Cea de-a doua jumătate a sezonului 2016 debutează în Ungaria, pe circuitul Hungaroring. După prima jumătate lucrurile sunt mai strânse ca niciodată, Nico Rosberg şi Lewis Hamilton fiind despărţiţi de doar un punct în clasamentul general. DigiSport.ro va aduce toate aspectele importante de ştiut înainte de începerea weekend-ului de cursă.

HUNGARORING, UNGARIA

Singura ţară învecinată cu România din calendarul Formulei 1, Ungaria este situată în Europa Centrală şi are o suprafaţă ocupată în proporţie de două treimi dintr-o câmpie joasă, numită Câmpia Panonică. De altfel, aprox. 98% din teritoriul Ungariei se află la altitudini mai mici de 400 m. La cca. 20 km nord-vest de capitala Budapesta, în oraşul Mogyorod (care se poate traduce: "Bogat în alune"), se află circuitul Hungaroring.

În 1986, Ungaria a organizat primul Mare Premiu de Formula 1 dincolo de aşa-numita "Cortină de Fier Sovietică". A fost o decizie riscantă la acea vreme pentru Bernie Ecclestone, care iniţial îşi dorea o cursă de Formula 1 chiar în URSS, dar şi una inspirată în acelaşi timp. La acea cursă au asistat nu mai puţin de 200.000 de spectatori, reprezentând un adevărat record de asistenţă.

Strâns, înghesuit şi întortocheat, Hungaroring este unul dintre cele mai scurte circuite din calendar. Cunoscut şi ca "Monaco fără bariere", circuitul maghiar nu este singurul reper care-i va pune la mare încercare pe piloţi, umiditatea şi temperaturile ridicate înregistrate în toiul verii testându-le acestora din plin rezistenţa.

DETALII TEHNICE

-Tururi: 70
-Lungimea circuitului: 4,381 km
-Viraje: 14
-Lungimea cursei: 306,63 km
-Număr de curse disputate: 30
-Prima cursă disputată: 1986
-Cele mai multe victorii (piloţi): 4 - Michael Schumacher (1994, 1998, 2001, 2004), Lewis Hamilton (2007, 2009, 2012, 2013)
-Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2016): 4 - Lewis Hamilton (2007, 2009, 2012, 2013)
-Cele mai multe victorii (constructori): 11 - McLaren (1988, 1991, 1992, 1999, 2000, 2005, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012)
-Acceleraţie maximă: 55% din lungimea unui tur
-Utilizarea frânelor: 18% din lungimea unui tur
-Schimbări în cutia de viteze: 70/tur
-Consum de combustibil: 1,43 kg/tur
-Cea mai lungă perioadă de accelerare: 0,908 km
-Distanţa din grilă şi până la primul viraj: 610 m
-Viteză maximă: 335 km/h
-Zone DRS: 2 (Linia dreaptă din faţa boxelor şi a doua linie dreaptă)
-Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 14
-Câştigători cu plecare din pole position: 13 din 30 (43,33%)
-Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Maxim
-Uzura pneurilor: Ridicată
-Cel mai rapid pit stop în 2015: Williams (Felipe Massa) – 21,502 s
-Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 17%

ALEGEREA PNEURILOR

RECORDURILE CIRCUITULUI

În cursă: 1:19.071 - Michael Schumacher (Ferrari, 2004)

În calificări: 1:18.436 - Rubens Barrichello (Ferrari, 2004)

MOMENTE MEMORABILE

-M.P. al Ungariei 1986 – Prima cursă din Ungaria a adus una dintre cele mai frumoase depăşiri din istoria Formulei 1. 200.000 de spectatori au privit cu sufletul la gură cum Nelson Piquet l-a depăşit pe Ayrton Senna pe exterior la intrarea în primul viraj şi apoi a controlat maşina printr-o manevră demnă de o competiţie de raliuri.

-M.P. al Ungariei 1989 – Nigel Mansell obţine o victorie lejeră pentru Ferrari (peste 25 de secunde de locul 2 ocupat de Ayrton Senna), după ce a pornit de pe locul 12 din grilâ. La cursă au participat 30 de piloţi din care doar 13 au terminat-o.

-M.P. al Ungariei 1997 – Damon Hill, la un pas de o victorie eroică cu Arrows. El a terminat doar pe locul 2, dar chiar şi aşa, acest rezultat reprezintă cea mai bună clasare din istoria fostei echipe britanice în Formula 1.

-M.P. al Ungariei 2003 – Fernando Alonso câştigă pentru prima oară în carieră în Ungaria, după o cursă fără greşeală. Spaniolul a terminat la peste 16 secunde de Kimi Raikkonen şi, mai presus de toate, l-a depăşit cu un tur pe Michael Schumacher.

-M.P. al Ungariei 2006 – După 113 curse în Formula 1, Jenson Button reuşeşte prima sa victorie din carieră, în ciuda plecării sale de pe locul 14 al grilei. El a judecat perfect condiţiile schimbătoare de vreme şi s-a impus fără drept de apel, având un avans de 30 de secunde faţă de următorul clasat.

-M.P. al Ungariei 2010 – Michael Schumacher şi Rubens Barrichello au fost colegi de echipă timp de 6 sezoane la Ferrari, iar brazilianul a contribuit din plin la cariera încununată de succes a neamţului, dar toate acestea parcă au fost şterse cu buretele în cursa din 2010. Schumacher l-a împins într-un mod extrem de agresiv pe Barrichello înspre zid în încercarea disperată de a-şi păstra poziţia, iar neamţul s-a ales cu o penalizare de 10 poziţii pe grila următoarei curse. "Cred că a fost una dintre cele mai frumoase manevre ale mele şi una dintre cele mai groaznice din partea lui", a declarat Barrichello după cursă.

-M.P. al Ungariei 2014 – Daniel Ricciardo a câştigat surprinzător după ce i-a depăşit pe Fernando Alonso şi Lewis Hamilton în ultimele 4 tururi ale unei curse în care evenimentele neprevăzute au fost la ordinea zilei. Cel mai important dintre ele s-a consumat în turul 47, atunci când Mercedes i-a cerut lui Hamilton să-şi lase coechipierul să treacă. "Nu voi încetini pentru Nico! Dacă vine suficient de aproape ca să mă depăşească, atunci poate să treacă!", a răspuns ferm Lewis, în timp ce standul de comandă Mercedes împreună cu Nico Rosberg se aflau sub un mare nor de incertitudine presărat cu indignare.

CURSA PRECEDENTĂ - 2015

Pole Position: Lewis Hamilton (Mercedes AMG) – 1:22.020

Podium:

1. Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) 1:46:09.985
2. Daniil Kvyat (Red Bull Racing) +15.748
3. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) +25.084

Cel mai rapid tur: Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) – 1:24.821 (turul 68)

CLASAMENT GENERAL PILOŢI

1. Nico Rosberg (Mercedes AMG) 168p
2. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) 167p
3. Kimi Raikkonen (Scuderia Ferrari) 106p
4. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) 100p
5. Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) 98p
6. Max Verstappen (Red Bull Racing) 90p
7. Valtteri Bottas (Williams Mercedes) 54p
8. Sergio Perez (Sahara Force India) 47p
9. Felipe Massa (Williams Mercedes) 38p
10.Romain Grosjean (Haas F1 Team) 28p

CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI

1. Mercedes AMG 335p
2. Scuderia Ferrari 204p
3. Red Bull Racing 198p
4. Williams Mercedes 92p
5. Sahara Force India 73p
6. Scuderia Toro Rosso 41p
7. McLaren Honda 32p
8. Haas F1 Team 28p
9. Renault Sport F1 6p
10.Manor Racing F1 1p
11.Sauber F1 Team 0p

PUNCTE DE PENALIZARE

1. Daniil Kvyat – 7p
2. Max Verstappen – 6p
- Valtteri Bottas – 6p
4. Kimi Raikkonen – 5p
5. Nico Hulkenberg – 4p
- Pascal Wehrlein – 4p
- Marcus Ericsson – 4p
8. Pastor Maldonado – 3p
9. Sebastian Vettel – 2p (+2p după M.P. al Marii Britanii)
- Nico Rosberg – 2p
- Romain Grosjean – 2p
- Felipe Nasr – 2p
- Fernando Alonso – 2p
- Kevin Magnussen – 2p
- Esteban Gutierrez – 2p
- Lewis Hamilton – 2p
- Carlos Sainz Jr. – 2p
- Rio Haryanto – 2p

La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.

PROGRAM TV

Vineri, 22 iulie 2016

DIGI SPORT 3 11:00 Formula 1 – Antrenamente 1
DIGI SPORT 3 15:00 Formula 1 – Antrenamente 2

Sâmbătă, 23 iulie 2016

DIGI SPORT 2 12:00 Formula 1 – Antrenamente 3
DIGI SPORT 1 15:00 Formula 1 – Calificări
DIGI SPORT 4 16:40 GP2 – Cursa 1
DIGI SPORT 4 18:20 GP3 – Cursa 1

Duminică, 24 iulie 2016

DIGI SPORT 3 10:15 GP3 – Cursa 2
DIGI SPORT 1 11:25 GP2 – Cursa 2
DIGI SPORT 2 12:30 Porsche Supercup
DIGI SPORT 1 15:00 Formula 1 – Cursa

ALTE INFORMAŢII

-La începutul articolului făceam referire la faptul că temperaturile ridicate reprezintă un fapt obişnuit în Ungaria. Anul acesta nu se face excepţie de la această "tradiţie". Sunt aşteptate valori termice toride, de peste 30 de grade, specifice datei calendaristice la care ne aflăm. Vineri după-amiază este anunţată şi o furtună de vară care s-ar putea intersecta cu cea de-a doua sesiune de antrenamente, însă restul weekend-ului va fi complet uscat. Anul trecut, temperatura pistei a ajuns şi la 55 de grade Celsius, iar acum circuitul a fost proaspăt reasfaltat. Va fi interesant de văzut cum se va comporta noua suprafaţă a acestuia în condiţiile date.

-FIA a limitat şi mai mult regulamentul în ceea ce priveşte comunicările dintre echipă şi pilot din timpul cursei. Dacă nu era suficient că pilotul nu mai avea voie să primească sfaturi de remediere a unei defecţiuni din partea echipei (Nico Rosberg primind o penalizare de 10 secunde în cursa precedentă din această cauză), acum dacă o echipă îşi avertizează pilotul în legătură cu o problemă la maşină, aceasta trebuie ori retrasă la boxe pentru a-i fi remediată defecţiunea, ori retrasă definitiv din cursă. Din noua regulă: "Împreună cu indicarea unei probleme la maşină, orice mesaj de acest gen trebuie să includă o instrucţiune ireversibilă de a intra la boxe pentru a rectifica problema sau de a retrage maşina definitiv".

-Cutia de viteze care i-a creat probleme lui Nico Rosberg în Marea Britanie va fi testată în antrenamentele de vineri pentru a se verifica dacă va putea fi folosită şi în această etapă. Dacă se va dovedi că aceasta trebuie schimbată, Rosberg va încasa o penalizare pe grilă şi misiunea sa de a-şi păstra locul de lider din clasamentul general al piloţilor va fi cu mult îngreunată.

-Echipa Sauber şi-a găsit un nou investitor. Elveţienii au anunţat în această săptămână că Longbow Finance S.A. a încheiat un acord de preluare al pachetului majoritar de acţiuni. Echipa îşi va păstra numele, deşi fondatorul său, Peter Sauber, se va retrage din toate funcţiile ocupate, iar Pascal Picci, preşedintele şi CEO-ul companiei, îi va lua locul. Sauber se află în acest moment pe ultimul loc în clasamentul constructorilor, fiind singura echipă care nu a punctat în actualul sezon.

ZVON. Italienii de la Gazzetta dello Sport au anunţat că Mercedes ar putea face o mutare impresionantă pentru sezonul viitor. Cu tensiunea actuală dintre Hamilton şi Rosberg, se lansează ipoteza aducerii lui Fernando Alonso în locul neamţului. În ciuda speculaţiilor, directorul de cursă al echipei McLaren Honda, Eric Boullier, a declarat că se aşteaptă ca Alonso să continue cu echipa sa în 2017. "McLaren este pregătită şi, de îndată ce vom primi pachetul complet, vom reveni la vârf. Cred cu tărie în acest proiect, iar progresul începe să se vadă", a spus Boullier. Nemţii de la Bild lansează un zvon şi mai fantezist, citând o declaraţie primită de la Christian Horner. Ei anunţă că Sebastian Vettel ar putea ajunge la Mercedes din 2018, dacă Ferrari nu va începe să facă progrese.

-După ce în etapa trecută avansul lui Nico Rosberg s-a redus la numai un punct, Lewis Hamilton va încerca să preia, pentru prima dată în acest sezon, şefia clasamentului general pe unul dintre cele mai victorioase circuite ale sale. Aici, britanicul a reuşit nu mai puţin de 4 succese, fiind la egalitate cu Michael Schumacher în clasamentul all-time al victoriilor de la Hungaroring. Duminică are şansa să devină cel mai laureat pilot de pe pământ maghiar. De cealaltă parte, Nico Rosberg nu numai că n-a câştigat niciodată în Ungaria, dar el n-a prins niciodată podiumul. În ultimii doi ani, deşi Mercedes a plecat ca mare favorită, am avut doi învingători surpriză: Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) şi Sebastian Vettel (Ferrari). Anul acesta vom afla ce se va întâmpla în Ungaria urmărind posturile Digi Sport. Startul va fi dat duminică, 24 iulie, de la ora 15:00, în direct la Digi Sport 1. Aşa cum v-am obişnuit, emisiunea Grila De Start va prefaţa şi va concluziona etapa din Ungaria.