• Fotbal, Liga 1, etapa a 18-a: Dinamo - CFR Cluj (azi, 21:45, Digi Sport 1)
  • Handbal, Liga Campionilor: CSM Bucureşti - Vistal Gdynia (azi, 16:00, Digi Sport 1)

România este co-organizatoare a Campionatului European din 2020, turneu final care-și va desfășura patru partide pe ”Arena Națională”. Țara noastră este obligată însă să asigure condiții de cinci stele echipelor participante, astfel că în caietul de sarcini s-a stipulat și nominalizarea a patru stadioane din București, care să fie folosite pentru antrenamente.

Din start, arenele din Ghencea, ”Ștefan cel Mare”, Giulești și ”Arcul de Trium” au fost alese, dar s-a crezut că va fi vorba doar despre o ”îmbunătățire” a acestora. Florin Sari, manager de proiect pentru Euro 2020 din partea Federației Române de Fotbal, a făcut însă un anunț, găzduit de emisiunea ”Ora de sport” de la ”6TV”, care schimbă radical datele problemei.

”Sunt proiecte pentru patru stadioane. Este vorba despre Giulești, Dinamo, Ghencea și Arcul de Triumf. Stadioanele vor fi reconstruite de la zero. Vor fi moderne. La Giulești și Arcul de Triumf lucrurile sunt foarte avansate și așteptăm să prindă avânt și cei de la MAI și MApN, proprietarii stadionului Dinamo și Ghencea.

Vom avea niște construcții noi, de la nivelul pământului. Noi nu punem plombe, se face de la 0. Ne dorim să fie aduse toate la un nivel foarte înalt”, a spus Sari.

Pe Arena Naţională se vor disputa 4 întâlniri de la Euro 2020: una în optimile de finală şi alte 3 în grupe.

Managerul de proiect a spus că întâmpină dificultăți în ceea ce privește discuțiile cu reprezentanții Armatei privind stadionul ”Steaua”.

”La Steaua sunt niște sensibilități cu acea tribună oficială. E ca un bolovan în calea proiectului. Îmi doresc ca MApN să vadă valoarea acestui proiect și să ajungă la o soluție cu acea tribună oficială. E o lentoare a celor de acolo”, a mai spus Sari.

În afara celor patru stadioane, în țară vor mai fi construite sau renovate, cu această ocazie, sute de terenuri.

”Mai crește un proiect de mare perspectivă. Vor fi construite sau renovate 400 de terenuri din toată țara. E un proiect de dezvoltare foarte complex. În fiecare județ vrem să fie o bază sportivă foarte importantă”, a mai spus Florin Sari la ”Ora de sport”.

În doi ani, de când UEFA a luat decizia să repartizeze patru partide țării noastre, nu s-au întâmplat prea multe în ceea ce privește construcția de stadioane, metrou și autostrăzi la care s-au angajat autoritățile. Acum, se caută o soluție de compromis pentru a putea asigura măcar legătura dintre Aeroportul Otopeni și București, ținând cont că Magistrala 6 (1 Mai - Otopeni), va fi gata abia în 2021.