Popescu Euro 2020

Trei stadioane vor fi gata până în martie 2020! Noutățile lui Gică Popescu

Burleanu, la episodul 7. Susţine că Ionuţ Lupescu a "sifonat" alte 4 milioane de euro

colaj alexis ronaldo

Alexis, la schimb cu Ronaldo. Afacerea anului în fotbalul mondial

blog burleanu
Schema construită pentru materialele lui Răzvan Burleanu

Burleanu, la episodul 7. Susţine că Ionuţ Lupescu a "sifonat" alte 4 milioane de euro

22.03.2018, 11:15
  • La Liga, etapa a 16-a, Digi Sport 2: Real Madrid - Rayo Vallecano (sâmbătă, 19:30) și Levante - Barcelona (duminică, 21:45)

  • Liga 1, etapa a 20-a: Dinamo - Craiova (sâmbătă, ora 20:00, Digi Sport 1)

ALEGERI FRF. Răzvan Burleanu a publicat astăzi cel de-al şaptelea episod dedicat adversarului său principal din lupta pentru preşedinţia FRF, Ionuţ Lupescu. Între cele şapte "runde", acesta este a doua dedicată SEG, societatea care gestiona contractele de publicitate şi marketing ale FRF în perioada în care Ionuţ Lupescu era director general.

Burleanu susţine că SEG ar fi primit "aproape 4 milioane de euro prin scheme care au adus impact bugetului FRF".

"Lupescu şi Iancu (n.r. Cristian Iancu, administratorul SEG) au creatm dezvoltat şi păstorit un sistem mult mai complex şi mai păgubos, de scoatere a banilor din FRF".

Burleanu invocă folosirea a 6 scheme prin care Lupescu ar fi direcţionat aproape 30 la sută din valoarea veniturilor din publicitate şi sponsorizări către SEG, circa 4 milioane de euro".

"SCHEMA 1: Lupescu a aprobat conectarea SEG la contracte ale FRF anterioare semnării contractului cu SEG și la parteneri anteriori ai FRF.

Exemple: contract partener echipament, contract partener food & beverage, contract drepturi tv.

Sume estimate facturate de SEG fără merit în semnarea contractelor sau aducerea partenerilor: aproximativ 1 milion de euro net.

SCHEMA 2: Lupescu a acceptat facturarea multiplă a comisionului cuvenit SEG sau aplicarea unui procent diferit de comision

Exemple: contracte drepturi tv, contract partener food & beverage

Sume estimate facturate nejustificat de SEG: aproximativ 0,3 milioane euro net

SCHEMA 3: Lupescu a încuviințat aplicarea comisionului SEG la contracte la care FRF plătea deja comision

Exemple: contract drepturi tv

Sume estimate facturate de SEG în mod nejustificat: aproximativ 0,7 milioane euro net

SCHEMA 4: Lupescu a acceptat ca SEG să “omită” să plătească spre FRF sumele cuvenite

Exemple: contract partener food & beverage

Sume estimate reținute nejustificat de SEG: aproximativ 0,5 milioane euro net

SCHEMA 5: Lupescu a creat posibilitatea ca SEG să divizeze contractele de sponsorizare și publicitate pe mai multe firme fără acordul scris FRF pentru a diminua baza de calcul a procentului de 85% cuvenit FRF

Exemple: contract partener food & beverage

Sume estimate care au fost eludate plății către FRF: aproximativ 0,5 milioane euro net

SCHEMA 6 (detaliată în episodul 4): Lupescu a acceptat facturarea de bunuri și servicii de către SEG deși acestea nu aveau legătură cu obiectul contractului și pentru care nu există sau nu s-au găsit dovezi de livrare a serviciilor
LUPESCU A DAT 15% ȘI DIN CONTRACTE CU SPONSORI ANTERIORI (SCHEMA 1)
Ionuț Lupescu a mărit comisionul oferit de FRF la 15% cu doar două luni înainte de semnarea contractului cu ALRO CONSULTANȚĂ-SEG (martie 2006). Semnarea contractului de externalizare a însemnat practic înrobirea FRF în fața unui partener care ar fi trebuit să îl ajute să își crească veniturile. Alături de elementele prezentate în episodul anterior care demonstrează acest fapt, există o prevedere care a avut un impact negativ major asupra bugetului FRF.

FRF era obligată să plătească un comision către SEG și pentru contractele existente anterior semnării cu SEG, contracte la care SEG nu avusese nicio contribuție! Practic, Lupescu facilita accesul prietenului său la o piață la care anterior nu avusese acces, având în vedere că doar cu un an înainte, firma avea 3 angajați și cifră de afaceri sub 200.000 de euro.

Comisionul oferit SEG pentru aceste situații era mai mic de 15% și s-ar fi aplicat doar la diferența de valoare rezultată în favoarea FRF după ce SEG ar fi renegociat contractele existente. Dar, curios lucru, timp de un an și jumătate de la semnarea contractului cu FRF, din martie 2006, de când această clauză a intrat în funcțiune, SEG nu a facturat și nu a solicitat plată pentru această activitate. Practic, a așteptat, fără să încerce renegocierea contractelor existente, astfel încât FRF să poată câștiga mai mult. Pentru că aveau un comision mic și doar din diferența de valoare obținută au așteptat un an și jumătate?

Cert este că la două săptămâni după obținerea calificării matematice a României la Euro 2008, Ionuț Lupescu acceptă modificări la contractul cu SEG. Prin acestea:

Se mărește cu 3 ani perioada inițială a contractului
SEG capătă în plus dreptul de comision din drepturi TV
SEG facturează direct sumele sponsorilor și abia apoi virează 85% spre FRF
SEG obține un procent de 15% din orice fel de contract, aplicat la întreaga valoare a contractului, inclusiv pentru contractele cu sponsori ai FRF existenți anterior apariției SEG

Prin aprobarea lui Lupescu, SEG obținea mărirea comisionului la 15%, aplicarea lui nu doar pe diferența de valoare pe care ar fi obținut-o prin renegociere ci pe toată valoarea contractului!

Această schemă, prin aplicarea la contracte cu parteneri anteriori ai FRF din zona de echipament, food & beverage și drepturi tv, le-a adus aproximativ 1 milion de euro net, fără să aibă vreun merit în aducerea acestor sponsori sau parteneri! Practic, din drepturile fotbalului românesc.

Iar ca afacerea să fie durabilă, peste doi ani, Ionuț Lupescu a extins contractul pe încă 5 ani!, lăsând practic resursele FRF pe mâinile prietenului până la final de 2014, chiar și după plecarea lui!

LUPESCU A DAT COMISIOANE DE 30% PRIN COMISION DUBLU (SCHEMA 3)
Practic, Lupescu a semnat cu un partener internațional căruia i-a oferit 15% comision, iar apoi oferă SEG alt comision de 15%, fără nicio justificare. Un total de 30% din veniturile FRF pleca pe comisioane.

Comisionul de 15% pentru SEG nu era doar nemeritat, dar se adăuga clauzelor din contractul cu sponsorul, contract semnat de Ionuț Lupescu!, prin care partenerul internațional era de acord cu “scăderea unei sume calculate la 15% din valoarea contractului”, reținută de partener sub forma de “comision pe baza acestei înțelegeri”:

Prin această schemă, aproximativ 700.000 de euro net au fost facturați în mod nejustificat și nu au mai ajuns în bugetul FRF.

LUPESCU ACCEPTA CA FRF SĂ PRIMEASCĂ SUB 85% DIN VENITURILE CUVENITE (SCHEMA 5)
Ionuț Lupescu a creat posibilitatea ca SEG să divizeze contractele de publicitate pe mai multe firme fără acordul scris FRF pentru a diminua baza de calcul a procentului de 85% cuvenit FRF. Un exemplu îl constituie firma RING TV SRL, cu care SEG a aplicat această schemă. A cui era firma? A lui Robert Verdeș, partenerul lui Cristi Iancu în cadrul SEG:

Sursa: extras din Monitorul Oficial

Interesant este cum a evoluat cifra de afaceri a acestei firme, comparativ cu mandatul lui Ionuț Lupescu de Director General FRF, din noiembrie 2005 până în 2011:

Sursa: listafirme.ro

Prin acceptarea acestei scheme, aproximativ jumătate de milion de euro care ar fi trebuit să revină FRF a ajuns în alte direcții, scăzând procentul de 85% din contracte care ar fi trebuit să intre în vistieria Federației.

CUM ERA UMILIT NAȘU DE PRIETENII LUI LUPESCU
Procesul de prădare a resurselor FRF era atât de complex și nu avea nicio limită încât au existat situații în care un contract de vânzare a drepturilor tv pentru un meci al echipei naționale a fost încheiat DUPĂ data de disputare a partidei! Astfel, SEG știa exact câți bani făcea din vânzarea drepturilor tv, își putea calcula cheltuielile, se asigura că nu iese în pierdere, iar FRF….ieșea în pierdere!

Iar Ionuț Lupescu era stăpânul absolut al acestui sistem, peste Mircea Sandu.

În 2009, președintele Mircea Sandu a solicitat în scris printr-o adresă către SEG ca toate cheltuielile pentru evenimentul „FRF-100 de ani” să fie plătite direct de FRF către furnizori, nu prin SEG. Cu toate acestea, Directorul General Ionuț Lupescu a aprobat însă plata direct către SEG a unei sume de aproape 300.000 de euro. Era primul semn că își depășise maestrul. Și că relația lui Lupescu cu SEG era mai presus de ierarhia din FRF.

Ulterior, în 2011, Mircea Sandu a încercat să intervină din nou. A solicitat printr-o altă adresă către SEG ca “toate contractele semnate de către FRF, în numele și pe seama FRF, să fie semnate direct cu FRF” iar sumele să fie încasate direct în conturile FRF, urmând ca Federația să plătească ulterior către SEG comisionul. Depășiseră proporțiile prăduirii până și limitele de acceptare ale Nașului? Abia acum afla de dimensiunile sifonărilor?

Nici această solicitarea a lui Mircea Sandu nu a avut efect. Pentru că atât de tare “betonase” Ionuț Lupescu acest contract cu SEG încât firma prietenului său îi răspunde uluitor lui Sandu, invocând existența unui “risc financiar major pe care îl implică o astfel de acțiune, cu consecințe notabile privind diminuarea drastică a bugetului Federației”. Cum!? Adică dacă FRF reținea sumele care i se cuvin din valoarea contractului, știind astfel și valoarea lor totală, și apoi plătea comisionul către SEG, ar fi avut un buget “diminuat drastic”?

SEG, firma prietenului lui Lupescu, ajunsese nu doar să sfideze și să prostească pe față conducerea Federației, dar o și mințea cu nonșalanță. Într-o altă adresă din 2011, SEG îl informa pe Mircea Sandu că a renegociat un contract și că valoarea lui devenea “cel puțin dublă”. De fapt, contractul creștea cu doar cu 30%!

POST SCRIPTUM

Domnule Ionuț Lupescu, vă rog să răspundeți membrilor FRF:

1) De ce ați permis punerea în practică a acestor scheme prin care FRF a fost prejudiciată? Ați avut beneficii personale în urma punerii lor în practică?

2) Au existat contracte între SEG și dumneavoastră ca persoană fizică în perioada 2005-2011? Dar contracte între SEG și firme în care dumneavoastră sau membrii ai familiei dumneavoastră erați asociați?

3) Cum justificați dorința dumneavoastră de a reconecta SEG la resursele FRF?", a scris Răzvan Burleanu pe blogul personal.

 

Etichete: frf , lupescu , burleanu , cristi iancu , seg , alegri frf , episoade burleanu
Citește și:
Dragnea, înconjurat de UDMR-işti. C.T. Popescu: Prima dată când îl vedem sub formă de urs panda

Dragnea, înconjurat de UDMR-işti. C.T. Popescu: Prima dată când îl vedem sub formă de urs panda

digi24.ro
Sondajul zilei

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Cross

Digi World
Arheologii au gasit “Sfantul Graal al epavelor”, cu o valoare estimata de 17 miliarde de dolari

Arheologii au gasit “Sfantul Graal al epavelor”, cu o valoare estimata de 17 miliarde de dolari

Digi Animal World
VIDEO: Imagini emotionante cu un motan salbatic ce a devenit bunicul ideal pentru pui de pisica orfani

VIDEO: Imagini emotionante cu un motan salbatic ce a devenit bunicul ideal pentru pui de pisica orfani

Digi Life
De ce floarea-soarelui se roteste dupa Soare?

De ce floarea-soarelui se roteste dupa Soare?

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digisport.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, m2digisportro, cookie_poll_id_XXX
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Disqus disqus.com Vezi politica de confidenţialitate
mp_17b27902cd9da8972af8a3c43850fa5f_mixpanel, Disqusauth, sessionid,_utmb, disqus_unique, testCookie
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale