Francezii de la Metz au un sponsor-surpriză în noul sezon din Ligue 1. A patra cea mai săracă naţiune din lume, Ciad, a devenit sponsorul principal al grupării din prima liga franceză, în speranţa ca această mutare să atragă cât mai mulţi turişti în statul african.

Ciadul a adoptat modelul Azerbaidjanului, care a fost sponsorul lui Atletico Madrid. Mutarea a fost criticată dur în singurul stat din lume cu drapelul identic cu al României.

"E o glumă proastă", au reacţionat oficialii sportului din naţiunea cu o populaţie de 13,6 milioane de locuitori.

Presa franceză a anunţat că statul din Ciad oferă drept sponsorizare lui Metz 12 milioane de euro, informaţie negată de ministrul sportului din ţara africană, care nu a dezvăluit însă o altă sumă.

Guvernul din Ciad susţine că finanţele nu sunt asigurate din bugetul statului, ci de către companii locale.

Fondată în 1932, FC Metz are în palmares două Cupe şi două Cupe ale Ligii Franţei. Revenită în acest an în prima ligă, gruparea de pe Saint-Symphorien are şase puncte după trei etape în campionat, unde s-a clasat cel mai bine în 1998, pe locul 2.