Un nume mare din arbitraj l-a contrazis pe Istvan Kovacs, după decizia din Liverpool - Real care i-a înfuriat pe englezi
articol scris de Digi Sport05.11.2025, 09:24
Istvan Kovacs (41 de ani) a condus de la centru partida dintre Liverpool și Real Madrid, din etapa a patra de UEFA Champions League, câștigată de gazde cu scorul de 1-0, grație unui gol marcat de Mac Allister în minutul 61.
Champions League SuperLiga: Rapid - FC Argeș, sâmbătă, 20:30, DGS 1
SuperLiga: Dinamo - Csikszereda, sâmbătă, 17:30, DGS 1
Un moment extrem de controversat a avut loc în minutul 30, când românul a dictat o lovitură liberă pentru ”Cormorani” în marginea careului, după un henț al lui Aurelien Tchouameni în urma unui șut al lui Dominik Szoboszlai.
Din camera VAR i s-a transmis că mingea a fost jucată cu mâna în careu, dar, după ce a revăzut imaginile a concluzionat că mijlocașul avea mâna într-o poziție naturală și nu trebuie dictat henț. Nu doar că nu a mai dat penalty, dar a și anulat lovitura liberă.
Mark Clattenburg este de părere că Istvan Kovacs trebuia să dea penalty la faza respectivă
Mark Clattenburg (50 de ani) și-a emis și el părerea după evenimentul de pe Anfield, care i-a deranjat extrem de tare pe englezi, în ciuda victoriei obținute. Cel care a arbitrat finala UCL și EURO din 2016 este de părere că Istvan Kovacs a luat o decizie greșită la faza respectivă, argumentând că el deja dictase henț în momentul inițial.
”Când este vorba despre o astfel de decizie, dacă mingea e în interiorul sau în afara careului, de obicei VAR-ul îi spune arbitrului direct în cască. Așa că e interesant că de data asta se duce să verifice personal pentru o a doua opinie.
Așadar, ceea ce a făcut VAR-ul, în opinia sa, este că, întrucât Istvan Kovacs a acordat inițial henț, și eu cred că este henț, pentru că jucătorul și-a mărit suprafața corpului.
Eu sunt de acord cu decizia inițială a arbitrului, că este henț, și odată ce este henț, hențul este în interiorul careului. Ceea ce spune acum Istvan Kovacs este că nu este henț, deci el consideră că apărătorul nu și-a mărit suprafața corpului”, a declarat Clattenburg.
De partea cealaltă, Mateu Lahoz, celebru arbitru spaniol retras în 2023, i-a dat dreptate lui Istvan Kovacs: "Nu poate niciodată să fie henț așa ceva. Nu poți să-ți tai mâinile atunci când îți miști corpul".
"Nu poate niciodată să fie henț așa ceva. Nu poți să-ți tai mâinile atunci când îți miști corpul", a spus fostul arbitru la Movistar Plus, preluat ulterior de El Des Marque.
”Fără penalty. Wow! Liverpool credea că va primi o lovitură de la 11 metri, dar arbitrul spune că atingerea cu mâna a lui Tchouameni este în afara careului.
Se duce să verifice și apoi anulează decizia, pentru că a stabilit că mijlocașul nu a comis henț. Incredibil”, au scris englezii de la Liverpool Echo.
”Istvan Kovacs nu acordă penalty și anulează lovitura liberă! E serios?”, a notat BBC.
VIDEO rezumat Liverpool - Real Madrid 1-0
Etichete: liverpool , real madrid , istvan kovacs , mark clattenburg
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Dani Mocanu și fratele sau au fost condamnați la patru, respectiv șapte ani de închisoare fiind...