Era unul dintre cei mai cunoscuți fotbaliști din lume, dar s-a retras la 29 de ani și azi e greu de recunoscut
articol scris de Digi Sport18.03.2025, 23:26
Cariera lui a avut o traiectorie neobișnuită și s-a oprit la o vârstă pe care mulți o consideră de vârf pentru forma sportivă.

SuperLiga: ”U” Cluj - Universitatea Craiova, sâmbătă, 20:00, DGS 1
Cupa Spaniei: Barcelona - Real Madrid, sâmbătă, 23:00, DGS 1
Hidetoshi Nakata, acum în vârstă de 48 de ani, nu a avut niciodată o pasiune ieșită din comun pentru fotbal. A văzut antrenamentele și meciurile doar ca pe un joc ca oricare altul. Ddatorită unui talent extraordinar și a unui stil de joc rar pentru perioada în care a activat, japonezul s-a impus pe scena internațională. Este considerat unul dintre cei mai mari jucători din istoria Japoniei.
Nakata își vopsea părul pentru a le atrage atenția impresarilor străini
Hidetoshi nu s-a ferit niciodată de lumina reflectoarelor. În perioada în care evolua în liga japoneză, folosea un truc pentru a ieși în evidență. Își vopsea părul înaintea fiecărui meci doar pentru a atrage atenția scouterilor și a impresarilor europeni.
Dorinta i s-a împlinit repede. Perugia a plătit aproape 4 milioane de euro în 1998 pentru a-l aduce în Serie A, considerat în acea perioadă cel mai puternic campionat din lume.
Galerie Foto

După doi ani la Perugia, s-a transferat la AS Roma, unde s-a îndrăgostit cu adevărat de cultura italiană.
"Italia înseamnă modă, muzică, design, arhitectură, mâncare. M-a influențat foarte mult", a spus Nakata într-un interviu acordat The Athletic.
În ciuda talentului său, Nakata a avut dificultăți în a-și găsi locul într-o echipă condusă de viitorul simbol al Romei, Francesco Totti. Chiar și în aceste condiții, valoarea sa a crescut. În 2001, Parma l-a cumpărat cu aproape 20 de milioane de euro, cu 5 mai mult decât plătise Roma un an mai devreme. A devenit cel mai scump fotbalist asiatic transferat vreodată, record care a stat în picioare în următorii 14 ani.
Stilul său vestimentar și pasiunea pentru modă l-au transformat într-un David Beckham al Japoniei. Fanii niponi îl idolatrizau, iar popularitatea sa a ajuns la cote incredibile în timpul Cupei Mondiale din 2002, organizată de Japonia și Coreea de Sud.
A lucrat cu "Big Sam" Allardyce, apoi a spus "Stop"
După o experiență dezamăgitoare la Fiorentina, Nakata a fost împrumutat la Bolton Wanderers, în 2005, echipa antrenată de Sam Allardyce. Atunci a simțit că este momentul să se oprească. Asemenea lui Zinedine Zidane, un jucător pe care îl admira, Nakata și-a încheiat cariera după participarea la Cupa Mondială din 2006, din Germania. Hidetoshi avea doar 29 de ani.
"Nu sunt un fan al fotbalului, îmi place doar să joc fotbal", a spus Nakata pentru sursa citată. "Ăsta e motivul pentru care m-am oprit: îmi pierdusem pasiunea. Dacă nu aveam pasiunea, era ca și cum mă mințeam singur".

Timp de trei ani, Nakata a călătorit în întreaga lume, apoi s-a întors în Japonia, unde a început o afacere în industria sake-ului.
"Când locuiam în Italia, în timpul liber obișnuiam să vizitez cramele de vin", a povestit el. "Am început să apreciez nu doar vinul, ci și oamenii care îl produc și mediul din jurul acestuia. Iar atunci când m-am întors în Japonia, m-am gândit la cultura noastră tradițională.
Evident, noi nu suntem cunoscuți pentru vin, ci pentru sake. Și mi-am spus: ‘OK, asta e ceva unic, pentru că sake-ul se produce doar în Japonia’. În plus, bucătăria japoneză devenea tot mai populară la nivel mondial, dar nimeni nu știa prea multe despre sake, inclusiv eu. Așa că am văzut o oportunitate uriașă să descopăr și să promovez această băutură".
Sake-ul, o băutură alcoolică similară vinului, obținută prin fermentarea orezului, a devenit centrul preocupărilor sale. Nakata a studiat atent procesul de producție și a obținut chiar și calificarea de "Maestru al Sake-ului".
Dacă în fotbal nu și-a găsit adevărata pasiune, a descoperit-o în antreprenoriat. Astăzi, Nakata deține Japan Craft Sake Company, precum și brandul de ceai premium Hanaahu. Totodată, și-a păstrat conexiunile cu industria modei, devenind model pentru branduri celebre, inclusiv gama Stone Island, populară în rândul fanilor de fotbal din întreaga lume.
Într-un interviu pentru site-ul Stone Island, Nakata a dezvăluit următorul său obiectiv: "Vreau să schimb industria agricolă". Și, având în vedere loviturile de business pe care le-a dat după ce a dispărut din fotbal, nu ar fi deloc surprinzător să îi iasă și de data asta.
Etichete: hidetoshi nakata , nakata as roma
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News

Un satelit secret rusesc, despre care oficialii americani cred că este conectat la sistemul nuclear...