VIDEO Real Madrid - Gijon. Meciul de sâmbătă, cu Sporting Gijon, a avut o miză mai mare decât fotbalul pentru Real Madrid. Jucătorii liderului Spaniei au purtat tricouri inedite, realizate dintr-un material reciclat din sticle și alte materiale din plastic adunate din apele mărilor și oceanelor.

Poluarea oceanelor și mărilor cu saci, sticle și diferite alte materiale din plastic, care se degradează într-un timp îndelungat, a devenit o problemă majoră de mediu, provocând în special moartea broaștelor țestoase, a delfinilor sau a focilor care le ingerează sau se agață în ele. Se estimează că, din 1950 până în prezent, omenirea a produs peste 6.000 de milioane de tone de plastic, îndeajuns pentru a acoperi întreaga planetă în acest material sintetic.

Cyrill Gutsch este numele omului din spatele demersului cu tricourile "eco" ale Realului, în parteneriat cu sponsorul tehnic al "galacticilor"- firma germană adidas.

Tricouri Real


Tricourile de la meciul cu Gijon au tradiționala culoare albă a echipamentelor de acasă ale Realului, iar inscripțiile au tonuri mai șterse decât în mod normal - numele sponsorului și sigla clubului. "For the oceans""Pentru oceane" a fost textul inscripționat pe interiorul gulerului.

"E cel mai frumos tricou din lume!", a spus Gutsch, atunci când a prezentat echipamentele reciclate ale Realului.

Pentru realizarea unui singur tricou au fost necesare 28 de sticle de plastic. În total, au fost folosite 504 sticle de plastic pentru întregul lot de 18 jucători convocat de Zidane la meciul cu Gijon (11 titulari, plus 7 rezerve).

4 pași au fost necesari realizării produselor din plastic reciclat:
1. colectarea materialelor de plastic din mări și oceane;
2. zdrobirea și reconfigurarea structurii plasticului, pentru realizarea unei fibre rezistente;
3. folosirea fibrei obținute ca bază pentru realizarea tricourilor;
4. construirea, cu ajutorul fibrei, a articolelor de îmbrăcăminte, aparatelor electrice și componentelor pentru autoturisme.

Nu doar Real Madrid a avut parte de astfel de tricouri de joc, ci și Bayern Munchen, care are același sponsor tehnic și a făcut parte din campania "For the oceans".

CLICK AICI PENTRU PROGRAMUL COMPLET AL CANALELOR DIGI SPORT