schumi bernie
Arde Formula 1! Michael Schumacher criticat de Bernie Ecclestone. Răspunsul a venit imediat
Cursa 1.000 din Formula 1. MP al Chinei, în direct la Digi Sport. Cum arăta primul volan al unui monopost. Cifre și date
colaj formula 1
Șeful Ferrari nu se ascunde și recunoaște ordinele de echipă în favoarea lui Vettel. Leclerc: "Voi avea grijă să schimb asta"
colaj formula 1
Marele Premiu al Chinei, cursa 1.000 din istoria Formulei 1

Cursa 1.000 din Formula 1. MP al Chinei, în direct la Digi Sport. Cum arăta primul volan al unui monopost. Cifre și date

12.04.2019, 18:55
  • Tenis WTA Strasbourg - ziua 4 (miercuri, Digi Sport2, de la ora 12:00)

  • Liga 1, etapa a 12-a, play-out: Dinamo - Politehnica Iași (miercuri, ora 21:00, Digi Sport 1)

Marele Premiu al Chinei va marca o bornă istorică în Formula 1. Shanghai Grand Prix va fi cursa cu numărul 1.000 din istoria Marelui Circ și va fi duminică, de la ora 09:00, ÎN DIRECT la Digi Sport 1 și LIVE VIDEO&TEXT pe digisport.ro și m.digisport.ro.

În 1950, la Silverstone, a avut loc prima cursă din istoria Formulei 1. La acea vreme, întrecerea era destinată doar piloților, în sensul că punctajele se adunau doar în dreptul acestora, nu și pentru constructori. "Campionatul mondial al piloților" a fost astfel înființat în 1949, cu un an înaintea primei curse oficiale de Formula 1, cu toate că această denumire încă nu fusese aleasă.

Abia din 1958 s-a decis înființarea unui "Campionat Mondial al Constructorilor" (câștigat de Vanwall), inspirat după primul "Campionat Mondial de Autoturism", fondat în 1925. Chiar și înainte de 1950 s-au organizat mai multe întreceri premergătoare fenomenului care avea să devină Formula 1, însă regulamentele erau destul de vagi.

La acea vreme, în 1950, după o întrecere care a avut 7 etape, primul campion mondial a fost italianul Giuseppe Farina, la volanul unei Alfa Romeo, după ce l-a învins la limită pe colegul său Juan Manuel Fangio. Argentinianul avea însă să câștige campionatul mondial în anii 1951, 1954, 1955, 1956 și 1957, stabilind un record de 5 titluri mondiale, care a rezistat timp de 45 de ani, până când Michael Schumacher a devenit campion mondial pentru a șasea oară, în 2003.

Așa arăta primul volan al unei mașini de Formula 1:

Formula 1 - În doi ani de la prima cursă, numărul de Mari Premii s-a dublat

În 1952 și 1953, numărul de curse pe sezon a crescut de la 7 la 15, Ferrari adjudecându-și 14, dintre care 11 au fost câștigare de celebrul Alberto Ascari. Din acel moment, Marele Circ a trecut printr-o mulțime de transformări și controverse.

Interesant este că, în acele vremuri, în calendar erau incluse și curse de Indy 500, fapt considerat o "anomalie", având în vedere că circuitul american era unul oval, iar mașinile erau diferite. După 11 sezoane, Indy 500 a ieșit din calendar, în 1961.

O altă controversă a fost aceea că, până la începutul anilor ’70, erau acceptate și mașini de F2 la start. Cel mai cunoscut caz a fost în 1967, când Jacky Ickx a obținut al treilea timp în calificări, la volanul unei Matra MS5, la 10 secunde în spatele pole-ului antologic semnat de Clark, dar devansând nume faimoase de la volanul unor mașini de Formula 1 cu cilindree dublă: Stewart, Gurney, Surtees, Brabham sau Amon.

1980 - an de cumpără în Marele Circ și nașterea "Campionatului Mondial de Formula 1"

Astfel s-a ajuns la un adevărat război între cele două foruri, FISA și FOCA, iar urmarea a fost că rezultatele din Marele Premiu al Spaniei, din 1980, au fost anulate. Această cursă a fost și ea luată în calcul pentru ca FIA să ajungă la această cifră de 1.000, care va fi sărbătorită în China.

Astfel, stingerea acestui război și întâlnirea de la Maranello au dus la semnarea primului acord Concorde, care a adus schimbări semnificative. S-a anunțat oficial că primul Campionat Mondial al Piloților, din 1950, a fost reunit cu Cupa Internațională a Constructorilor, care apăruse în 1958, sub un singur nume, iar astfel s-a născut Campionatul Mondial de Formula 1.

Primele titluri sub această titulatură au fost acordate în 1981. Nelson Piquet este primul pilot care a putut primi titulatura de Campion Mondial în F1, iar Williams a fost prima echipă care a deținut titlul de Campioană Mondială a Constructorilor în F1.

Formula 1, Marele Premiu al Chinei, cursa 1.000 - cifre și statistici

  • 0,01 secunde - cea mai mică diferență din istorie. Doar o sutime de secundă l-a despărţit pe britanicul Peter Gethin de suedezul Ronnie Peterson, la linia de sosire din Marele Premiu al Italiei din 1971. Gethin a câştigat atunci singura cursă din cariera sa.
  • 1.78 - poziţia medie a argentinianului Juan Manuel Fangio pe grila de start. Cvintuplul campion mondial a participat la 51 de curse, a înregistrat 29 de pole-position-uri şi nu a coborât niodată sub locul 8 pe grilă.
  • 2 - Doar două ţări au organizat neîntrerupt curse de F1, de la prima ediţie, din 1950: Marea Britanie (trei circuite) şi Italia (două circuite).
  • 3 - Doar trei piloţi au câştigat o cursă la debutul lor în Marele Circ: Giuseppe Farina (Marea Britanie, 1950), Johnnie Parsons (Indianapolis, 1950) şi Giancarlo Baghetti (Franţa, 1961).
  • 9 - Sebastian Vettel deține recordul de victorii consecutive, stabilit în 2013, când a câștigat în total 13 curse.
  • 10 - Marea Britanie a dat cei mai mulţi campioni mondiali, 10: Hamilton (5 titluri), Stewart (3), Clark (2), Graham Hill (2), Hawthorn (1), Surtees (1), Hunt (1), Mansell (1), Damon Hill (1) şi Button (1).
  • 11 - Sezonul 1982 a avut cei mai mulţi câştigători de curse, 11: Alboreto, Arnoux, De Angelis, Lauda, Patrese, Piquet, Pironi, Prost, Rosberg, Tambay şi Watson. Campion mondial a fost Keke Rosberg (Williams).
  • 19 - Cele mai multe abandonuri, 19, au fost la Marele Premiu al Principatului Monaco din 1996. Doar trei piloţi au trecut linia de sosire, câştigător fiind francezul Olivier Pannis, urmat de David Coulthard şi Johnny Herbert.
  • 22 - Britanicul John Watson a plecat de pe locul 22 al grilei de start şi a câştigat Marele Premiu al SUA, la Long Beach. S-a întâmplat în 1983. Nimeni nu a mai câștigat o cursă după ce a plecat de pe un loc atât de îndepărtat.
  • 23 - Lewis Hamilton a câștigat 23 de Grand Prix-uri diferite. De exemplu, el a câștigat în trecut toate cursele care vor avea loc pe circuitele din acest sezon.
  • 34 - De la prima ediţie, 34 de ţări de pe cinci continente au organizat curse de Formula 1.
  • 41,74% - Ocuparea primei poziţii pe grila de start nu garantează succesul într-o cursă, doar 41,74 % dintre aceşti piloţi reuşind să se impună.
  • 70,67% - Andrea de Cesaris a luat startul de 208 ori în F1, dar a trecut linia de sosire doar de 61 de ori. El a abandonat în 70 la sută din cursele la care a participat.
  • 91 - Cele mai multe victorii, 91, au fost obţinute de Michael Schumacher în 308 curse. Schumacher deţine şi recordul de titluri mondiale, şapte.
  • 93,75% - McLaren a câştigat 15 curse din 16, în 1988, o rată de succes de 93,75 la sută.
  • 98 - Italianul Ricardo Patrese a aşteptat 98 de curse între a doua şi a treia sa victorie, adică şase ani şi jumătate.
  • 107 - 107 piloţi au câştigat cel puţin o cursă în carieră.
  • 130 - Australianul Mark Webber a aşteptat 130 de curse înaintea primei victorii în Formula 1.
  • 183 - Neo-zeelandezul Chris Amon a condus 183 de tururi în 96 de grand prix-uri, dar nu a câştigat niciunul.
  • 370,1 - Recordul oficial de viteză în F1, 370,1 km/oră, îi aparţine lui Kimi Raikkonen, stabilit în 2005, la MP al Italiei, când pilota pentru McLaren-Mercedes.
  • 764 - De la prima ediţie, 764 de piloţi au luat startul în Formula 1.
  • 83.992 - Spaniolul Fernando Alonso a parcurs 83.992 de kilometri în 312 curse, de două ori circumferinţa Pământului.

Marele Premiu al Chinei va fi duminică, de la ora 09:00, ÎN DIRECT la Digi Sport 1 și LIVE VIDEO&TEXT pe digisport.ro și m.digisport.ro.

Calificările pentru Marele Premiu al Chinei vor fi sâmbătă, de la ora 09:00, ÎN DIRECT la Digi Sport 1.

Etichete: formula 1 , formula 1 china , cursa 1000 formula 1 marele premiu al chinei , statistici formula 1
Digi24
Radu Mazăre le-a spus judecătorilor doar 14 cuvinte
Radu Mazăre le-a spus judecătorilor doar 14 cuvinte

digi24.ro
Sondajul zilei

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Digi World
Huawei pierde accesul la Android si Google
Huawei pierde accesul la Android si Google
Digi Animal World
Parinti nepasatori din regnul animal. Ce vietuitoare isi abandoneaza puii dupa 48 de ore
Parinti nepasatori din regnul animal. Ce vietuitoare isi abandoneaza puii dupa 48 de ore
Digi Life
Reguli de buna purtare pe care le incalcam fara sa ne dam seama
Reguli de buna purtare pe care le incalcam fara sa ne dam seama
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digisport.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, m2digisportro, cookie_poll_id_XXX
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Disqus disqus.com Vezi politica de confidenţialitate
mp_17b27902cd9da8972af8a3c43850fa5f_mixpanel, Disqusauth, sessionid,_utmb, disqus_unique, testCookie
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale