profimedia-0866661437
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Chinei! Premieră pentru pilotul olandez
Formel 1: GP von Japan 2024 in Suzuka - Das Rennen
Dorit de Red Bull și de Mercedes, Fernando Alonso s-a decis și a semnat!
Superliga Stage 27: CFR 1907 CLUJ vs. FC DINAMO BUCURESTI
Ce concluzie a tras Zeljko Kopic, după Dinamo - FC Voluntari 1-1
Digi Sport 1 Live
Acum
LIVE Fotbal Club

Tot ce trebuie să știi despre MP de Formula 1 al Belgiei. Cursa e duminică, ÎN DIRECT la Digi Sport

23.08.2018, 22:07

Articol scris de Ciprian Condea

Hamilton final Ungaria
  • SuperLiga: FCU Craiova - ”U” Cluj, sâmbătă, 17:30, DGS 1

  • SuperLiga: FCSB - Farul, sâmbătă, 20:30, DGS 1

Lewis Hamilton s-a impus lejer în Marele Premiu al Ungariei, ultima cursă de dinaintea vacanţei de vară din Formula 1. Având în vedere timpul apreciabil care s-a scurs de atunci, ne-am gândit că ar prinde bine o recapitulare. Deşi Ferrari şi Red Bull Racing păreau echipele avantajate de desenul circuitului maghiar, piloţii celor doi constructori dominând toate sesiunile de antrenamente, ploaia a sosit la timp pentru Mercedes, fix în calificări, iar acest lucru i-au ajutat pe nemţi să se poată lupta pentru pole. Lucru care s-a şi întâmplat, de altfel. Hamilton şi Bottas au blocat prima linie pe grilă, fiind urmaţi de piloţii Ferrari, Raikkonen şi Vettel, aceştia din urmă având o misiune extrem de dificilă luând în considerare posibilităţile limitate de depăşire pe care le conferă circuitul Hungaroring.

Startul a decurs conform planului pentru Mercedes, Hamilton fiind lider după primul viraj, iar Bottas păzindu-şi coechipierul îndeaproape. Piloţii Ferrari, în schimb, au făcut schimb de locuri, Vettel depăşindu-l pe Raikkonen în urma unei manevre începute pe exteriorul virajului 2 şi finalizată pe interiorul virajului 3, clasic pentru Hungaroring. În turul 6 apare primul moment important al cursei. Motorul lui Max Verstappen cedează în "ploaia" de înjurături a olandezului. Suntem convinşi că Verstappen abia aşteaptă să treacă la motoare Honda de anul viitor... Acest ultim incident a realimentat conflictul dintre Red Bull Racing şi Renault, austriecii plângându-se de fiabilitatea neconvingătoare a motoarelor franceze. "Plătim foarte mulţi bani pentru un produs de primă clasă, de ultimă generaţie, iar când îl vezi, este cu mult sub acest nivel. Este frustrant. Îl las pe Cyril Abiteboul (n.r. - şeful Renault) să vină cu scuzele ulterior", a declarat şeful Red Bull Racing, Christian Horner. Replica omologului său de la Renault nu a întârziat să apară: "Şefii noştri nu mai citesc ce zice Christian Horner despre noi de prin 2015". Astfel, 4 titluri mondiale alături de Renault au fost şterse cu buretele de Red Bull Racing.

Turul 65 a adus următorul moment care ne-a făcut să ne ridicăm (amorţiţi, ce-i drept...) de pe scaune. Sebastian Vettel se decide că e timpul să-l atace pe Valtteri Bottas pentru poziţia secundă, pilotul Mercedes având pneurile pe sfârşit de viaţă de câteva tururi bune. Finlandezul protejează interiorul, iar Vettel îl ameninţă pe exterior. Tracţiunea îl ajută pe neamţ şi acesta trece de Bottas până să ajungă la virajul 2, însă pilotul Mercedes prelungeşte punctul de frânare cu o fracţiune de secundă în plus şi intră uşor în pneul stânga-spate al lui Vettel. "Zeul Formulei 1" a fost de partea neamţului şi, ca printr-o minune, pneul său a rezistat contactului. Kimi Raikkonen profită şi urcă şi el o poziţie, ajungând pe podium. Cu aripa-faţă avariată şi cu pneurile terminate, Bottas se "târăşte" în ultimele tururi pentru a ajunge la sosire, însă acesta este prins din urmă de Daniel Ricciardo. Cu 3 tururi rămase, Ricciardo încearcă să treacă de Bottas în aceeaşi manieră precum a făcut-o Vettel, însă Bottas ratează din nou punctul de frânare şi îl blochează pe Ricciardo, scoţându-l de pe pistă. Aşadar, al 2-lea pilot pe care Bottas îl loveşte în decursul a numai 3 tururi. Pastor Maldonado ar fi mândru... În ultimul tur, însetat de revanşă, Ricciardo trece de Bottas pe interiorul primului viraj, nu înainte de a-i lansa o "dedicaţie" finlandezului, aceeaşi cu cea de anul trecut, atunci când Max Verstappen l-a scos din cursă.

Astfel, Hamilton câştigă cursa fără nicio emoţie, fiind urmat de piloţii Ferrari, Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen. Daniel Ricciardo încheie pe locul 4, deşi plecase din grilă abia de pe locul 12, iar Valtteri Bottas termină al 5-lea o cursă în care în proporţie de 90% din durata ei s-a aflat pe locul secund. El a fost şi penalizat de FIA, după încheierea cursei, cu 10 secunde adăugate timpului final şi 2 puncte, decizie care nu a contat absolut deloc în stabilirea ierarhiei finale, dar dacă fanii Ferrari până acum se plângeau de faptul că Mercedes este protejată de FIA şi nu este deloc penalizată, iată că acum chiar nu mai pot să zică nimic...


În ciuda faptului că Sebastian Vettel era liderul clasamentului general înainte cu două etape, Lewis Hamilton şi-a petrecut vacanţa de vară la 24 de puncte de rivalul său german. Totuşi, statistica este împotriva pilotului Mercedes AMG când vine vorba de obţinerea titlului de campion la sfârşit de sezon. Din 2004 nu s-a mai întâmplat ca pilotul care câştigă M.P. al Ungariei să devină campion mondial. În plus, sezonul 1982 a fost ultimul în care pilotul care obţine maximum de puncte după primele două etape să nu câştige titlul, iar anul acesta Vettel deţine acest avantaj. Credeţi că ne oprim aici? Mergem mai departe cu statisticile. Hamilton nu a câştigat niciodată titlul atunci când Fernando Alonso a avut o cursă de ziua sa, iar acest lucru s-a mai întâmplat în 2012. De asemenea, Hamilton nu a câştigat niciodată titlul atunci când Sergey Sirotkin s-a aflat pe grilă. Nu îi va fi deloc uşor pilotului britanic să contrazică toate aceste statistici.
Spectacolul Formulei 1 revine după 4 săptămâni de pauză direct pe legendarul circuit Spa-Francorchamps. Toţi iubitorii Marelui Circ au programate ședințe gratuite de relaxare la “Spa-ul bărbaților” duminică, de la ora 16:00, în direct la Digi Sport 1.

SPA-FRANCORCHAMPS, BELGIA

Pe lângă faptul că este casa uneia dintre cele mai importante piste de curse din calendarul Formulei 1, Spa mai are o particularitate atât de simplă, dar care o face atât de specială: apa. Romanii au fost primii care au descoperit magia izvoarelor naturale din Munţii Ardeni și zona se bucură chiar și în ziua de azi de turiști care vin în căutarea unor ședințe de hidroterapie.
Nu întâmplător Belgia, Olanda şi Luxemburg sunt numite “Ţările de Jos”. Cel mai înalt punct din Belgia, “Signal de Botrange”, ajunge doar la 694 m, altitudine comparabilă cu cea a oraşelor Braşov şi Miercurea Ciuc de la noi. Belgienii sunt obişnuiţi să privească lumea de sus dintr-un alt punct de vedere. Bărbaţii sunt pe locul 2 în lume în ceea ce priveşte înălţimea corporală (în medie: 181,7 cm), fiind depăşiţi doar de “fraţii” olandezi (media: 182,5 cm). De altfel, cel mai înalt om din Belgia măsoară 2,30 m.
Belgia are cea mai mare rată de urbanizare din Europa, 98% din populaţie locuind la oraş. Ca o consecinţă, belgienii se pot lăuda că deţin cea mai mare densitate a străzilor şi căilor ferate din lume şi se află pe locul 3 ca număr de autovehicule pe kilometru pătrat, după Olanda şi Japonia. Datorită iluminării, infrastructura de autostrăzi din Belgia este singura realizată artificial care este vizibilă noaptea de pe Lună. Belgia se mai poate lăuda şi cu cea mai mare densitate de restaurante cu stele Michelin din Europa şi cele mai puţine restaurante de tip fast-food, de două ori mai puţine decât în Franţa, de exemplu.

Belgia este recunoscută pentru producţia de ciocolată de aproape 400 de ani. Primele dovezi ale producţiei de ciocolată în Belgia datează din 1635, iar pralinele de ciocolată se spune că au fost inventate în 1912, tot în Belgia. Lui Jean Neuhaus trebuie să-i mulţumim pentru asta. În zilele nostre, se produc peste 220.000 de tone de ciocolată anual şi se estimează că există în jur de 2.000 de magazine în care se vând astfel de plăceri dulci. Pentru că după ciocolată trebuie potolită şi setea, belgienii produc cca. 1.100 de feluri de bere şi consumă în medie în jur de 150 de litri pe an. Practic, poţi timp de 3 ani să bei câte o bere belgiană, fără să bei aceeaşi bere de două ori. De altfel, prima academie de bere din lume a fost deschisă în anul 1999, în Herk-de-Stad din provincia Limburg.

Bruxelles nu este numai capitala Belgiei, ci şi capitala Uniunii Europene, dar şi sediul central al NATO, de aceea mulţi o consideră "Inima Europei". Educaţia este obligatorie în Belgia până la 18 ani, cea mai înaintată vârstă din lume. De altfel, un raport efectuat de UNICEF în anul 2007 a clasat Belgia pe primul loc ca prosperitate în educaţia copiilor. Belgia este prezentă în Cartea Recordurilor Guinness prin cea mai lungă durată petrecută fără un guvern investit. După alegerile parlamentare din 2008, au fost nevoie de 535 de zile pentru ca partidele politice să se înţeleagă asupra componenţei noului guvern. Şi, surprinzător, ţara a mers fără probleme chiar şi aşa... E bine că la noi nu există asemenea dificultăţi. Noi putem să schimbăm oricâte guverne dorim într-un timp record. Şi tot avem probleme... De menţionat şi faptul că votul în Belgia este obligatoriu, iar cei care nu se prezintă la vot sunt pedepsiţi conform legii.
La cca. 8 km de orașul Francorchamps se află circuitul care ne va capta atenția în acest weekend. Unul dintre cele mai periculoase viraje ale sale este “Pouhon” care se poate traduce ca "fântână" sau "izvor", iar Munții Ardeni au un micro-climat de sine stătător care leagă mașinile de incertitudinea folosirii, sau nu, a pneurilor de ploaie. Deseori s-a întâmplat ca ploaia să intervină în mod torențial doar în anumite porțiuni din circuit, iar în alte zone soarele să strălucească cu putere.

Circuitul Spa-Francorchamps a fost construit în 1920, măsura peste 14 km lungime și a găzduit pentru prima oară o cursă cinci ani mai târziu. La acea vreme, era recunoscut ca fiind cel mai rapid circuit stradal din Europa și avea o reputație negativă în rândul piloților pe motiv că era considerat periculos și foarte rapid. Se spune că Spa este un circuit pentru cei curajoși, iar majoritatea piloților îl priveau cu teamă. Accidentele fatale au contribuit din plin la această stare. În M.P. al Belgiei din 1960, de exemplu, doi piloți și-au pierdut viața la o distanță de numai 15 minute: Chris Bristow și Alan Stacey.

Anii ’60 au fost cei mai negri din acest punct de vedere. În acea perioadă au decedat nu mai puțin de 10 piloți în diferite competiții desfășurate aici, iar în 1969, M.P. al Belgiei a fost boicotat de piloți din această cauză. Aceștia au cerut insistent schimbări care să facă din Spa un circuit cât mai sigur. De altfel, pista belgiană a ieșit din calendarul Formulei 1 până în 1983, atunci când a fost redesenat. În acest timp, M.P. al Belgiei s-a desfășurat ori la Zolder, ori la Nivelles. De atunci și până în prezent, circuitul a mai primit mici retușuri, în special în zona șicanei “Bus Stop”, ultima în 2007.


DETALII TEHNICE

  • Viraje: 19 (10 de stânga + 9 de dreapta)
  • Număr de curse disputate la Spa-Francorchamps: 50
  • Prima cursă disputată: 1950
  • Cele mai multe victorii (piloţi): 6 – Michael Schumacher (1992, 1995, 1996, 1997, 2001, 2002)
  • Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 4 – Kimi Raikkonen (2004, 2005, 2007, 2009)
  • Cele mai multe victorii (constructori): 12 - Ferrari (1952, 1953, 1956, 1961, 1966, 1996, 1997, 2001, 2002, 2007, 2008, 2009), McLaren (1968, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1999, 2000, 2004, 2005, 2010, 2012)
  • Acceleraţie maximă: 67% din lungimea unui tur
  • Utilizarea frânelor: 17% din lungimea unui tur
  • Perioade de frânare (>2G): 7
  • Cea mai mare forţă laterală: 4,6G (virajul 3)
  • Schimbări în cutia de viteze: 65/tur
  • Consum de combustibil: 2,39 kg/tur
  • Cea mai lungă perioadă de accelerare: 2,015 km
  • Distanţa din grilă până la primul viraj: 270,8 m (pentru deţinătorul pole-ului)
  • Viteză maximă în 2017: 324,3 km/h – Sergio Perez (Force India)
  • Viteză maximă estimată în 2018: 330 km/h
  • Zone DRS: 2 (Linia dreaptă din faţa boxelor şi „Kemmel straight”)
  • Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 16 (Michael Schumacher, 1995)
  • Câştigători cu plecare din pole position: 18 din 50 (36%)
  • Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Redus
  • Uzura pneurilor: Medie
  • Uzura frânelor: Medie
  • Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Ridicat
  • Lungimea liniei boxelor: 385,7 m
  • Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,35 s (timp total: 22,037 s) – Mercedes AMG (Lewis Hamilton)
  • Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: SUPERSOFT, SOFT, MEDIUM
  • Presiuni minime în pneuri: 24,0 psi (pneurile faţă), 22,0 psi (pneurile spate)
  • Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,7 s (Phil Hill vs. Wolfgang von Trips – 1961)
  • Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +4:54,0 (Jim Clark vs. Bruce McLaren – 1963)
  • Numărul total al depăşirilor efectuate în 2017: 32 (cu DRS: 21)
  • Oportunităţi de depăşire: virajele 1, 5 şi 18
  • Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 61%
  • Probabilitate de cursă udă: 30%

ALEGEREA PNEURILOR


MOMENTE MEMORABILE

M.P. al Belgiei 1998 – Michael Schumacher, gata să-i aplice o corecție lui David Coulthard. Unul dintre cele mai memorabile momente din istoria M.P. al Belgiei s-a consumat în 1998. Liderul cursei, Michael Schumacher a încercat să-l depășească cu un tur pe David Coulthard, iar scoțianul a încetinit pe trasa ideală și, din cauza vizibilității scăzute, Schumacher a rămas fără o roată la monopost după ce a intrat în spatele mașinii McLaren. Ambii au fost nevoiți să abandoneze, iar Schumacher când a ajuns la boxe, pe trei roți, a avut un singur gând: să-i ceară socoteală lui Coulthard. Roșu, nu de la echipament, ci de la furie, a reușit să-l apuce de guler pe scoțian și să strige la el “Încerci să mă omori?!” (sperăm că v-aţi dat seama de faptul că varianta originală a citatului nu poate fi scrisă în articol), până în momentul în care cei doi au fost despărțiți, cu greu, de cei din jur. Momentul a fost precedat de un accident “record” în care au fost implicaţi jumătate din piloţii de pe grilă.
M.P. al Belgiei 2000 - Duelul dintre Michael Schumacher şi Mika Hakkinen. Finlandezul şi-a alergat rivalul o bună perioadă de timp până în turul 40, atunci când Mika a atacat pe linia dreaptă Kemmel, în apropiere de virajul Les Combes, însă Schumacher i-a tăiat calea, foarte riscant, la 320 km/h. Cele două monoposturi au evitat milimetric un contact cu urmări grave. Nu numai că finlandezul n-a fost intimidat de această manevră, ba chiar acest lucru l-a întărâtat şi mai mult. Un tur mai târziu, a ieşit bine din complexul Eau Rouge-Raidillon, dar de data aceasta un pilot întârziat (Ricardo Zonta) a intervenit involuntar în duelul celor doi titani. Schumacher a trecut de Zonta prin stânga, aşteptându-se ca Hakkinen să-l urmeze, însă finlandezul a avut o sclipire de moment şi, la momentul potrivit, a trecut prin dreapta, depăşindu-l şi pe Schumacher şi câştigând cursa.
M.P. al Belgiei 2004 – Haos la startul cursei. La fel ca în 1998, aproximativ jumătate din grilă a fost implicată în incidente doar în primul tur. În virajul La Source, Mark Webber a început balul cu un contact cu maşina lui Rubens Barrichello. Apoi a urmat incidentul dintre Kimi Raikkonen şi Felipe Massa. A 3-a pereche care s-a atins mai mult decât era cazul a fost formată din Nick Heidfeld şi Olivier Panis, urmând ca, după ce a rămas fără aripa-faţă, Webber să se lovească şi cu Takuma Sato. Încercând să-l evite pe japonez, piloţii Minardi, Zsolt Baumgartner şi Gianmaria Bruni au făcut contact, italianul ieşind din cursă şi luându-l cu el şi pe Giorgio Pantano de la Jordan. Doar maşina de siguranţă a putut opri “măcelul”. Cursa nebună a avut 6 lideri diferiţi, iar Kimi Raikkonen a triumfat la final într-un McLaren relativ mediocru, spre deosebire de maşinile Ferrari care au dominat întregul sezon.
M.P. al Belgiei 2008 – Bătălia dintre Lewis Hamilton și Kimi Raikkonen. Kimi se îndrepta vijelios către cea de-a 4-a victorie consecutivă la Spa, până când tocmai ploaia și Hamilton s-au opus. În încercarea disperată de a-și recupera poziția pierdută, Raikkonen greșește după virajul Blanchimont, intră în parapet și abandonează, asigurându-i victoria lui Hamilton. Lucrurile au luat o întorsătură neașteptată atunci când, în timp ce-și celebra victoria pe podium, Lewis află că a primit o penalizare controversată de 25 de secunde și a fost retrogradat până pe locul 3. Penalizarea a fost primită din cauza unei depășiri efectuate dincolo de limitele pistei în șicana Bus Stop. McLaren a contestat decizia argumentând că Lewis a cedat înapoi poziția, dar protestele lor au fost în zadar. Felipe Massa a fost marele oportunist ale celor întâmplate şi a fost declarat învingător.
M.P. al Belgiei 2008 – Recuperarea de ultim moment a lui Alonso. Tot în 2008, am mai avut parte de un moment de care ne aducem aminte cu drag. Cu ploaia care cădea din ce în ce mai tare, Fernando Alonso a decis ca în penultimul tur să oprească la boxe pentru pneuri intermediare, mai ales că Nick Heidfeld îi ameninţa locul de pe podium tot mai mult, el fiind deja pe pneuri intermediare. De pe locul 3, spaniolul a căzut până pe 8, iar în numai un singur tur a recuperat 4 poziţii (două chiar pe ultimii metri) şi a încheiat cursa al 4-lea. O strategie care nu i-a fost benefică spaniolului, dar care ne-a oferit nouă ceva acţiune pe final de etapă.
M.P. al Belgiei 2009 – Giancarlo Fisichella obţine singurul pole position din istoria echipei Force India. Cea mai bună poziţie ocupată de italian în 11 sezoane la Spa era doar un loc 13, dar în 2009 forţa Indiei a fost cu el. Pilotul de 36 de ani a reuşit pole-ul într-una dintre cele mai surprinzătoare sesiuni de calificare din era modernă a Formulei 1, iar în cursă a terminat pe un excelent loc 2, la numai o secundă de “specialistul” de la Spa, Kimi Raikkonen.
M.P. al Belgiei 2010 – Contactul dintre Vettel și Button. Red Bull a fost de neoprit în sezonul 2010, dar în Belgia Vettel a gafat. Înainte de șicana Bus Stop a încercat să treacă de Button, însă a pierdut controlul mașinii pe frânare și a intrat în partea laterală a monopostului McLaren. Niciunul dintre cei doi piloți nu și-au putut explica cele întâmplate. “A fost un incident foarte ciudat”, a spus Button. “Cu siguranță că n-a făcut-o intenționat, dar n-am nici cea mai vagă idee ce a vrut să facă acolo”, a continuat acesta.
M.P. al Belgiei 2011 – Webber depăşeşte în combinaţia Eau Rouge-Raidillon. Ai nevoie de foarte mult curaj să treci cu acceleraţia la podea prin Eau Rouge-Raidillon. Cu atât mai mult dacă efectuezi şi o manevră de depăşire aici. Mark Webber a trecut excepţional de Fernando Alonso, iar australianul şi-a încântat fanii cu una dintre cele mai frumoase depăşiri ale sale din carieră. N-a fost rău deloc pentru un pilot secund... Un an mai târziu, şi Kimi Raikkonen a efectuat o manevră similară asupra lui Michael Schumacher.
M.P. al Belgiei 2012 – Romain Grosjean trece prin adversari "ca prin brânză". "Dacă nu poţi să treci pe lângă ei, treci prin ei". Aceasta pare să fi fost strategia adoptată de Romain Grosjean care, şi-aşa, nu avea o reputaţie prea bună în paddock. În cursa din 2012, după ce în prealabil Pastor Maldonado furase startul (în afară de asta şi el le făcuse pe toate), Grosjean a plecat bine din grilă şi s-a mutat pe interior pentru a aborda virajul La Source, însă l-a atins pe Lewis Hamilton, ambii pierzând controlul celor două monoposturi. Francezul a intrat apoi în spatele lui Sergio Perez, după care a fost proiectat pe deasupra monopostului lui Fernando Alonso, trecând la doar câţiva centimetri de capul acestuia. Grosjean a primit cea mai drastică penalizare din ultimii ani, fiind suspendat o cursă, decizie pe care francezul a considerat-o prea drastică.
M.P. al Belgiei 2014 – Piloţii Mercedes se ating, Toto Wolff tună şi fulgeră după cursă. Hamilton şi Rosberg au avut parte de o rivalitate calmă în cadrul echipei. Asta până la cursa din Belgia... Cei doi s-au lovit după linia dreaptă Kemmel, Rosberg a reuşit să termine pe locul 2 după ce a fost nevoit să-şi schimbe aripa-faţă, Hamilton a abandonat după o pană, Ricciardo a profitat de toate cele întâmplate şi a câştigat cursa, iar Toto Wolff, negru de supărare, şi-a criticat piloţii. “Astăzi am văzut cel mai rău scenariu posibil al nostru. Face parte din strategia noastră să ne lăsăm piloţii să se dueleze liber anul acesta, dar regula numărul 1 este: să nu vă loviţi unul pe altul! Să vezi un asemenea contact, atât de prematur în cursă, este inacceptabil”, a spus şeful Mercedes.
M.P. al Belgiei 2016 – Kevin Magnussen este zdruncinat serios de un accident. Cursa de anul trecut a fost oprită în turul 9 după ce Kevin Magnussen a pierdut controlul monopostului său Renault pe ieşirea din Raidillon şi s-a izbit cu 290 km/h de zidul de protecţie care a avut nevoie de serioase reparaţii. Ca prin minune, impactul care a măsurat 12,5G s-a lăsat fără urmări grave, danezul suferind doar o uşoară tăietură în zona gleznei, însă a putut fi prezent în etapa următoare din Italia.

ŞTIAŢI CĂ...

Spa-Francorchamps este unul din circuitele care i-au purtat noroc marelui Michael Schumacher. În 1991, Schumi debuta în Formula 1 la Jordan, înlocuindu-l pe Bertrand Gachot. Acesta din urmă a avut o altercație cu un taximetrist londonez și a fost arestat timp de două luni, așa că a fost forțat să renunțe pentru puțin timp la cariera din Formula 1. Schumacher a reușit un surprinzător loc 7 în calificări, dar a abandonat în primul tur al cursei din cauza unei probleme tehnice. Un an mai târziu, neamțul obținea în Belgia primul său succes din carieră dintr-un lung şir de 91 câte a adunat în total. De altfel, Schumi deține recordul de victorii la Spa - 6. Neamţul mai are o amintire plăcută din Belgia, aici câştigându-şi matematic ultimul titlu din carieră, cel de-al 7-lea, în 2004.
Lewis Hamilton a înregistrat la Spa 6 podiumuri, fiind la egalitate cu Ayrton Senna. Doar Michael Schumacher (9) şi Alain Prost (7) au mai multe.
La capitolul victorii, Kimi Raikkonen are cele mai multe dintre piloţii care se vor afla pe grilă şi în acest weekend. El a înregistrat la Spa 4 succese, fiind la egalitate cu Jim Clark. Doar Michael Schumacher (6) şi Ayrton Senna (5) au câştigat mai multe curse decât Raikkonen.
Mercedes este de neînvins în calificările din Belgia. În ultimele 5 sezoane, nemţii nu au pierdut niciodată pole-ul. De altfel, Mercedes a înregistrat 3 victorii la rând la Spa, fiind la două lungimi distanţă de recordul absolut de victorii consecutive deţinut de McLaren - 5 (1987-1991).
Belgia a avut în Formula 1 nu mai puţin de 24 de piloţi, dintre care doar 2 au adunat victorii: Jacky Ickx (8) şi Thierry Boutsen (3). În acest moment singurul pilot local aflat pe grilă este Stoffel Vandoorne de la McLaren.
Fernando Alonso a câştigat pe 19 circuite diferite de-a lungul carierei sale, dar niciodată la Spa. Puţin probabil să o facă în acest weekend. S-au mai văzut minuni în Formula 1, dar Alonso ar avea nevoie de un miracol.
Ultimele 6 curse de la Spa-Francorchamps au fost câştigate de 5 piloţi diferiţi: Jenson Button (2012), Sebastian Vettel (2013), Daniel Ricciardo (2014), Lewis Hamilton (2015 şi 2017) şi Nico Rosberg (2016).
În acest weekend, Lewis Hamilton va avea cel de-al 111-lea start pentru Mercedes, depăşindu-şi starturile cu McLaren (110). Este singurul pilot cu peste 100 de starturi pentru două echipe diferite şi singurul cu peste 200 de starturi pentru un singur constructor de motoare.
Vettel are 51 de victorii şi 106 podiumuri în Formula 1, adică exact cât Alain Prost. Dacă pilotul Ferrari va obţine o clasare în top 8 în acest weekend, va atinge borna de 1.000 de puncte obţinute cu Ferrari.
Kimi Raikkonen poate obţine cel de-al 100-lea podium din carieră la Spa. Doar Schumacher (155), Hamilton (126), Prost (106) şi Vettel (106) au mai multe.
Max Verstappen nu a încheiat niciodată în M.P. al Belgiei mai sus de locul 8.
Sergio Perez a ajuns în Q3 doar o singură dată în ultimele 5 curse, dar are două clasări în linia a 2-a la Spa (2012, 2015).
Dacă Sergey Sirotkin nu punctează nici în această etapă, iar Lewis Hamilton încheie cel puţin pe podium, rusul devine primul pilot care pierde matematic titlul de campion mondial al sezonului 2018. Lance Stroll încă rămâne în cărţi!

REMEMBER - M.P. AL BELGIEI 2017

CLASAMENT GENERAL PILOŢI

CLASAMENT GENERAL ECHIPE

PUNCTE DE PENALIZARE

1. Marcus Ericsson – 7p
- Romain Grosjean – 7p
3. Kimi Raikkonen – 5p
4. Brendon Hartley – 4p
- Sergey Sirotkin – 4p
- Lance Stroll – 4p
- Pierre Gasly – 4p
8. Sergio Perez – 3p
- Felipe Massa – 3p
- Sebastian Vettel – 3p
- Kevin Magnussen – 3p
- Max Verstappen – 3p
13. Fernando Alonso – 2p
- Daniel Ricciardo – 2p
- Carlos Sainz – 2p
- Valtteri Bottas – 2p
17. Nico Hulkenberg – 1p
- Jolyon Palmer – 1p
- Stoffel Vandoorne – 1p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.

FORMULA 2 – CLASAMENT PILOŢI

1. George Russell (ART Grand Prix) – 171p
2. Lando Norris (Carlin) – 159p
3. Alexander Albon (DAMS) – 141p
4. Artem Markelov (Russian Time) – 114p
5. Nick de Vries (Pertamina Prema) – 114p
6. Antonio Fuoco (Charouz Racing) – 112p
7. Sergio Sette Camara (Carlin) – 106p
8. Luca Ghiotto (Campos Racing) – 79p
9. Louis Delétraz (Charouz Racing) – 62p
10. Jack Aitken (ART Grand Prix) – 61p

FORMULA 2 – CLASAMENT ECHIPE

1. Carlin – 265p
2. ART Grand Prix – 232p
3. DAMS – 175p
4. Charouz Racing – 174p
5. Pertamina Prema – 143p
6. Russian Time – 134p
7. Campos Racing – 79p
8. MP Motorsport – 54p
9. BWT Arden – 50p
10. Trident – 30p

PROGRAM TV

ALTE INFORMAŢII

A fost o pauză de vară plină de anunţuri mai mult sau mai puţin aşteptate. Balul a fost deschis de vestea că Daniel Ricciardo va pilota din sezonul următor pentru echipa Renault F1, părăsind Red Bull Racing după 5 sezoane petrecute alături de echipa austriacă. Cyril Abiteboul, şeful Renault, dă astfel o mare lovitură echipei cu care se află “la cuţite”. Poate cel mai curtat pilot de Formula 1 la ora actuală l-a “trădat” pe Christian Horner şi va face echipă cu Nico Hulkenberg din 2019. Helmut Marko: “Este un pic ciudat. În timpul weekend-ului maghiar mi-a spus că va semna în marţea următoare, iar joi m-a sunat să-mi spună că a semnat cu Renault”. Nici lui Christian Horner nu i-a picat prea bine această veste: “Iniţial am crezut că glumeşte!”, a declarat şeful Red Bull. Gurile rele spun că Ricciardo a decis să plece de la Red Bull deoarece s-a temut că va ajunge “Barrichello-ul lui Verstappen”. Cuplul de piloţi Daniel Ricciardo - Nico Hulkenberg va fi de urmărit în 2019. Performanţele Renault din ultimii ani sugerează că echipa se află pe o pantă ascendentă (sezonul 2016 – 8p ; sezonul 2017 – 57p ; sezonul 2018 – 82p, după doar 12 etape). Totuşi va fi nevoie de ceva mai mult pentru ca Ricciardo să se bată pentru podiumuri, nu mai zicem de victorii... Voi ce credeţi, putem vorbi de inspiraţie sau de o alegere greşită? Adio “shoey” din 2019?

Anunţul lui Ricciardo a generat un efect de domino. Era nevoie de un înlocuitor pentru australian la Red Bull Racing. Spaniolii de la Marca au anunţat că Max Verstappen s-a împotrivit venirii lui Carlos Sainz la echipă, aşa că echipa s-a reprofilat pe cea de-a doua variantă pe care o avea la îndemână: Pierre Gasly. Actualul pilot al Scuderiei Toro Rosso va face pasul către echipa mare începând din sezonul următor. Aşadar, Red Bull Racing a decis să-şi pună toate speranţele pe umerii a doi piloţi foarte tineri care vor concura cu un motor Honda. Că doar ce se poate întâmpla?!
Neaducerea lui Carlos Sainz la Red Bull Racing a deschis o altă enigmă. Unde va ajunge spaniolul? Nu a durat mult până am aflat şi acest răspuns. Dublul campion mondial Fernando Alonso a anunţat că se va retrage din Formula 1 după actualul sezon, iar cel mai probabil următoarea sa destinaţie în motorsport va fi IndyCar. Principalul obiectiv al lui Alonso este Tripla Coroană, iar un sezon complet în IndyCar l-ar antrena pentru Indianapolis 500, singurul trofeu care-i lipseşte din vitrină pentru a completa Tripla Coroană. La două zile după anunţul lui Alonso, McLaren anunţă că s-a înţeles cu Carlos Sainz pentru a-l înlocui pe conaţionalul şi idolul său. "Am fost fan McLaren de când mă ştiu. Este un nume uriaş în acest sport, cu o istorie incredibilă şi pe lista de piloţi care au concurat pentru McLaren de-a lungul anilor se află eroi ai Formulei 1. Fernando este bineînţeles unul dintre ei, aşa că este cu atât mai special pentru mine să pot să-i iau locul şi să fac parte din următoarea generaţie de piloţi spanioli care se vor afla în spatele unui volan McLaren", a declarat Sainz. Zvonurile indică faptul că Vandoorne nu este sigur de locul său la McLaren, Lando Norris fiind puternic împins din spate pentru a concura în Formula 1. De altfel, pilotul britanic îşi va face debutul într-un weekend de cursă pilotând în prima sesiune de antrenamente din Belgia în locul lui Alonso. Pe scurt, Lando în locul lui Fernando.

Formula 1 s-a întors după aproape 4 săptămâni de pauză cu etapa a 13-a din acest sezon. Hamilton caută să-l egaleze pe Alain Prost la capitolul podiumuri la Spa, Vettel vrea să depăşească bariera de 1.000 de puncte pentru Ferrari, Raikkonen caută podiumul cu numărul 100 din carieră pe circuitul pe care a obţinut cele mai multe victorii dintre toţi ceilalţi piloţi aflaţi pe grilă, iar Sirotkin încearcă să se menţină matematic în lupta pentru titlu. Prognoza meteo anunţă temperaturi scăzute şi posibile averse pe parcursul weekend-ului belgian. Ultimele 6 curse de la Spa au avut 5 învingători diferiţi. Oare ce surprize ne mai aşteaptă pe legendarul circuit belgian? Aflăm împreună numai în Marele Premiu al Belgiei, duminică, de la ora 16:00, în direct la Digi Sport 1.
Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.

Etichete: formula 1 , lewis hamilton , sebastian vettel , f1 belgia


Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News


Noua Aplicaţie Digi Sport poate fi descărcată din
Digi24
Doi angajați de la o bancă din București au văzut că un client avea o sumă mare în cont și i-au furat 140.000 €
Doi angajați de la o bancă din București au văzut că un client avea o sumă mare în cont și i-au furat 140.000 €

Doi funcţionari bancari sunt urmăriţi penal de procurori, după ce ar fi sustras din contul unei...

Descarcă aplicația Digi24

Sondajul zilei

Top articole
wanda5
Un fotbalist celebru și soția lui s-au lăsat filmați în duș. Imaginile au făcut înconjurul lumii

Fanii sunt în delir! A semnat și revine la Barcelona, după ce Xavi a decis să nu mai plece
Festive mood at Camp Nou stadium, full sold out with 91,648 spectators, the world attendance record for a women's football match, in 2022 Champions
Jucătorul CFR-ului l-a făcut ”praf” pe Adrian Mutu, după victoria cu Universitatea Craiova: ”Nu are caracter”
adrian mutu
Real Madrid, așteptată pe ”bijuteria” de 167.000.000€ din România. Tocmai s-a dat aprobarea de la Guvern
timi
Cine este modelul care i-a ”furat” inima lui Jude Bellingham: este cu 5 ani mai mare decât starul de la Real Madrid
titlu
Recomandările redacției
Superliga Stage 27: CFR 1907 CLUJ vs. FC DINAMO BUCURESTI
Ce concluzie a tras Zeljko Kopic, după Dinamo - FC Voluntari 1-1

Costin Amzăr, după 1-1 cu FC Voluntari: ”Suntem blestemați”
Screenshot 2024-04-26 at 22.19.06
Dani Coman a rupt tăcerea
Screenshot 2024-04-26 at 22.07.42
Dennis Man, OUT din lotul Parmei. Ce se întâmplă cu internaționalul român în Italia
Mp Genova 19/01/2024 - campionato di calcio serie B / Sampdoria-Parma / foto Matteo Papini/Image nella foto: esultanza g
Citește și
Max Verstappen, victorie categorică în cursa de sprint de la MP al Chinei
profimedia-0866394542
8 bijuterii ale lui Michael Schumacher vor fi ”pe tarabă” în luna mai. Câți bani se estimează că va lua familia
profimedia-0068505639
Plină de viață și cu zâmbetul ei inconfundabil, Meg Ryan a fermecat publicul din Barcelona. Actrița, spectaculoasă într-o rochie șic
Plină de viață și cu zâmbetul ei inconfundabil, Meg Ryan a fermecat publicul din Barcelona. Actrița, spectaculoasă într-o rochie șic
Transferul lui Florinel Coman în Qatar, în impas! Gigi Becali dezvăluie cum poate cădea mutarea: „Sunt idiot? Nu sunt!"
Transferul lui Florinel Coman în Qatar, în impas! Gigi Becali dezvăluie cum poate cădea mutarea: „Sunt idiot? Nu sunt!"
Detalii despre ultimul acționar de la Farul Constanța: ”S-ar bate financiar de la egal la egal cu Gigi Becali!”
Detalii despre ultimul acționar de la Farul Constanța: ”S-ar bate financiar de la egal la egal cu Gigi Becali!”
Logodnica lui Jason Statham, imagini în costum de baie la câteva zile dupa ce a împlinit 37 de ani. „Ești magnifică!”
Logodnica lui Jason Statham, imagini în costum de baie la câteva zile dupa ce a împlinit 37 de ani. „Ești magnifică!”
Anna Lesko și-a arătat picioarele superbe într-o rochie extrem de scurtă, dar a furat toate privirile cu un detaliu inedit
Anna Lesko și-a arătat picioarele superbe într-o rochie extrem de scurtă, dar a furat toate privirile cu un detaliu inedit
Nike și Adidas, bătute de niște fete fâșnețe: invenția unei companii elvețiene fascinează lumea FOTO
Nike și Adidas, bătute de niște fete fâșnețe: invenția unei companii elvețiene fascinează lumea FOTO
Cum era să-și piardă Sergiu Nicolaescu un picior în „Mihai Viteazul"? „A fost la minute de amputare"
Cum era să-și piardă Sergiu Nicolaescu un picior în „Mihai Viteazul"? „A fost la minute de amputare"
Omul de la care vine expresia "Să moară Cibilan!". Ultimul haiduc al Bucureștilor, de la întors banii cu lopata la o baracă în sărăcie lucie
Omul de la care vine expresia "Să moară Cibilan!". Ultimul haiduc al Bucureștilor, de la întors banii cu lopata la o baracă în sărăcie lucie
Sorana Cîrstea, meci dramatic la Madrid împotriva unei filipineze. Urmează confruntarea cu liderul WTA?
Sorana Cîrstea, meci dramatic la Madrid împotriva unei filipineze. Urmează confruntarea cu liderul WTA?
Se pregătește o lovitură fără precedent în Formula 1
VERSTAPPEN Max (ned), Red Bull Racing RB20, portrait during the Formula 1 Rolex Australian Grand Prix 2024, 3rd round of the 2024 Formula One World Championship from March 22 to 24, 2024 on the Albert Park Circuit, in Melbourne, Australia

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

ProFm
Anna Lesko și-a arătat picioarele superbe într-o rochie extrem de scurtă, dar a furat toate privirile cu un detaliu inedit
Anna Lesko și-a arătat picioarele superbe într-o rochie extrem de scurtă, dar a furat toate privirile cu un detaliu inedit
Digi World
Șase lucruri prin care trece o persoană aflată pe patul de moarte, cu puțin înainte să se stingă. O asistentă a explicat fenomenele stranii
Șase lucruri prin care trece o persoană aflată pe patul de moarte, cu puțin înainte să se stingă. O asistentă a explicat fenomenele stranii
Digi Animal World
Reacția unui elefant când este spălat cu furtunul. Cascadoriile animalului au devenit virale: „E adorabil!”
Reacția unui elefant când este spălat cu furtunul. Cascadoriile animalului au devenit virale: „E adorabil!”