griezmann
OUT de la naționala Franței, prima dată după 84 de meciuri la rând
Formula 1 Championship Formula 1 Heineken Grande Premio De Sao Paulo 2021, Sao Paulo Grand Prix, 19th round of the 2021 FIA Formula One World Championship, Interlagos Circuit, Sao Paulo, Brazil - 12 Nov 2021
CEO-ul lui Mercedes anunță că un pilot de 17 ani i-ar putea lua locul lui Lewis Hamilton la Mercedes
Screenshot 2024-03-28 at 22.53.08
Urmează un ”exod” de la FCSB: cinci jucători sunt pe picior de plecare! Doi fotbaliști pot veni în vară, unul e sigur
Digi Sport 1 Live
Acum

Lewis Hamilton a dovedit că este mare fan al Barcelonei! Un star al catalanilor, invitat surpriză înainte de cursă

articol scris de Digi Sport
09.05.2021, 16:35

Antoine Griezmann nu a reușit mare lucru contra fostei sale echipe, Atletico Madrid, în remiza albă de pe Camp Nou - starul Barcelonei a profitat de ziua liberă de după derby și a devenit spectator la Marele Premiu de Formula 1 al Spaniei.

F1 Grand Prix of Spain
Lewis Hamilton, la Marele Premiu al Spaniei / Foto : Getty Images
  • SuperLiga: Voluntari - Hermannstadt, vineri, 17:30, DGS 1

  • SuperLiga: Sepsi - CFR, vineri, 20:30, DGS 1

Francezul a fost invitatul septuplului campion mondial, Lewis Hamilton, în paddock-ul celor de la Mercedes, acolo unde nici VIP-urile nu au acces de obicei. Griezmann s-a întreținut mult timp cu Hamilton, care este un fan declarat al Barcelonei.  

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Britanicul l-a condus chiar la bolidul cu care urma să concureze pe circuitul Barcelona- Catalunya.


Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Cine este Vlad Petrescu, inginerul român de la Mercedes care îl ajută pe Lewis Hamilton să scrie istorie în Formula 1

Mercedes AMG a câștigat ultimele șapte campionate mondiale din Formula 1, atât la piloți, cât și la constructori, iar la succesul din ultimii ani a contribuit și Vlad Petrescu (26 de ani), unul dintre inginerii români din compania germană.

Vlad Petrescu a învățat la Colegiul Național George Coșbuc din București, iar ulterior a plecat în Olanda pentru a studia ingineria aero-spațială. Ulterior, Vlad a studiat și la University College London, unde i s-a ivit șansa de a aplica pentru un post de inginer la Mercedes. Românul a trecut interviul cu brio și în curând va împlini doi ani de când lucrează pentru echipa de Formula 1 Mercedes-AMG, care în ultimii șapte ani a dominat categoric "Marele Circ".

Cine este Vlad Petrescu, inginerul român care îl ajută pe Lewis Hamilton să scrie istorie în Formula 1

Digi Sport a stat de vorbă cu Vlad Petrescu, care a explicat cum arată viața în interiorul echipei Mercedes, cât de dificil este să reziști în Formula 1 și de ce Max Verstappen ar fi pilotul ideal să-l înlocuiască pe Lewis Hamilton.

Digi Sport: Vlad, poți să ne povestești cum a început aventura ta în cadrul echipei Mercedes din Formula 1?
Vlad Petrescu: Sunt fan Formula 1 din 2016. Am început cu Red Bull, mi-a plăcut foarte mult de Max Verstappen. Aveam 21 de ani când am fost la prima mea cursă, în Malaezia, iar el avea 19 ani. Am simțit o legătură, pentru că era apropiat de vârsta mea și era deja destul de impunător pe circuit. Mi-a plăcut mult de el. Ulterior am început să urmăresc mai de aproape Mercedes, iar acum doi ani am întâlnit un fost student de la UCL (n.r University College London), unde am învățat în Anglia, care m-a întrebat dacă vreau să vin la un interviu la Mercedes. Am fost la interviu și a mers bine, mi-au oferit un job două săptămâni mai târziu. După ce am terminat masterul la UCL am început să lucrez pentru Mercedes.

 

Digi Sport: Care este rolul tău în cadrul echipei Mercedes?
Vlad Petrescu:
Acum sunt în departamentul de product engineering, deci sunt un inginer care face partea de concept a unor anumite subsisteme de pe motor. Mercedes Formula 1 este împărțită în două mari companii: compania de șasiu, care este undeva în Brackley, și compania care se ocupă de partea de motor. La rândul ei, partea de motor are mai mulți clienți, nu doar Mercedes. Noi facem motorul și pentru Aston Martin, Williams și McLaren. Deci avem patru clienți, asta înseamnă opt motoare pentru toți șoferii, plus motoarele de rezervă, deci în total sunt 16 motoare care trebuie să fie gata la fiecare cursă din Formula 1.

În echipa de product engineering eu răspund de anumite subsisteme și practic fac piesele pentru aceste motoare. Sunt un inginer proiectant care se uită la cum funcționează motorul din trecut și încearcă să-l îmbunătățească, iar atunci când crapă ceva pe circuit trebuie să văd cum să-l fac mai robust.

Vlad Petrescu, inginerul român de la Mercedes: "Culeg informațiile după cursă și mă gândesc ce putem să îmbunătățim pe viitor"

Când am început, acum aproape doi ani, primul meu subsistem a fost partea de evacuare. Apoi am trecut la partea de admisie, iar apoi am făcut partea de hidraulică, pentru că hidraulica se combină foarte bine cu partea de admisie și cu partea de evacuare. Recent am fost mutat în echipa care se ocupă de pistoane, rulmenți, partea internă a motorului. Toată performanța pleacă dintr-un subsistem care necesită un detaliu foarte, foarte fin. La partea de evacuare nu erau foarte multe detalii față de pistoane.

Când am intrat în echipă, aveam în gând că aproape toată lumea călătorește în jurul lumii, la curse. Acum, din partea companiei noastre care se ocupă de motor, avem un singur inginer care se duce pentru fiecare pilot. În rest, totul se desfășoară dintr-o cameră specială, unde avem o grămadă de ecrane, unde ne uităm la tot felul de date care vin în timp real. Putem să luăm decizii critice foarte rapid.

Chiar dacă nu sunt implicat acolo, rolul meu este să culeg toate informațiile după cursă și să mă gândesc la viitor, cum putem să îmbunătățim, cum putem să mai câștigăm 10 milisecunde pe tură. Cam aici intervine rolul meu, eu nu iau acele decizii critice pe moment. Aceia sunt niște ingineri operatori, care știu în ce parametri trebuie să ruleze motorul.

Digi Sport: Câți angajați se află în echipa Mercedes F1?
Vlad Petrescu: Pe partea de șasiu sunt angajați 1000 de oameni. Șasiul include și sistemul de frânare, sistemul de direcție, radiatoarele, tot în afara de motor. Separat suntem încă 1000 de oameni pe partea de motor. Mașina de Formula 1 este o creatură destul de complexă. Nu este doar un motor cu combustie internă. Avem și partea de hybrid, ceea ce conține bateriile, două motoare electrice și partea de electronică.

Avem un departament de integrare, care se asigură că fiecare motor se integrează în cerințele clienților. Un clinet poate spune că <<ieșirea de la pompă vreau să fie conectată în felul ăsta la partea de șasiu, deținută de McLaren>>, dar Mercedes o să zică că vrea altfel. La partea asta sunt mici diferențe, dar regulile nu permit ca noi să preferăm Mercedes ca și client și să le punem 10 CP în plus și la McLaren să limităm puterea. Nu există așa ceva, toate motoarele trebuie să aibă aceleași specificații.

Digi Sport: Cât de mare este presiunea într-o echipă din Formula 1?
Vlad Petrescu: Este o presiune destul de mare. Acum un an de zile nu aveam o presiune atât de mare din punct de vedere al banilor. Erau bani, doar că nu erau reglementări din punct de vedere al orelor de simulare, al orelor de tunel de aerodinamică, al orelor de dinamometru. Noi, la partea de motor, avem nevoie de multe teste pe dyno. Iar din acest an avem limitări la cât de mult timp putem să ținem motorul pe acest dyno, deci nu putem să-l testăm la infinit. Asta deși avem resursele necesare, am destui oameni care pot face asta, avem foarte multe echipamente.

Ca să fie mai corect față de celelalte echipe nu avem voie să testăm mai mult de un anumit număr de ore. Ceea ce pune foarte multă presiune pe noi. Eram obișnuiți să testăm foarte rapid, să avem cicluri rapide între o idee, un design nou și testarea piesei. Nu avem voie să mergem la o cursă de câteva sute de kilometri cu o componentă care are doar 10 km în teste. Trebuie să știm că poate rezista la un anumit număr de kilometri.

Lewis Hamilton ar putea pleca din Formula 1 după titlul #8

Digi Sport: Hamilton și Bottas au declarat că Mercedes nu mai are cea mai rapidă mașină din Formula 1. Red Bull ți-a lăsat impresia că a devenit principala forță din F1?
Vlad Petrescu: E greu de spus dacă Red Bull a devenit principala forță în Formula 1. Sunt o echipă destul de puternică, clar au adus niște îmbunătățiri majore anul acesta. Motorul nostru este destul de competitiv, avem îmbunătățiri care pot aduce și mai multă performanță. Vom vedea cum se va desfășura partea de aerodinamică, pentru că au fost niște limitări pe partea de aerodinamică în acest sezon și am avut de suferit, iar Red Bull nu a avut de suferit. Vom vedea cum se vor desfășura următoarele curse.

Digi Sport: Te aștepți ca Hamilton să plece de la Mercedes după acest sezon?
Vlad Petrescu: Sincer, aș fi surprins dacă Toto Wolf știe în momentul de față dacă Lewis Hamilton continuă sau nu. A semnat doar pe un an, iar eu cred că dacă va lua și al 8-lea titlu se va orienta spre altceva. Îi pasă foarte mult de natură, de mediu, n-aș fi surprins dacă ar decide să investească în alte domenii de genul acesta.

Digi Sport: Cum gestionați această rivalitate dintre Hamilton și Bottas?
Vlad Petrescu: Se vede foarte clar că Bottas își dorește foarte mult și nu este mulțumit cu locul 2. El nu este acolo doar ca să-și ia salariul și să fie locul 2 pe scenă. Cred că își dorește cel mai mult locul 1, se vede că poate, știe că mașina îl poate ajuta, se antrenează foarte mult pe partea fizică, dar totul ține de psihic. Nu trebuie să-ți pierzi din motivație dacă ești ținut două secunde în spatele lui Lewis la pit stop. Hamilton reușește mai mereu ajungă pe primul loc atunci când pleacă din spatele lui Bottas.

Vlad Petrescu, inginerul român de la Mercedes: "Max Verstappen ar fi un pilot potrivit pentru noi"

Digi Sport: Crezi că Max Verstappen ar putea să facă pasul spre Mercedes?
Vlad Petrescu: Îl așteptăm cu brațele deschise (râde). Sunt sigur că dacă Hamilton va considera să plece la finalul anului, Toto a pregătit deja terenul de câțiva ani. Sunt sigur că Max va lua în considerare să lucreze cu Mercedes, chiar și-a exprimat dorința la un moment dat. Din punctul meu de vedere va fi un pilot foarte, foarte bun pentru noi.

Ce am observat la el este că se adaptează foarte repede la diferite mașini. Se vede foarte clar că Albon sau Checo (n.r Sergio Perez), care are foarte multă experiență, s-au adaptat foarte greu la mașina Red Bull. Max se poate adapta foarte rapid, stă aproape de ingineri și înțelege ce să le ceară. Din punctul ăsta de vedere ar fi un pilot potrivit pentru Mercedes. Mă așteptam ca Max să câștige în Bahrain, dar în acele momente îți dai seama cât de multă experiență are Hamilton și cât de important este să te poziționezi corect într-o curbă.

Cât de mult contează forma fizică în Formula 1

Digi Sport: În trecut ai participat la diferite competiții de tip triatlon sau maraton. Cât de importantă ți se pare pregătirea fizică a piloților din Formula 1?
Vlad Petrescu: Acum câteva zile mă uitam la simulările de pe calculator, mă uitam la componentele de care trebuie să am eu grijă și la forțele care sunt exercitate pe acele componente. Mă uitam la accelerarea maximă de 6G de care suferă componentele și șoferii. Când am fost eu pe circuitul de karting am suferit sub 1G, iar a doua zi aveam febră musculară peste tot, deși eram cât de cât pregătit din punct de vedere fizic.

Acum avem camere la bord, care ne dau o sugestie cum ar fi să stai în acel cockpit, și este impresionant cum gâtul unui pilot poate să supraviețuiască. Totul ține de mușchii gâtului, apoi de picioare și brațe. Îți dai seama cât de tare trebuie să apeși pedala de frânare la acele forțe. E ceva impresionant, se antrenează foarte mult toți piloții. Contează foarte mult și capacitatea psihică, cât de mult poate să împingă această motivație la fiecare tură de circuit. Hamilton spunea că el pierde vreo 5kg într-o cursă. Chiar dacă am alergat la triatlon și la maraton, n-am experimentat niciodată așa ceva, nu pot să compar cu experiența lor.

Etichete: lewis hamilton , antoine griezmann , grand prix f1 spania


Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News


Noua Aplicaţie Digi Sport poate fi descărcată din
Digi24
Una dintre celebrele gemene siameze Abby și Brittany s-a căsătorit. De ce nu au făcut niciodată operația de separare
Una dintre celebrele gemene siameze Abby și Brittany s-a căsătorit. De ce nu au făcut niciodată operația de separare

Abby și Brittany Hensel, gemene siameze din SUA, care au devenit celebre în toată lumea după ce au...

Descarcă aplicația Digi24

Sondajul zilei

Top articole
Romania V Greece - International Friendly, Bucharest - 25 Mar 2022
OUT de la echipa națională pentru EURO! ”Orice om sănătos la cap l-ar lua în lot, dar eu l-am scos”

E gata: Ianis Hagi pleacă de la Alaves! A anunțat unde va juca sezonul viitor
Screenshot 2024-03-27 at 17.00.01
Chetă pentru un violator: cine a plătit, de fapt, milionul de euro care l-a scos pe Dani Alves din închisoare
Dani Alves is released on bail from Can Brians jail
Provocarea zilei: găsește reprezentantul României din fotografia virală
Screenshot 2024-03-27 at 18.44.14
Se îngroașă "gluma": Napoli a intrat și ea în cursa pentru un jucător din SuperLiga României!
profimedia-0774483276
Recomandările redacției
Screenshot 2024-03-28 at 22.53.08
Urmează un ”exod” de la FCSB: cinci jucători sunt pe picior de plecare! Doi fotbaliști pot veni în vară, unul e sigur

Ce surpriză! Schimbarea majoră pe care UEFA o ia în calcul pentru EURO 2024
”Nu mai pot. E inadmisibil!”. S-a săturat și vrea să plece din România!
ciprian marica
Exclusiv ”Ați avut ofertă de 8 milioane de euro?”. Șeful lui Dinamo a răspuns imediat și a lămurit situația
fcd
Citește și
Se pregătește o lovitură fără precedent în Formula 1
VERSTAPPEN Max (ned), Red Bull Racing RB20, portrait during the Formula 1 Rolex Australian Grand Prix 2024, 3rd round of the 2024 Formula One World Championship from March 22 to 24, 2024 on the Albert Park Circuit, in Melbourne, Australia
”Au început negocierile”. Mercedes i-a găsit înlocuitor lui Lewis Hamilton
Lewis Hamilton file photo
"Am avut metastaze la plămâni și la coloană". Teodora, fiica lui Mihai Stoica, despre dificila perioadă când a luptat cu cancerul
"Am avut metastaze la plămâni și la coloană". Teodora, fiica lui Mihai Stoica, despre dificila perioadă când a luptat cu cancerul
Accidentare la FCSB! Titularul ”s-a rupt" și ar putea rata tot sezonul!
Accidentare la FCSB! Titularul ”s-a rupt" și ar putea rata tot sezonul!
Prima apariție a lui Gigi Becali, după ce a ținut post negru 5 zile! Cum arată: ”Dacă mănânci mult, te uiți după femei”
Prima apariție a lui Gigi Becali, după ce a ținut post negru 5 zile! Cum arată: ”Dacă mănânci mult, te uiți după femei”
Adevărul despre scandalul dintre Rebel Wilson și Sacha Baron Cohen. Ce a scris actrița despre starul din „Borat” în cartea ei de memorii
Adevărul despre scandalul dintre Rebel Wilson și Sacha Baron Cohen. Ce a scris actrița despre starul din „Borat” în cartea ei de memorii
Are 47 de ani, dar arată ca o puștoaică. Shakira, irezistibilă în emisiunea lui Jimmy Fallon, într-o rochie scurtă
Are 47 de ani, dar arată ca o puștoaică. Shakira, irezistibilă în emisiunea lui Jimmy Fallon, într-o rochie scurtă
Hagi s-a liniștit: Ianis merge sigur în Germania! Avem premianții și corigenții lotului pentru Euro
Hagi s-a liniștit: Ianis merge sigur în Germania! Avem premianții și corigenții lotului pentru Euro
Ungaria introduce vinieta de o zi. Cât costă și de ce nu merită să o cumperi?
Ungaria introduce vinieta de o zi. Cât costă și de ce nu merită să o cumperi?
Simona Halep, veste total neașteptată. Ce i se pregătește fostului lider mondial
Simona Halep, veste total neașteptată. Ce i se pregătește fostului lider mondial
"Ați mai văzut așa ceva?" Surpriză mare la Miami: o rusoaică a învins o favorită și s-a calificat în semifinale
&quot;Ați mai văzut așa ceva?&quot; Surpriză mare la Miami: o rusoaică a &icirc;nvins o favorită și s-a calificat &icirc;n semifinale
Antoine Griezmann nu a mai rezistat și le-a dat replica criticilor

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

ProFm
Are 47 de ani, dar arată ca o puștoaică. Shakira, irezistibilă în emisiunea lui Jimmy Fallon, într-o rochie scurtă
Are 47 de ani, dar arată ca o puștoaică. Shakira, irezistibilă în emisiunea lui Jimmy Fallon, într-o rochie scurtă
Digi World
Ce culoare este pantoful din imagine? De ce unii văd roz, iar alții turcoaz
Ce culoare este pantoful din imagine? De ce unii văd roz, iar alții turcoaz
Digi Animal World
Momentul în care un elefant furios lovește un camion de safari plin de turiști, în Africa de Sud. Imaginile sunt virale
Momentul în care un elefant furios lovește un camion de safari plin de turiști, în Africa de Sud. Imaginile sunt virale