(P) Primul trofeu al sezonului pentru Klopp sau se răzbună Pochettino?
vizual digi 1
(P) Cu gândul la D10S. Napoli - Barcelona, meci special în “casa” lui Diego Maradona
FOTBAL:FARUL CONSTANTA-CFR CLUJ, PLAY OFF SUPERLIGA SUPERBET (19.04.2024)
Video Manea a spus totul despre haosul de la CFR Cluj: ”E nevoie de un antrenor ca lumea. Să fie seriozitate”
Digi Sport 1 Live
Acum
LIVE Digi Sport Matinal

(P) Pasiunea europenilor pentru sport, la cote mai mari ca niciodată

26.01.2023, 14:53

După o perioadă marcată de diverse restricții în urma crizei din sănătatea publică, Europa este din nou scena numeroaselor evenimente cu public live, începând din anul 2022. Pasiunea europenilor pentru sport este mai mare ca niciodată, fanii revenind în sălile de sport și pe stadioane pe parcursul ultimelor 12 luni, indică raportul Mastercard Sport Economy Index 2023.

featured image - pexels.com
  • SuperLiga: FCU Craiova - Dinamo, sâmbătă, 17:30, DGS 1

  • SuperLiga: FCSB - Rapid, sâmbătă, 20:30, DGS 1

Publicat pentru cel de-al doilea an consecutiv, sondajul realizat în rândul a peste 11.000 de europeni indică faptul că, față de 2021, cu 12% mai multe persoane au participat la evenimente sportive live și cu 10% mai multe persoane au făcut exerciții fizice în mod regulat.

Potrivit Mastercard Economics Institute, pasiunea pentru sport se traduce și prin cheltuielile de consum din acest sector. Astfel, în ultimul an, sumele plătite de consumatori cu cardul pentru bunuri, servicii și experiențe sportive au crescut cu 37%.

Cei de la cunoscuta marcă de carduri de debit și credit, cu o cotă de piață relevantă și în România, subliniază că anul 2023 oferă premizele pentru noi creșteri în tot ceea ce implică apropierea oamenilor de sport. În acest an sunt programate o mulțime de evenimente de top, sponsorizate de acest brand de soluții de plată, precum UEFA Champions League, Cupa Mondială de Rugby 2023, The Open, Roland Garros și Campionatul European League of Legends.

Tehnologia, asociată tot mai puternic divertismentului sportiv


În prezent, tehnologia aduce oamenii mai aproape de sport. În cadrul studiului, 61% dintre europeni au declarat că tehnologia a reprezentat un factor important în modul în care s-au bucurat de evenimentele, echipele și concurenții lor favoriți. Iată așadar că, deși se vorbește adesea despre modul în care tehnologia modernă ne face mai sedentari, există și părți pozitive legate de sport prin prisma digitalizării. În plus, în societate există tot mai multe inițiative în favoarea divertismentului în aer liber, promovându-se mișcarea, accesul la sport și sănătatea sprijinită prin activitate fizică regulată.

Este cunoscut faptul că, în ultimii ani, sectorul online s-a dezvoltat și mai puternic. Jocurile video, inclusiv cele de cazino - sloturi, ruletă, blackjack, baccarat, poker, bingo, pariurile sportive sau cele virtuale, s-au dezvoltat semnificativ pe internet, alături de zona de streaming cu filme și seriale. Acum, astfel de metode de divertisment rămân de actualitate, însă într-un mix mult mai echilibrat, alături de activități offline sau legate în mod direct de sport și mișcare. De exemplu, în 2022, aproximativ 52% dintre europeni au utilizat un controler de jocuri video.

Revenind la studiul mai sus menționat, europenii au folosit tehnologia în 2022 pentru a urmări evenimentele de la distanță pe rețelele sociale, pentru a urmări mai multe meciuri în același timp, pentru a trăi un eveniment sportiv prin intermediul VR, pentru a urmări competiții de eSports prin intermediul platformelor de streaming și pentru a asculta podcasturi sportive.

Suporterii, din nou pe stadioane

Nu doar fotbalul, ci și alte sporturi precum baschetul, tenisul, voleiul și ciclismul au atras oameni spre a viziona live conținut de acest gen. Evenimentele transmise în direct cu ajutorul tehnologiei sunt printre cele mai populare forme de divertisment în Europa. Dar europenii nu urmăresc asemenea evenimente doar de la distanță, ci și pe arene, la fața locului, împărtășind momentele epice cu prietenii și urmăritorii din social media.

"Revenirea pe stadioane și în locații a avut un impact pozitiv semnificativ asupra satisfacției fanilor, șase din zece spunând că experiența lor de a participa la evenimente în 2022 a fost mai bună decât în 2021", se mai arată în raportul Mastercard Sport Economy Index 2023.

Viitorul în sport, tot mai mult marcat de tehnologie

Cu privire la cele mai importante îmbunătățiri pe care ar trebui să le ofere organizatorii de evenimente sportive, europenii au menționat muzica live în pauza jocurilor, facilități mai bune pentru fanii cu dizabilități și căști pentru a auzi live comunicările dintre manager și jucător.

Alte răspunsuri vizează de exemplu experiențe VR pentru a arăta perspectiva jucătorului, implicarea suporterilor în timpul jocului (votarea "omul meciului" sau difuzarea de imagini din public, așa cum vedem în sportul american), ecrane TV pe spatele scaunelor pentru a urmări alte tipuri de divertisment, zile cu costume tematice pentru fanii din public.

Oamenii fac mai multă mișcare și sunt dispuși să plătească abonamente la sală

Foarte îmbucurător este că 54% dintre europeni au făcut mai multe exerciții fizice în 2022 decât în 2021. Cele mai populare activități fizice au fost drumețiile, înotul, alergarea, fotbalul și ridicarea greutăților. Peste patru din zece persoane au fost mai dispuse în ultimele 12 luni să plătească un abonament pentru a face exerciții fizice, în detrimentul antrenamentelor de acasă sau al alergărilor din parc.

Mastercard Sport Economy Index 2023 este o cercetare care a implicat un total de 11.081 de persoane, cu vârsta de peste 18 ani, chestionate în Austria, Bulgaria, Franța, Germania, Italia, Polonia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția și Marea Britanie în noiembrie 2022.

Etichete: advertorial sport


Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News


Noua Aplicaţie Digi Sport poate fi descărcată din
Digi24
Cazul ciudat al miliardarului german care și-ar fi înscenat moartea ca să fie împreună cu amanta rusoaică la Moscova
Cazul ciudat al miliardarului german care și-ar fi înscenat moartea ca să fie împreună cu amanta rusoaică la Moscova

Un miliardar german care a fost declarat oficial mort în 2021, la trei ani după ce a dispărut în...

Descarcă aplicația Digi24

Sondajul zilei

Top articole
Tennis - ATP/WTA World Tour 2017 Mutua Madrid Open 2017 Day Seven La Caja Magica, Madrid, Spain - 12 May 2017
Ilie Năstase a văzut "bijuteria" de 2,8 milioane € a lui Ion Țiriac și a făcut gluma zilei

Ion Țiriac (84 de ani) a prezentat oficial, în cadrul unui eveniment, maşina Mercedes AMG One, care...

ACORD! Zinedine Zidane a bătut palma cu un club uriaș. Mai lipsește doar semnătura
EXCLUSIVE: Zinédine Zidane With His Wife Veronique Shopping At A Home Furnishings Boutique In Milan - 17 Apr 2024
"Am intrat în biroul lui Ancelotti și a început să plângă!" Transferul care i-a "rupt" sufletul italianului
profimedia-0861141500
Florin Prunea a văzut imaginile cu Ștefan Târnovanu și a reacționat: ”Să vezi ce-i rup eu urechile”
"Bijuteria" de 44 de milioane € de la Cluj-Napoca, transformată în mall. FOTO Noul proiect spectaculos
Screenshot 2024-04-19 091333
Recomandările redacției
FOTBAL:FARUL CONSTANTA-CFR CLUJ, PLAY OFF SUPERLIGA SUPERBET (19.04.2024)
Video Manea a spus totul despre haosul de la CFR Cluj: ”E nevoie de un antrenor ca lumea. Să fie seriozitate”

Bayern Munchen, ofertă de 70.000.000 pentru un titular de la Barcelona
Ronald Araujo of FC Barcelona, Robert Lewandowski of FC Barcelonam Frenkie de Jong of FC Barcelona and Memphis Depay of FC Barcelona during the Liga match between FC Barcelona and Elche CF at Spotify Camp Nou in Barcelona, Spain.
Jucătorul lui Dinamo e încrezător înainte de FCU Craiova - Dinamo: ”Stăm bine fizic! Mergem să câștigăm!”
FOTBAL: POLI IASI - DINAMO BUCURESTI, SUPERLIGA SUPERBET (01.03.2024)
Exclusiv ”A semnat din mașină”. Toate condițiile puse de Dan Petrescu au fost acceptate pe loc
Dan Petrescu / Foto: Sport Pictures

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media