• Italia etapa a 13-a: Napoli - Milan (ACUM, pe Digi Sport 2) şi La Liga, etapa a 12-a: Atletico Madrid - Real Madrid (ACUM, pe Digi Sport 1)
  • Tenis, Turneul Campionilor, semifinale: Dimitrov - Sock (ACUM, Digi Sport 3)

După un show al americanilor care s-a ridicat cu adevărat la înălțimea competiției, Lewis Hamilton s-a impus pentru a cincea oară în cele 6 curse desfășurate pe circuitul Americilor. Britanicul și-a înfipt steagul pe teritoriul statului Texas și mai are nevoie doar de un loc 5 în oricare dintre cele trei curse rămase pentru a deveni campion, indiferent de ce va face rivalul său, Sebastian Vettel. Neamțul a terminat al doilea în Austin și a reușit să împingă suspansul (dacă mai poate fi vorba de așa ceva) până peste granița cu Mexic.

Dacă tot am adus vorba de suspans, Max Verstappen ne-a oferit pe ultimii metri ai cursei o doză din ceea ce este în stare și, în ciuda orei târzii, ne-a ridicat în picioare cu o manevră de geniu, așa cum i-a transmis Christian Horner imediat după trecerea liniei de sosire. Din păcate pentru fanii olandezului, favoritul lor s-a trezit "dat afară" din sala de așteptare exact înainte de a urca pe podium. Acesta a primit o penalizare de 5 secunde îndelung contestată mai ales de către Red Bull Racing și de Jos Verstappen, tatăl său, dar comisia de disciplină a considerat că Max a depășit limitele pistei atunci când a trecut de Kimi Raikkonen. Finlandezul a fost repus pe treapta a treia a podiumului în urma acestei decizii dure, dar care a fost corectă până la urmă. Verstappen rămâne totuși de apreciat pentru că a avut nebunia și ambiția de a încerca să obțină mai mult decât acel loc 4, după o cursă de recuperare fantastică (reamintim faptul că olandezul a pornit în cursă de pe locul 18 al grilei de start).

Mercedes a devenit noua campioană la constructori, deşi e posibil ca această veste să nu mai surprindă pe nimeni. Este al 4-lea sezon consecutiv în care echipa condusă de Toto Wolff se impune şi câştigă din nou trofeul cu multe etape înainte de final. Cu această ocazie, Mercedes a egalat Red Bull Racing care de asemenea obţinuse 4 titluri consecutive în perioada 2010-2013. De asemenea, a fost cea de-a 75-a victorie a constructorului din Stuttgart şi cea de-a 150-a clasare pe podium.

Doar trei capitole au mai rămas de scris în romanul Formulei 1, volumul 68. Ediţia 2017 se încheie odată cu rundele din Mexic, Brazilia şi Emiratele Arabe Unite, iar în acest weekend Lewis Hamilton are prima minge de meci în Marele Premiu al Mexicului, duminică, 29 octombrie, de la ora 21:00, în direct la Digi Sport 2.

AUTODROMO HERMANOS RODRIGUEZ, MEXIC

Mexic, numit oficial Statele Unite Mexicane, este de aproape trei ori mai mare ca suprafaţă decât Texas şi împarte cu S.U.A. a doua cea mai mare graniţă din lume, după cea a Statelor Unite cu Canada. De menţionat că doar 10 ţări din lume au o populaţie mai numeroasă decât Mexic, iar capitala Mexico City este oraşul cu cea mai altitudine (2.240 m) şi vechime din America de Nord. De asemenea, este şi unul dintre cele mai mari oraşe din lume.

Steagul Mexicului este compus din trei linii verticale, de culori şi semnificaţii diferite. Cea verde din stânga reprezintă speranţa, cea albă din mijloc semnifică puritatea, iar cea roşie din dreapta este jertfa mexicanilor pentru sângele curs în timpul războiului de independenţă al statului (1810-1821). Stema din mijloc cu un vultur prinzând un şarpe este bazat pe o legendă aztecă. Nu este de glumit cu imnul Mexicului, intitulat “Mexicanos, al grito de guerra” (în traducere: “Mexicani, la strigăt de război”). Există 10 articole de lege referitoare la felul în care trebuie să onorezi şi să cânţi imnul naţional. Dacă greşeşti, eşti amendat şi, în unele cazuri, eşti nevoit să-ţi ceri scuze ţării. Nici noi nu vom glumi în legătură cu acest subiect pentru că nu se ştie niciodată cine poate citi acest articol.

Copiii mexicani nu primesc cadouri în ziua de Crăciun. Acestea se dau de obicei pe 6 ianuarie, în ziua în care mexicanii celebrează sosirea celor Trei Crai de la Răsărit. Deoarece este amplasat pe un lac, Mexicul se scufundă cu 15-20 cm pe an şi sunt folosite pompe pentru ca apa să fie evacuată. Totuşi, infrastructura oraşului, sursele de apă şi arhitectura de neînlocuit sunt sub o continuă ameninţare. De asemenea, Mexic se află în “Inelul de Foc”, una din cele mai predispuse zone de cutremure şi erupţii vulcanice din lume. De altfel, luna trecută a fost înregistrat cel mai puternic cutremur din ultimii 100 de ani (7,1 grade pe scara Richter), urmat de 39 de replici şi soldat cu sute de morţi şi mii de răniţi.

Se spune că ciocolata a fost descoperită în Mexic, fiind preparată de mesoamericani ca o băutură la care se adăugau îndulcitori naturali. Cuvântul "ciocolată" derivă din limba aztecă, "xocolatl" ("xoco" = amar ; "atl" = apă), iar "Ixcacao" este zeiţa maiaşă a ciocolatei. De menţionat şi că Mexic se situează pe locul trei în exportul de miere şi este pe primul loc în producţia de sare.

Construit în 1962 într-un parc public din Mexico City, Autodromo Hermanos Rodriguez a intrat în calendarul Formulei 1 în acelaşi an, ca etapă neoficială, purtând numele de "Magdalena Mixhuca", nume pe care şi l-a păstrat până în 1970, atunci când Formula 1 a părăsit Mexicul. Este circuitul amplasat la cea mai mare altitudine din campionat, 2.285 m, iar aerul rarefiat cauzează dificultăţi atât piloţilor, cât şi maşinilor.

Magdalena Mixhuca şi-a schimbat apoi titulatura în "Autodromo Hermanos Rodriguez" (în traducere: "Circuitul Fraţilor Rodriguez"), nume pe care-l poartă şi în prezent. A fost denumit astfel în memoria fraţilor Pedro şi Ricardo Rodriguez, ambii foşti piloţi de Formula 1, care şi-au pierdut vieţile în spatele volanului de curse la o distanţă de aproape 9 ani unul de celălalt. Pe 1 noiembrie 1962, Ricardo Rodriguez a suferit un accident fatal chiar în timpul primului Mare Premiu (neoficial) al Mexicului, mai exact în prima zi de antrenamente, atunci când suspensia dreapta-spate a monopostului său Lotus a cedat în temutul viraj Peraltada (o curbă în formă de semicerc care actualmente a fost tăiată pe jumătate, devenind combinaţia de viraje 16-17). El s-a izbit de barieră şi a decedat pe loc la doar 20 de ani, provocând o mare suferinţă în sufletul poporului mexican. Fratele său mai mare, Pedro, a avut aceeaşi soartă în timpul unei alte competiţii motorizate care s-a desfăşurat la Norisring pe 11 iulie 1971, atunci când un alt pilot l-a acroşat, iar maşina sa a rămas căţărată pe barieră, în flăcări. Pedro a decedat la scurt timp după ce a fost scos din acea epavă, la vârsta de 31 de ani. El reuşise să câştige două curse de Formula 1 în carieră (M.P. al Africii de Sud din 1967 şi M.P. al Belgiei din 1970), iar cea mai bună clasare a sa din Mexic a fost un loc 4 în 1968.

Abia în 1986, Formula 1 s-a reîntors în Mexic, circuitul fiind uşor modificat de la ultima vizită. Gerhard Berger a câştigat surprinzător acea cursă, fiind chiar prima victorie din carieră atât pentru el, cât şi pentru echipa sa, Benetton (mai multe detalii puteţi afla în cadrul secţiunii "Momente memorabile"). Deşi circuitul era popular printre piloţi, aceştia au început să se plângă tot mai des şi mai vehement de denivelările sale, de aerul rarefiat şi de poluarea din Mexico City, cauze pentru care Mexic a rămas din nou fără Mare Premiu de Formula 1 în 1992. Circuitul mexican apăruse iniţial în calendarul provizoriu al sezonului 2014, dar din lipsa timpului necesar pentru a aduce pista la standardele competiţiei, revenirea sa a fost amânată pentru 2015. În prezent, Lewis Hamilton este singurul pilot de pe actuala grilă care a triumfat aici prin victoria de anul trecut. Lucrurile s-ar putea schimba în acest weekend.

DETALII TEHNICE

-Tururi: 71
-Lungimea circuitului: 4,304 km
-Viraje: 17 (7 de stânga, 10 de dreapta)
-Lungimea cursei: 305,354 km
-Număr de curse disputate pe Autodromo Hermanos Rodriguez: 17
-Prima cursă disputată: 1963
-Cele mai multe victorii (piloţi): 2 – Jim Clark (1963, 1967), Alain Prost (1988, 1990), Nigel Mansell (1987, 1992)
-Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2017): 1 – Lewis Hamilton (2016)
-Cele mai multe victorii (constructori): 3 – Lotus (1963, 1967, 1968), McLaren (1969, 1988, 1989), Williams (1987, 1991, 1992)
-Acceleraţie maximă: 57% din lungimea unui tur
-Utilizarea frânelor: 21% din lungimea unui tur
-Schimbări în cutia de viteze: 48/tur
-Consum de combustibil: 1,48 kg/tur
-Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,2 km
-Distanţa din grilă până la primul viraj: 890 m (pentru deţinătorul pole-ului)
-Viteză maximă estimată: 350 km/h
-Zone DRS: 2 (Linia dreaptă din fața boxelor şi următoarea linie dreaptă)
-Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 13 (Alain Prost – 1990)
-Câştigători cu plecare din pole position: 9 din 17 (52,94%)
-Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Ridicat
-Uzura pneurilor: Medie
-Uzura frânelor: Foarte ridicată
-Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Redusă
-Cel mai rapid pit stop în 2016: 2,06 s (timp total: 21,863 s) – Williams Mercedes (Felipe Massa)
-Lungimea liniei boxelor: 313 m
-Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: ULTRASOFT, SUPERSOFT, SOFT
-Presiuni minime în pneuri: 21,0 psi (pneurile faţă), 19,5 psi (pneurile spate)
-Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +1,336 s (Riccardo Patrese vs. Nigel Mansell – 1991)
-Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +101,1 s (Jim Clark vs. Jack Brabham - 1963)
-Depăşiri efectuate în 2016: 25
-Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 100%

ALEGEREA PNEURILOR

RECORDURILE CIRCUITULUI

Record în cursă: 1:20.521 – Nico Rosberg (Mercedes AMG, 2015)
Record absolut: 1:18.704 – Lewis Hamilton (Mercedes AMG, 2016)

MOMENTE MEMORABILE

M.P. al Mexicului 1986 - Gerhard Berger câştigă prima sa cursă din carieră fără să oprească la boxe. La prima revenire a Formulei 1 în Mexic, austriacul a reuşit o performanţă care-i va rămâne în amintire pentru totdeauna. Pe vremea când Pirelli făcea pneuri cu adevărat durabile, Berger a reuşit victoria cu ajutorul unei strategii care i-a luat pe toţi prin surprindere. El a mers până la final cu setul de cauciucuri cu care a plecat din grilă. Spre deosebire de Berger, adversarii săi principali (Alain Prost, Ayrton Senna şi Nelson Piquet) au fost forţaţi să oprească pentru a-şi schimba pneurile Goodyear. Nu numai că această strategie a funcţionat de minune, dar austriacul a câştigat şi cu un avans confortabil de 25 de secunde. Aceasta a fost şi primul triumf al echipei Benetton în Formula 1.

M.P. al Mexicului 1988 - Accidentul teribil al lui Philippe Alliot. Ultima sesiune de calificări a fost marcată de "cascadoria" involuntară a francezului Phillippe Alliot. El a pierdut controlul monopostului său Lola Ford la ieşirea din Peraltada (viraj care se aborda şi cu 240 km/h). S-a urcat prea mult pe vibrator, iar maşina a avut un comportament supravirator, trăgând brusc înspre dreapta. Alliot s-a izbit violent de zidul de la boxe şi s-a rostogolit de-a lungul liniei drepte, maşina oprindu-se răsturnată după ce fusese dezintegrată în urma impactului. Remarcabil este faptul că Alliot a scăpat teafăr şi fără nicio zgârietură din această experienţă îngrozitoare. Mai mult de atât, mecanicii echipei au reuşit performanţa de a reface complet peste noapte maşina distrusă a francezului după o luptă titanică cu timpul, iar Alliot a putut să concureze în cursă. Partea proastă este că toate eforturile au fost în zadar, iar Alliot a abandonat chiar în primul tur.

M.P. al Mexicului 1990 – Alain Prost îl învinge pe Ayrton Senna şi se impune cu plecare de pe locul 13. De 10 ani nu se mai calificase Prost atât de... modest. În primele 45 de tururi Senna a părut că deţine controlul complet al ostilităţilor, însă o pană lentă l-a făcut să piardă teren faţă de Prost. Acţiunea atingea punctul culminant în turul 60, atunci când pilotul Ferrari l-a prins din urmă pe brazilian şi l-a depăşit pe lunga linie dreaptă din faţa boxelor. Senna a încercat din răsputeri să nu renunţe prea uşor la luptă, dar după numai trei tururi, o pană a pneului dreapta-spate l-a făcut să capituleze. La final a fost sărbătoare în garajul Ferrari, italienii obţinând dubla mult dorită, după ce Nigel Mansell a reuşit să-l învingă pe Gerhard Berger cum altfel decât... "la mustaţă".

M.P. al Mexicului 1991 şi 1992 - Mexic, tărâm neprielnic chiar şi pentru marele Ayrton Senna. În calificările premergătoare cursei din 1991, Senna a suferit un accident memorabil în virajul Peraltada. După ce a lovit zidul de pneuri, McLaren-ul brazilianului a rămas răsturnat. Senna a fost capabil să se strecoare afară din monopost de unul singur, dar a fost dus la centrul medical, acolo unde şeful echipei, Ron Dennis, a dezvăluit că şi-a găsit pilotul ţipând de durere. "Apoi a apărut Dr. Sid Watkins (n.r. - doctorul competiţiei de la acea vreme şi bun prieten cu Senna) cu un imens zâmbet pe chip. L-am întrebat care e starea sa, iar el mi-a răspuns că e bine, n-are nimic, e doar un pic zdruncinat. I-am zis că l-am auzit cât de tare ţipa şi el mi-a povestit că Ayrton avea o piatră îndesată în ureche pe care a trebuit să i-o îndepărteze", a spus Ron Dennis. Un an mai târziu, în antrenamentele de vineri, Senna a lovit o denivelare în "S"-uri, iar impactul cu zidul a fost atât de dur încât brazilianul a crezut iniţial că şi-a fracturat ambele picioare. Din fericire, doar unul a fost uşor afectat şi Senna a putut să concureze mai departe în calificări şi în cursă.

M.P. al Mexicului 2015 - Războiul de gheaţă, partea a doua. Sezonul 2015 a fost marcat de duelul fără menajamente dintre finlandezii Kimi Raikkonen şi Valtteri Bottas. După ce pilotul Ferrari şi-a eliminat adversarul de la Williams în ultimul tur al cursei din Rusia, Valtteri a vrut să-i plătească o poliţă la doar a doua cursă de după eveniment. În virajul 5, Bottas a încercat o manevră riscantă la interior, după ce văzuse un mic spaţiu lăsat liber de Raikkonen, însă acesta din urmă l-a închis la scurt timp, iar Valtteri n-a mai putut evita contactul. În urma acestei manevre, Bottas a reuşit să încheie pe podium, beneficiind parcă de o suspensie stânga-faţă de oţel, în timp ce Raikkonen a fost forţat să abandoneze, având suspensia dreapta-spate distrusă. Comisarii au considerat că a fost vorba de un incident de cursă, iar Kimi nu a contestat decizia luată. "Acestea sunt cursele, dar cred că trebuia să mă aştept la aşa ceva după cursa din Rusia. O fi făcut-o intenţionat? Nu ştiu, puteţi să decideţi voi asta, dar nu ar schimba cu nimic situaţia şi nu-mi voi schimba nimic din comportamentul meu pe pistă în viitor", au fost spusele lui Kimi Raikkonen.

ŞTIAŢI CĂ...

De fiecare dată când Daniil Kvyat a fost lăsat pe dinafară (vă oferim detalii în secţiunea de informaţii din final), Max Verstappen a câștigat. Prima dată în M.P. al Spaniei din 2016, atunci când rusul a făcut schimb de locuri cu Verstappen, și a 2-a oară anul acesta când a fost adus Pierre Gasly în locul lui Kvyat la Toro Rosso, în M.P. al Malaeziei.

Esteban Ocon are un procentaj de 100% curse încheiate în carieră. Francezul de la Force India a ajuns la sosire în toate cele 26 de curse pe care acesta le are până în prezent.

Lewis Hamilton a devenit în M.P. al S.U.A. pilotul cu cele mai multe starturi din prima linie a grilei (117), depăşindu-l pe Michael Schumacher. De asemenea, britanicul are în acest moment 40 de victorii cu plecare din pole position, fiind la egalitate cu acelaşi Michael Schumacher, dar cu şanse mari de a-i lua neamţului şi acest record cât de curând.

John Surtees a câştigat titlul de campion în M.P. al Mexicului din 1964, devenind primul pilot din istorie campion în discipline pe 2 şi pe 4 roţi, el fiind şi cvadruplu campion în motomondialul de viteză, clasa 500 cmc, în 1956, 1958, 1959 şi 1960. John Surtees a decedat anul acesta, pe 10 martie, la vârsta de 83 de ani.

CURSA PRECEDENTĂ - 2016

Pole Position: Lewis Hamilton (Mercedes AMG) – 1:18.704

Podium:
1. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) 1:40:31.402
2. Nico Rosberg (Mercedes AMG) +8.354
3. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) +20.858

Cel mai rapid tur: Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) – 1:21.134 (turul 53)

CLASAMENT GENERAL PILOŢI

1. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) – 331p
2. Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) – 265p
3. Valtteri Bottas (Mercedes AMG) – 244p
4. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) – 192p
5. Kimi Raikkonen (Scuderia Ferrari) – 163p
6. Max Verstappen (Red Bull Racing) – 123p
7. Sergio Perez (Force India) – 86p
8. Esteban Ocon (Force India) – 73p
9. Carlos Sainz (Toro Rosso/Renault Sport) – 54p
10.Felipe Massa (Williams Mercedes) – 36p

CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI

1. Mercedes AMG – 575p (campioana sezonului 2017)
2. Scuderia Ferrari – 428p
3. Red Bull Racing – 315p
4. Sahara Force India – 159p
5. Williams Racing – 68p
6. Scuderia Toro Rosso – 53p
7. Renault Sport F1 – 48p
8. Haas F1 Team – 43p
9. McLaren Honda – 23p
10.Sauber F1 Team – 5p

PUNCTE DE PENALIZARE

1. Daniil Kvyat – 10p
2. Kevin Magnussen – 8p (+1p după M.P. al S.U.A.)
3. Jolyon Palmer – 6p
4. Stoffel Vandoorne – 5p
- Sebastian Vettel – 5p
- Carlos Sainz Jr. – 5p
- Felipe Massa – 5p
8. Nico Hulkenberg – 4p
9. Romain Grosjean – 3p
- Sergio Perez – 3p
- Max Verstappen – 3p
- Kimi Raikkonen – 3p
13. Jenson Button – 2p
- Esteban Ocon – 2p
- Lewis Hamilton – 2p
- Pascal Wehrlein – 2p
- Fernando Alonso – 2p
18. Lance Stroll – 1p (+1p după M.P. al S.U.A.)

*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.

PROGRAM TV

Vineri, 27 octombrie 2017
DIGI SPORT 3 18:00 Formula 1 – Antrenamente 1
DIGI SPORT 3 22:00 Formula 1 – Antrenamente 2
Sâmbătă, 28 octombrie 2017
DIGI SPORT 4 18:00 Formula 1 – Antrenamente 3
DIGI SPORT 3 21:00 Formula 1 – Calificări
Duminică, 29 octombrie 2017
DIGI SPORT 2 21:00 Formula 1 – Cursa

ALTE INFORMAŢII

Helmut Marko a declarat pentru publicaţia germană Auto Bild că Daniil Kvyat nu va mai concura niciodată pentru Toro Rosso, rusul părăsind (sau fiind forţat să părăsească) programul Red Bull. Scuderia va termina sezonul cu Pierre Gasly şi Brendon Hartley în prim-plan, neozeelandezul primind astfel încă trei şanse pentru a demonstra că merită un post de pilot oficial la Toro Rosso din 2018. Gasly s-a întors la echipă după încercarea sa nefastă de a câştiga titlul din Super Formula japoneză. Finala care trebuia să se dispute în weekend-ul anterior a fost anulată din cauza unui taifun care ameninţa buna desfăşurare a cursei. Astfel, francezul a pierdut titlul pentru doar o jumătate de punct în favoarea lui Hiroaki Ishiura, fără să i se dea şansa de a lupta pentru el, organizatorii nedorind să audă de o eventuală reprogramare. Recapitulând, japonezii au anulat finala campionatului japonez de monoposturi, iar un japonez a câştigat titlul pentru o diferenţă infimă. Nimic dubios în asta... Teoria conspiraţiei: Activată.

Felipe Massa este de părere că Robert Kubica nu va face faţă unui sezon complet în Formula 1, iar Paul di Resta nu este omul potrivit ca să piloteze la Williams. Doar nu voiaţi să vorbească frumos despre posibilii săi înlocuitori, să fim serioşi acum... Este binecunoscut faptul că Williams nu-l mai vrea pe brazilian şi doreşte să-l înlocuiască ori cu Robert Kubica, ori cu Paul Di Resta. Pe de altă parte, Massa nu are de gând să se retragă atât de “devreme” din campionat. A declarat recent că se consideră ca fiind "cea mai bună opţiune pentru Williams în 2018" şi că "echipa britanică ar face o mare greşeală dacă l-ar da afară". Măcar ştie să-şi facă singur reclamă atunci când lăudătorii săi nu sunt prin preajmă... Încă nu este sigur că va pleca de la Williams, dar cert este că Massa pune nişte presiuni ca să i se prelungească contractul. În cazul în care nu va mai avea loc în Formula 1, atunci probabil că Felipe va lua calea Formulei E.

Fernando Alonso a anunţat joi că va concura în cursa de 24 de ore de la Daytona care va avea loc la începutul anului următor. Spaniolul va pilota pentru echipa United Autosports, formaţie deţinută de şeful McLaren, Zak Brown. “Cursa de 24 de ore de la Daytona este cea mai emblematică cursă de anduranţă din S.U.A. şi una dintre cele mai frumoase curse din lume. Nu face parte din Tripla Coroană, dar aşa cum am mai spus-o, obiectivul meu este acela de a deveni un pilot complet şi această experientă mă va ajuta la pregătirea unei eventuale participări la oricare altă cursă de anduranţă”, a declarat spaniolul. Evident că Alonso îşi pregăteşte tacticos participarea la cursa de 24 de ore de la Le Mans, el exprimându-şi dorinţa de a fi primul pilot de la Graham Hill încoace care să-şi treacă în palmares Tripla Coroană (compusă din: Indianapolis 500, Le Mans 24h şi M.P. al statului Monaco de Formula 1 sau titlu mondial în Formula 1). Coleg cu Alonso va fi noul campion al Formulei 3 Europene, tânărul britanic Lando Norris. Echipa compusă din Lando şi Fernando va concura la Daytona 24h în perioada 27-28 ianuarie 2018.

Lewis Hamilton porneşte în ultimele 3 Mari Premii ale sezonului 2017 cu un avans de 66 de puncte faţă de Sebastian Vettel. Astfel, britanicul are nevoie doar de o clasare în top 5 pentru a deveni cvadruplu campion mondial de Formula 1, egalându-i pe Alain Prost şi Sebastian Vettel. Doar Juan Manuel Fangio (5) şi Michael Schumacher (7) au mai multe titluri câştigate. Duminică vom da ceasurile cu o oră în urmă, însă suntem convinși că, dacă ar putea, Sebastian Vettel ar da ceasurile cu câteva curse în urmă pentru a mai avea măcar o şansă la titlu. Marele Premiu al Mexicului este duminică, 29 octombrie, de la ora 21:00, în direct la Digi Sport 2.

Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.