• La Liga: Alaves-Barcelona (sâmbătă, 19:15, Digi Sport 2) și Real-Valencia (duminică, 23:15, Digi Sport 2). Serie A: Roma-Inter (sâmbătă, 21:45, Digi Sport 2)
  • Liga 1: Craiova-Gaz Metan (vineri, 21:00, Digi Sport 1), Voluntari-Dinamo (sâmbătă, 21:00, Digi Sport 1) și FCSB-Botoșani (duminică, 21:00, Digi Sport 1)

VIDEO Steaua - FC Voluntari 2-2. Expertul în arbitraj de la Digi Sport, Ion Crăciunescu, a analizat cele mai "fierbinți" faze ale meciului dintre Steaua și Voluntari și concluzia sa este că penalty-ul ilfovenilor a fost corect acordat, la împingerea lui Niță asupra lui Novac.

În schimb, fostul arbitru internațional a semnalat o greșeală a "centralului" Andrei Chivulete la un fault acordat în direcția greșită pe final, la scorul de 2-2. În minutul 88, Gnohere a căzut în fața careului ilfovean, după un contact cu Lucian Cazan, iar arbitrul a indicat fault în atac, deși francezul era cu spatele la adversar și avea clar intenția de a juca mingea. Balonul a ajuns la Jakolis, care a reușit să marcheze, dar golul Stelei nu a fost validat, din cauză că se fluierase deja oprirea jocului.

Ion Crăciunescu a precizat că infracțiunea s-a petrecut chiar invers, pentru că atacantul francez nu putea faulta din acea poziție.

"După părerea mea, la faza penalty-ului acordat pentru greșeala comisă de Niță nu poate intra în discuție eliminarea, pentru că e o împingere, nu o lovire a adversarului. Pentru o astfel de fază se dă lovitură liberă directă. Fiind în suprafața de pedeaspsă, se dă lovitură de la 11 metri", a spus Ion Crăciunescu, în cadrul emisiunii "Digi Sport Special".

"Legat de a doua fază incriminată de steliști, jucătorul stelist se afla cu spatele la poartă, cu spatele la adversar, avea prim-planul de a juca mingea și e dreptul lui de a pune piciorul între adversar și minge, atât timp cât mingea e la o distanță de joc de el. Nu văd cum poate să faulteze un jucător care e cu spatele la adversar, care nu ține picicorul pe adversar. Faultul e pentru atacant sau lași jocul liber", a mai spus fostul arbitru internațional.

Un verdict asemănător a dat și Adrian Porumboiu: penalty corect acordat pentru Voluntari, fault în atac sancționat greșit la duelul dintre Gnohere și Cazan. O mică diferență e la penalty-ul primit de Steaua: este clar acordat, dar nu pentru henț, ci pentru fault.

"Te induce puțin în eroare jucătorul de la Voluntari, dar împingerea e evidentă. E o împingere care se sancționează cu lovitură liberă directă, iar dacă e în careu se acordă lovitură de la 11 metri. E corect și cartonașul galben, e perfect acordat", a spus și Adrian Porumboiu, în cadrul emisiunii "Digi Sport Special".

"Faultul în atac al lui Gnohere nu e un fault în atac. Are prim-planul și e o greșeală că nu lași cursivitatea jocului. Dacă nu lași jocul să continue, dai lovitură liberă pentru Steaua. Faza de la acel 11 metri pentru Steaua este interesantă. După părerea mea, nu trebuia acordat pentru henț. O să vedeți că e un fault al lui Maftei. Urmăriți-i picioarele, care se duc către picioarele lui Tănase. E o imprudență evidentă, care se sancționează cu lovitură liberă directă, iar în careu cu lovitură de la 11 metri. Pentru henț era discutabil, dar pentru fault nu e discutabil. E fault clar, fără niciun fel de dubii", a mai spus Adrian Porumboiu.

VIDEO Faza penalty-ului primit de Voluntari

VIDEO Golul nevalidat al Stelei

VIDEO Declarațiile lui Ion Crăciunescu

PROGRAMUL COMPLET AL CANALELOR DIGI SPORT