este ziua noastră. Am fost incredibil de norocoşi", a recunoscut pilotul Ferrari prin radio, imediat după trecerea liniei de sosire.

M.P. al Spaniei 2008 – Heikki Kovalainen are parte de un accident care ne-a dat palpitaţii. În virajul de mare viteză cu nr. 9, McLaren-ul finlandezului a avut o cedare a pneului stânga-faţă şi a intrat direct în zidul de protecţie. În timp ce întregul paddock privea cu respiraţia tăiată, iar Ron Dennis abia îşi putea stăpâni lacrimile, Kovalainen a fost scos cu grijă din monopost şi transportat cu elicopterul la spital, acolo unde s-a descoperit că a scăpat doar cu o contuzie, însă consecinţele puteau fi mult mai grave.

M.P. al Spaniei 2009 – Haosul provocat de Jarno Trulli la startul cursei. Debutul ediţiei din 2009 a M.P. al Spaniei a arătat ca o scenă de război din care a scăpat cine a putut. Jarno Trulli (Toyota) a fost forţat să iasă larg în virajul 2 pentru a evita un contact cu Williams-ul lui Nico Rosberg sau cu Renault-ul lui Fernando Alonso, iar la revenirea pe pistă a fost lovit de Adrian Sutil (Force India) care tăiase virajul şi nu l-a văzut pe italian. Pentru a face ca totul să pară şi mai spectaculos, maşinile Toro Rosso, pilotate de cei doi “Sebastieni”, Bourdais şi Buemi, s-au speriat şi au intrat unul în celălalt, împrăştiind mii de bucăţele de fibră de carbon, acestea fiind cu greu evitate de ceilalţi piloţi.

M.P. al Spaniei 2012 – Pastor Maldonado oferă surpriza secolului în Formula 1. Până la acea cursă, cea mai bună clasare a lui Maldonado din cariera sa era doar un loc 8, obţinut tot în sezonul 2012, în China. În calificările din Spania a terminat al 2-lea (deja era o uriaşă surpriză...), dar a profitat de descalificarea lui Lewis Hamilton care terminase în faţa sa, însă cu o cantitate de combustibil la bord sub limita regulamentului, şi a fost creditat cu pole-ul. În cursă erau două posibilităţi: ori Maldonado era ţintă sigură pentru cei din urma sa (Ferrari-ul lui Alonso, Red Bull-ul puternic al lui Vettel, maşinile Lotus...), ori făcea cursa vieţii şi obţinea măcar un podium. A ieşit ultima variantă şi chiar mai bine de atât... O victorie! Încă a rămas ultima victorie a legendarei echipe Williams în Formula 1. 13 mai 2012, ziua în care Pământul probabil a stat în loc, a plouat în mijlocul deşertului, a nins în Caraibe, a îngheţat Marea Moartă, un bărbat a ieşit învingător dintr-o dispută cu o femeie şi Maldonado, dintr-o cursă de Formula 1. Primele 5 situaţii erau mai probabile decât cea din urmă înainte să vină această zi. Multe lucruri nu-şi pot găsi o explicaţie plauzibilă în viaţă, dar acest moment a adus aminte de filmele în care unul dintre protagonişti îşi vinde sufletul “necuratului”.

M.P. al Spaniei 2015 – Romain Grosjean îşi “accidentează” un mecanic. Francezul de la Lotus a fost protagonistul unei faze pe cât de rare, pe atât de dureroase pentru întreaga asistenţă masculină. În timpul celei de-a doua opriri la boxe, Grosjean nu îşi calculează bine “paşii” şi îşi loveşte mecanicul responsabil cu cricul. Acesta a fost ridicat în aer în urma coliziunii, lovindu-se într-o zonă... hmm... “sensibilă”. Însă ghinionistul mecanic a îndurat cu stoicism durerea şi şi-a făcut treaba până la capăt, iar oprirea la boxe a fost efectuată până la capăt. Grosjean a încheiat cursa în puncte, pe locul 8 şi, pe lângă scuzele prezentate, a trebuit să-şi cinstească serios mecanicul cu ceva rece. Ca gheaţa... Şi Fernando Alonso a făcut păţit ceva asemănător în aceeaşi cursă. Frânele monopostului său au cedat exact când spaniolul se pregătea să oprească la boxe, însă responsabilul său cu cricul şi-a dat seama şi s-a ferit la timp.

M.P. al Spaniei 2016 – Piloţii Mercedes se elimină reciproc din cursă în primul tur. De departe momentul care ne-a lăsat cel mai mult cu gura căscată în sezonul trecut a fost accidentul dintre Nico Rosberg şi Lewis Hamilton. Neamţul încearcă să treacă pe o trasă defensivă în ultimul moment, în timp ce Lewis intrase deja în depăşire, acesta din urmă e nevoit să iasă pe iarbă pentru a-şi evita colegul, însă cu pneurile neaderente nu mai e capabil să mai frâneze normal în următorul viraj şi accidentul nu mai poate fi evitat. Toată lumea era de părere că piloţii Mercedes sunt de neoprit, dar nimeni nu se gândea că aceştia se vor “opri” reciproc. Brusc, atenţia la cursă a crescut de câteva zeci de ori pentru că, indiferent de scenariul ce avea să urmeze, am fi asistat la un învingător surpriză. Iar acesta a fost să fie Max Verstappen, aflat la prima cursă pentru Red Bull Racing, după retrogradarea lui Daniil Kvyat la Toro Rosso.

M.P. al Spaniei 2016 – Max Verstappen devine omul recordurilor la prima sa cursă pentru Red Bull Racing. Promovarea surpriză a lui Max Verstappen de la Toro Rosso la Red Bull s-a dovedit a fi una extrem de inspirată. Ca şi cum ar fi existat un scenariu scris deja înainte de cursă, Hamilton şi Rosberg s-au eliminat reciproc şi i-au permis olandezului să devină cel mai tânăr pilot de Formula 1 care obţine o victorie în Marele Circ la doar 18 ani, 7 luni şi 15 zile. El i-a zdrobit recordul lui Sebastian Vettel din 2008, atunci când neamţul care avea atunci 21 de ani, 2 luni şi 11 zile câştiga o cursă la fel de memorabilă la Monza, pentru Scuderia Toro Rosso. Acesta n-a fost singurul record doborât de Verstappen în Spania. El a mai devenit: cel mai tânăr pilot care conduce o cursă din postura de lider, cel mai tânăr pilot care încheie pe podium şi primul olandez care câştigă în Formula 1.

ŞTIAŢI CĂ...

- În cursa precedentă (M.P. al Rusiei), Valtteri Bottas a terminat pe primul loc pentru prima dată în carieră, Sebastian Vettel - pe locul 2 pentru a 22-a oară și Kimi Raikkonen - pe locul 3 pentru a 33-a oară.

- 10 piloţi diferiţi au câştigat Marele Premiu al Spaniei în ultimele 10 ediţii: Felipe Massa (2007), Kimi Raikkonen (2008), Jenson Button (2009), Mark Webber (2010), Sebastian Vettel (2011), Pastor Maldonado (2012), Fernando Alonso (2013), Lewis Hamilton (2014), Nico Rosberg (2015) şi Max Verstappen (2016).

- Doar de 7 ori din cele 26 de curse disputate până acum pe circuitul Barcelona-Catalunia s-a întâmplat ca deţinătorul pole-ului să nu câştige, aşadar calificările reprezintă un factor important în Spania.

- Până în 2005, în Spania au triumfat numai campioni mondiali. Seria a fost întreruptă de Kimi Raikkonen care a devenit campion doi ani mai târziu.

CURSA PRECEDENTĂ - 2016

Pole Position: Lewis Hamilton (Mercedes AMG) – 1:22.000
Podium:
1. Max Verstappen (Red Bull Racing) 1:41:40.017
2. Kimi Raikkonen (Scuderia Ferrari) +0.616
3. Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) +5.581
Cel mai rapid tur: Daniil Kvyat (Scuderia Toro Rosso) – 1:26.948 (turul 53)

CLASAMENT GENERAL PILOŢI

1. Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) – 86p
2. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) – 73p
3. Valtteri Bottas (Mercedes AMG) – 63p
4. Kimi Raikkonen (Scuderia Ferrari) – 49p
5. Max Verstappen (Red Bull Racing) – 35p
6. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) – 22p
7. Sergio Perez (Force India) – 22p
8. Felipe Massa (Williams Racing) – 18p
9. Carlos Sainz (Toro Rosso) – 11p
10. Esteban Ocon (Force India) – 9p

CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI

1. Mercedes AMG – 136p
2. Scuderia Ferrari – 135p
3. Red Bull Racing – 57p
4. Force India – 31p
5. Williams Racing – 18p
6. Scuderia Toro Rosso – 13p
7. Haas F1 – 8p
8. Renault Sport F1 – 6p
9. Sauber Ferrari – 0p
10. McLaren Honda – 0p

PUNCTE DE PENALIZARE

1. Daniil Kvyat – 8p
- Carlos Sainz Jr. – 8p
3. Esteban Gutierrez – 7p
4. Sebastian Vettel – 6p
- Nico Rosberg – 6p
6. Jolyon Palmer – 5p
- Kevin Magnussen – 5p
8. Nico Hulkenberg – 4p
- Esteban Ocon – 4p
- Pascal Wehrlein – 4p
11. Sergio Perez – 3p
- Romain Grosjean – 3p
13. Kimi Raikkonen – 2p
- Marcus Ericsson – 2p
- Felipe Nasr – 2p
- Valtteri Bottas – 2p
- Felipe Massa – 2p
18. Max Verstappen – 1p
- Stoffel Vandoorne – 1p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.

PROGRAM TV

Vineri, 12 mai 2017
DIGI SPORT 2 11:00 Formula 1 – Antrenamente 1
DIGI SPORT 1 15:00 Formula 1 – Antrenamente 2

Sâmbătă, 13 mai 2017
DIGI SPORT 1 12:00 Formula 1 – Antrenamente 3
DIGI SPORT 2 15:00 Formula 1 – Calificări
DIGI SPORT 4 19:15 GP3 – Cursa principală (PREMIERĂ)

Duminică, 14 mai 2017
DIGI SPORT 4 09:30 Formula 2 – Cursa principală (PREMIERĂ)
DIGI SPORT 4 10:30 GP3 – Cursa de sprint
DIGI SPORT 4 11:30 Formula 2 – Cursa de sprint
DIGI SPORT 2 15:00 Formula 1 – Cursa

ALTE INFORMAŢII

• Etapa spaniolă a fost dintotdeauna un prilej pentru echipe să aducă update-uri importante. Primele semne ale sezonului 2017 au arătat că dominaţia echipei Mercedes s-a încheiat, aşa că nemţii au venit la Barcelona cu o variantă revizuită a modelului W08, principala lor îmbunătăţire fiind reducerea greutăţii, mai exact 6 kg prin aducerea unei noi cutii de viteze împreună cu nişte suspensii mai uşoare. Ferrari a adus deja îmbunătăţiri încă din Bahrain (modificări la aripa-faţă şi podea), iar în Spania, update-urile vor viza tot partea aerodinamică. Dintre primele trei echipe, italienii vor aduce cele mai puţine modificări. Red Bull Racing va avea parte de cele mai semnificative schimbări. Unele voci spun că modificările sunt atât de importante încât modelul RB13 nu va trece la specificaţia B, ci se va apropia chiar de RB14. Christian Horner a declarat în Rusia că Adrian Newey a muncit “zi şi noapte” pentru update-urile aduse la Barcelona. Apăsarea la sol de pe puntea spate pare să fie principalul lor as din mâneca. Pe partea de propulsor, Renault va veni abia în Canada cu primul update major, deşi constructorul francez n-a exclus posibilitatea de a amâna acest update chiar şi până în luna iulie pentru a fi siguri de fiabilitatea noului pachet. Force India se va prezenta cu o nouă podea care ar trebui să îmbunătăţească aerodinamica maşinii în viraje, Renault va încerca o nouă aripă-spate, iar McLaren Honda se roagă să nu mai aibă probleme de fiabilitate. Update-ul lor major pentru Spania este probabil o nouă carte de rugăciuni...

• ZVON. Zvonul săptămânii îl are în prim-plan pe Sebastian Vettel despre care se spune că ar fi primit un precontract cu Mercedes, valabil din 2018. Un blogger şi apropiat al celor de la Ferrari a lansat această ipoteză, spunând că: “Nu mai este niciun secret că, după retragerea lui Rosberg, Mercedes l-a contactat pe Vettel. În timpul testelor din presezon, Niki Lauda le-a mărturisit apropiaţilor că neamţul are un precontract pentru sezonul următor”. Acelaşi blogger a mai spus şi că Ferrari este surprinsă de ritmul bun arătat de-a lungul primelor curse ale sezonului şi, prin urmare, acesta ar putea fi un atu puternic al italienilor pentru a-l convinge pe Vettel să rămână în continuare la echipă. “Este puţin probabil ca Mercedes şi Vettel să fi ajuns la vreun acord, dar cert este că au avut loc discuţii”, a mai declarat bloggerul.

• Şi despre Ricciardo s-a zvonit că ar fi semnat un precontract cu Ferrari, valabil tot din 2018. Într-un interviu recent, australianul nu a negat aceste speculaţii. “Când te gândeşti la Formula 1, te gândeşti la Ferrari. Cu siguranţă că acolo există ceva istorie în spate, dar nu m-aş baza pe treaba asta, mai ales că eu încă n-am niciun titlu în palmares. Aş alege o echipă care să-mi câştige un titlu, în detrimentul alteia cu o poveste mai bună. Aşa că nu se ştie niciodată ce se poate întâmpla în viitor, dar pentru moment, următoarele 18 luni sper să le petrec în continuare la Red Bull”.

• Fernando Alonso, omul care a suportat multe lucruri în ultimii ani, dar care acum parcă a ajuns la limita răbdării, anunţă că ar putea părăsi echipa la final de sezon. Adevărul e că acest anunţ “ne-a cam luat prin surprindere”... “Prioritatea mea este ca anul viitor să concurez în continuare în Formula 1. Dacă înainte de septembrie sau octombrie văd că am putea avea posibilitatea de a câştiga curse în 2018, voi fi încântat să rămân la echipă. Dacă acest lucru nu se va întâmpla, voi fi la fel de încântat să discut cu oricine”, a spus spaniolul. Deja se spune că Alonso poartă discuţii cu fosta sa echipă, Renault, iar acesta nu a negat o posibilă revenire la constructorul francez: “Sunt deschis la orice”. Având în vedere performanţele actuale ale McLaren-ului Honda, este greu de crezut că Alonso ar refuza vreo echipă. În afară de Sauber, evident... Motivul este binecunoscut.

• 10 piloţi diferiţi au câştigat Marele Premiu al Spaniei în ultimele 10 ediţii. Poate Valtteri Bottas să mărească şirul? Sau Daniel Ricciardo? Răspunsul îl vom afla duminică, 14 mai, de la ora 15:00, în direct la Digi Sport 1. Antal Putinică şi Florin Ion vor prefaţa cursa în cadrul emisiunii Grila De Start, care va începe cu o oră înainte de start.

Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.