Formula 1, Hanoi
Breaking News Decizie istorică! Unde au decis oficialii Formulei 1 să organizeze un Mare Premiu
Tot ce trebuie să știi despre MP de Formula 1 al Braziliei. Cursa e duminică, ora 19:10, ÎN DIRECT la Digi Sport 2
f1 mercedes
Video Bottas, cel mai rapid în antrenamentele de la Interlagos. MP al Braziliei e duminică, ÎN DIRECT la Digi Sport
F1 Marele Premiu al Braziliei

Tot ce trebuie să știi despre MP de Formula 1 al Braziliei. Cursa e duminică, ora 19:10, ÎN DIRECT la Digi Sport 2

09.11.2018, 13:14
  • Tenis, WTA, Eastbourne, optimi: Simona Halep - Polona Hercog (miercuri, 17:00, Digi Sport 1)

  • Formula 1, Marele Premiu al Austriei, cursa (duminică, 30 iunie, ora 16:00, Digi Sport 1)

Marele premiu de Formula 1 al Braziliei are loc duminică, 11 noiembrie, de la ora 19:10, și poate fi urmărit ÎN DIRECT pe Digi Sport 2.

La două săptămâni după ce Lewis Hamilton a câștigat al 5-lea titlu mondial după rezultatul din Marele Premiu de Formula 1 al Mexicului, Marele Circ revine cu penultima etapă din sezonul 2018, Marele Premiu al Braziliei.

Între timp, reprezentanții celui mai important campionat din lume rezervat sporturilor cu motor au anunțat miercuri, 7 noiembrie, printr-un comunicat oficial, că Vietnamul va găzdui în premieră un Mare Premiu de Formula 1, începând cu anul 2020, la Hanoi.

Autodromo Hermanos Rodriguez pare să fie "tărâmul lui Verstappen", pilotul Red Bull Racing fiind de neînvins aici în ultimii doi ani. Verstappen s-a impus din nou în Mexic fără drept de apel, reuşind astfel să şteargă cu buretele un start de sezon cel puţin dezamăgitor, cu multe erori comise. Este cea de-a 5-a clasare pe podium a olandezului din ultimele 7 curse şi a doua victorie din acest sezon. Verstappen a trăit însă o mare decepţie în ultima secvenţă a calificărilor, atunci când părea că se îndreaptă lejer către doborârea recordului de cel mai tânăr pilot care pleacă din pole position, obţinând cel mai bun timp în toate sesiunile de antrenamente + Q1 şi Q2.

“Problema” a fost că, în Q3, Daniel Ricciardo a apărut de nicăieri cu un timp excepţional şi i-a suflat pole-ul (şi recordul) lui Verstappen pentru doar 26 de miimi de secundă, lucru greu de înghiţit pentru olandez. Partea bună era faptul că Red Bull Racing bloca prima linie a unei grile de start pentru prima dată de la M.P. al S.U.A. din 2013 încoace. Partea proastă era faptul că şeful echipei, Christian Horner, trebuia să trăiască un start de cursă având pulsul cu mult peste limitele normale, Ricciardo şi Verstappen fiind predispuşi unui eveniment nedorit, aflându-se mult prea aproape unul lângă celălalt. Dar totul s-a dovedit a fi doar o alarmă falsă, iar ambii piloţi au trecut cu bine de primele viraje, fără niciun fel de incidente.

Tatăl lui Max, Jos Verstappen, l-a acuzat pe Ricciardo de faptul că s-a bucurat excesiv pentru reuşita sa, iar acest lucru l-a afectat din punct de vedere emoţional pe fiul său. Sperăm să nu fim şi noi acuzaţi că, rememorând această întâmplare, îl vom demoraliza şi noi pe Max. "Am vorbit cu Max înainte de culcare, am încercat să-l calmez puţin, dar era prea nervos. Era supărat că a ratat pole-ul din cauza maşinii, dar mai era supărat şi pe Ricciardo. Şi-a sărbătorit pole position-ul cu o exuberanţă de parcă ar fi devenit campion mondial, iar Max a fost foarte nervos. Era exasperat din această cauză şi nu-şi dorea decât un singur lucru: să câştige cursa", a declarat Jos Verstappen pentru presa olandeză. Şi a reuşit.

Formula 1, cea mai importantă competiţie din lume a sporturilor cu motor, se vede în continuare la Digi Sport timp de doi ani

Totuşi, spre "ghinionul" lui Verstappen, evenimentul care a ţinut capul de afiş la finalul cursei a fost câştigarea titlului de campion mondial de către Lewis Hamilton pentru a 5-a oară în carieră. Sezonul excelent al britanicului şi greşelile în lanţ ale rivalilor l-au adus în postura de a îndeplini o simplă formalitate în Mexic. Având în vedere că Sebastian Vettel, singurul pilot care îl mai putea opri din drumul spre titlu, nu a câştigat, Hamilton ar fi devenit campion şi dacă ar fi abandonat. Locul 4 a fost însă mai mult decât suficient pentru ca pilotul Mercedes să-l egaleze pe Juan Manuel Fangio ca număr de titluri mondiale şi să se apropie la "doar" două lungimi de recordul absolut al celui mai titrat pilot de Formula 1 din istorie, germanul Michael Schumacher. De apreciat gestul de mare sportivitate al lui Sebastian Vettel care a efectuat o vizită în boxa Mercedes imediat după cursă pentru a-şi felicita rivalii sau pentru a-şi depune CV-ul, încă nu ştim exact...

Daniel Ricciardo nu a avut parte de cursa la care aştepta. Australianul nu a contat în lupta pentru victorie şi, mai mult de atât, a abandonat pentru a 8-a oară în acest sezon. 8 abandonuri în 19 etape... În aceste condiţii este o minune faptul că Ricciardo încă se menţine în top 6 în clasamentul piloţilor, dar este ultimul din grupul celor care fac parte din echipele de vârf ale campionatului (Mercedes, Ferrari şi Red Bull Racing), fiind la distanţă enormă de colegul său, Max Verstappen, 70 de puncte. Întreaga “exuberanţă” de după sesiunea de calificări s-a evaporat cât ai zice "Renault", iar această nouă cedare a maşinii l-a scos din minţi pe australian. El nu şi-a putut explica ce se întâmplă, singura cauză oarecum plauzibilă a deselor cedări fiind un blestem abătut asupra maşinii sale. Ricciardo a ameninţat că nu se va mai prezenta la ultimele două curse, lăsându-l pe Pierre Gasly în locul său mai devreme decât se aştepta francezul. După ce probabil i s-au arătat clauzele contractului cu Red Bull Racing, australianul s-a mai calmat şi a revenit asupra deciziei sale, spunând că va pilota şi în aceste ultime etape.

Nici Fernando Alonso nu stă bine la capitolul curse terminate. Spaniolul a înregistrat cel de-al 31-lea abandon de la revenirea la McLaren (76 de curse), adică un procentaj de 40%. Din păcate, din cauza acestui abandon, Fernando nu mai poate să doboare recordul all-time de tururi parcurse în Formula 1, record care va fi deţinut în continuare de Michael Schumacher. Dublul campion mondial nu şi-a făcut încă publice intenţiile pentru anul următor, singurul lucru cert fiind faptul că nu va mai pilota în Formula 1. Foarte probabil ca factorul care a stat la baza acestei decizii să fie chiar desele abandonuri cu care s-a confruntat spaniolul de-a lungul ultimilor ani. Alonso a avut multe de îndurat, iar eşecul din acest an a demonstrat că problemele celor de la McLaren nu au neapărat ca principală cauză motoarele constructorului japonez Honda. McLaren şi-a îmbunătăţit performanţele faţă de sezonul precedent, însă este mult prea puţin faţă de pretenţile echipei şi, mai ales, ale fanilor.

Marele Premiu al Braziliei este duminică, 11 noiembrie, de la ora 19:10, în direct la Digi Sport 2 și pe www.digisport.ro și m.digisport.ro, imediat după încheierea partidei din La Liga dintre FC Barcelona şi Betis Sevilla. Formula 1, cea mai importantă competiţie din lume a sporturilor cu motor, se vede în continuare la Digi Sport timp de doi ani.

McLaren nu a mai câştigat de 117 curse, de la M.P. al Braziliei din 2012. Şi numărătoarea continuă... Din păcate, McLaren nu ar fi sigură de victorie nici dacă ar concura singură deoarece nu se ştie dacă va ajunge la linia de sosire. Dacă începutul de sezon a fost unul încurajator, Alonso fiind absolut convins de faptul că se poate lupta din nou la vârf, după jumătatea anului, performanţele au scăzut alarmant şi McLaren a început să fie din ce în ce mai des vecină de clasament cu "prietenii" de la Williams, însă nu acolo unde şi-ar fi dorit.

Dacă acum 20 de ani cineva ar fi spus că McLaren şi Williams se vor lupta la coada clasamentului, l-am fi considerat cel puţin inconştient. Totuşi aceasta este situaţia dramatică cu care se confruntă cele două echipe în zilele noastre. Dacă McLaren a început de ceva timp să renunţe la oamenii consideraţi vinovaţi de această situaţie, a venit şi rândul celor de la Williams să înceapă "curăţenia". Rob Smedley, şeful pe partea de performanţă al echipei (şi aici ne putem întreba retoric: care performanţă?!), va pleca la final de sezon, conform unui comunicat emis de Williams în această săptămână. Smedley a ajuns la Williams în 2014, venit de la Ferrari, echipă la care s-a făcut remarcat doar prin metodele sale "originale" de calmare ("Felipe, puiule, stai calm!" - M.P. al Malaeziei, 2009) sau prin ordine de echipă ("Felipe, Fernando este mai rapid decât tine!" - M.P. al Germaniei, 2010).

Ultimul lucru de scos în evidenţă după cursa din Mexic ar fi distanţele imense între piloţi. Verstappen a câştigat la 17,3 secunde de Vettel, Kimi a terminat la 49 de secunde de Max, deşi a terminat al 3-lea, Hamilton a fost pe locul 4 la 1 minut şi 18 secunde de învingător, iar Bottas a fost depăşit cu un tur. Şi mai interesant este faptul că Nico Hulkenberg, locul 6, a terminat la un tur de Bottas, locul 5.

Titlul la piloţi este decis, dar îl mai avem pe cel de la constructori. Ferrari trebuie să obţină cu 13 puncte mai mult decât Mercedes pentru a împinge lupta până în etapa decisivă, cea de la Abu Dhabi. Pe de altă parte, Mercedes nu vrea să stea cu emoţii şi încearcă să închidă jocul chiar în acest weekend. Marele Premiu al Braziliei este duminică, 11 noiembrie, de la ora 19:10, şi va fi transmis în direct la Digi Sport 2, imediat după încheierea partidei din La Liga dintre FC Barcelona şi Betis Sevilla.

MP de Formula 1 al Braziliei are loc pe Autódromo José Carlos Pace

Brazilia este a 5-a ţară din lume ca suprafaţă (după Rusia, Canada, China şi S.U.A.) şi a 6-a ca număr de locuitori (după China, India, S.U.A., Indonezia şi Pakistan), învecinându-se cu toate ţările din America de Sud, mai puţin Ecuador şi Chile, şi ocupând aprox. 47% din continentul sud-american. Cuvântul "Brazilia" s-ar putea traduce ca "roșu ca jăraticul" și provine din "Paubrasilia", o specie de copac care creștea de-a lungul zonei de coastă a Braziliei. Având un duramen de o nuanță portocaliu-roșiatică, din acesta se fabrica o vopsea de un roșu intens.

Sloganul ţării, scris de altfel şi pe drapel, “Ordem e Progresso”, înseamnă, după cum bine v-aţi dat seama, “Ordine şi progres”. Acesta a fost principiul motivator al multor regimuri oligarhice şi autoritare din America Latină în perioada 1870-1930. S-a ajuns la concluzia că democraţia este o formă de guvernământ mai potrivită, dar pentru ca o democraţie să funcţioneze corect, trebuie ca mai întâi populaţia să fie educată, pornindu-se de la progresul material sau economic. Brazilienii îşi numesc steagul “Auriverde” (în traducere: “Aur şi verde”) şi are o simbolistică aparte. Culoarea verde semnifică flora şi fauna, în special a pădurii tropicale amazoniene.

Galbenul reprezintă fertilitatea solului brazilian, inclusiv rezervele de aur, iar în centru se află cerul (constelaţia) văzută din Rio de Janeiro în dimineaţa zilei de 15 noiembrie 1889, ziua în care Imperiul Brazilian a fost substituit de o republică. La câţiva ani distanţă de la momentul proclamării republicii, s-a decis ca stelele să reprezinte statele/regiunile ţării, precum în drapelul Statelor Unite ale Americii, şi steagul a fost modificat uşor ajungându-se la 21 de stele. Apoi, după ce Brazilia a dobândit mai multe state prin divizarea unora care se întindeau pe suprafeţe ceva mai largi, s-a mai adăugat câte o stea. Ultima schimbare a avut loc în anul 1992, iar de atunci steagul Braziliei înfăţişează un număr de 27 de stele.

Ştim cu toți că brazilienii sunt înnebuniți după fotbal. Nici n-aveau cum să fie altfel având în vedere că naționala lor este cvintuplă campioană mondială, iar unul dintre cei mai faimoși jucători din lume este Edson Arantes do Nascimento pe care toată lumea îl cunoaște drept Pelé. Se spune că nu există oraș în Brazilia fără stadion de fotbal, cel mai mare fiind Maracana din Rio de Janeiro, pe care nu mai puțin de 180.000 de fani își pot vedea pe viu favoriții. De menţionat şi faptul că stadionul “Milton Correa” din oraşul Macapa este renumit pentru un fapt unic în lume. Linia de mijloc a terenului se află chiar pe Ecuator şi putem spune că, pe parcursul unui meci de fotbal, fiecare echipă atacă sau se apără în emisfere diferite.

Dacă ne gândim la Brazilia primul lucru care ne vine în minte, după fotbal, este cafeaua. Bine, de fapt ar fi braziliencele, dar acesta este un articol serios, nu-i aşa? Brazilia este cel mai important producător şi exportator de cafea din lume de peste 150 de ani încoace, lucru care şi-a pus serios amprenta asupra creşterii economiei din “Ţara Cafelei”. Aproape o treime (29,7%) din producţia mondială de cafea provine din Brazilia, adică cca. 1,64 milioane de tone anual. Vietnam, ţara de pe locul doi, înregistrează cifre de două ori mai reduse.

Formula 1, cea mai importantă competiţie din lume a sporturilor cu motor, se vede în continuare la Digi Sport timp de doi ani

Puţini ştiu că Rio de Janeiro a fost la un moment dat capitala Portugaliei, fiind singura capitală europeană din afara Europei. Rio de Janeiro (“Râul de Ianuarie”) a fost denumit astfel din greşeală. Legenda spune că în luna ianuarie a anului 1501, exploratorul Gaspar de Lemos a plecat pe mare din Portugalia şi a ajuns la Rio. Navigând prin Golful Guanabara, el a confundat golful cu gura de vărsare a unui râu mai mare, aşa că a denumit astfel oraşul. Câţiva istorici infirmă această teorie, spunând că portughezii erau navigatori prea experimentaţi pentru a face o asemenea confuzie şi că, de fapt, în secolul XVI-lea, cuvântul “râu” era utilizat şi pentru identificarea golfurilor.

Jumătate din cele mai importante 20 de oraşe din lume ca rată a criminalităţii sunt din Brazilia, lucru de înţeles având în vedere că doar 43% dintre adulţii cu vârste cuprinse între 25-64 de ani au liceul terminat, unul dintre cele mai slabe procentaje la nivel mondial. Se spune că, în medie, un om este ucis la fiecare 10 minute. De altfel, chiar există în Brazilia un oraş numit “Não-Me-Toque” (“Nu mă atinge”). Tradiţia braziliană spune că în noaptea dintre ani, la miezul nopţii, dacă te arunci de 7 ori în valuri vei avea noroc, iar băutura tradițională a Braziliei este "caipirinha", adică "cachaca" (lichior din trestie de zahăr), combinat cu zahăr, gheață și felii pisate de lămâie.

Situat în cartierul Interlagos (în traducere: “Între lacuri”) al celui mai populat oraş din America de Sud şi al 12-lea la nivel global, Sao Paulo (cca. 12 mil. de locuitori, după estimările recente), Autodromo Jose Carlos Pace reprezintă penultima destinaţie a calendarului Campionatului Mondial de Formula 1, după ce a avut o perioadă în care a oferit finala sezonului, postură preluată recent de Abu Dhabi.

Marele Premiu al Braziliei este duminică, 11 noiembrie, de la ora 19:10, în direct la Digi Sport 2 și pe www.digisport.ro și m.digisport.ro, imediat după încheierea partidei din La Liga dintre FC Barcelona şi Betis Sevilla. Formula 1, cea mai importantă competiţie din lume a sporturilor cu motor, se vede în continuare la Digi Sport timp de doi ani.

Circuitul construit între două mari lacuri artificiale, Guarapiranga şi Billings, a purtat iniţial titulatura cartierului din care provine, pentru ca, în 1985, acesta să primească numele fostului pilot brazilian de Formula 1 Jose Carlos Pace, decedat pe 18 martie 1977 în urma unui accident aviatic, la numai 13 zile după pierderea prietenului său Tom Pryce, şi el fost pilot de Formula 1. Jose Carlos Pace concurase în 73 de curse în întreaga sa carieră, reuşind să obţină doar o victorie, însă a fost cea mai dulce victorie posibilă, chiar acasă, în M.P. al Braziliei din 1975.
Brazilia a devenit destinaţie oficială a caravanei Formulei 1 în 1973, atunci când a organizat primul său Mare Premiu. De atunci, ţara lui Ayrton Senna sau a lui Nelson Piquet sau a lui Emerson Fittipaldi (şi lista poate continua...) a fost nelipsită din calendar, fie că destinaţia finală a fost la Sao Paulo, pe Interlagos, fie că s-a mers pe varianta Rio de Janeiro, pe Jacarepagua (cunoscut şi ca “Autodromo Internacional Nelson Piquet”). Autodromo Jose Carlos Pace în varianta sa originală din anii ’70 avea o lungime de 7,96 km, el fiind scurtat la 4,397 km în 1990. Cu unele mici ajustări, configuraţia actuală a circuitului măsoară 4,309 km.

De la dispariţia subită a eroului local Ayrton Senna, niciun brazilian n-a mai câştigat titlul mondial. Felipe Massa a fost cel mai aproape să rescrie istoria ţării sale în Formula 1, chiar în etapa sa de casă din 2008, însă vremea, ghinionul, soarta şi oricare alte elemente posibile i-au fost, rând pe rând, potrivnice (mai multe detalii, în cadrul secţiunii “Momente memorabile”). Cert este că, şi la bine, dar şi la greu, pasiunea fanilor brazilieni a făcut ca Formula 1 să revină aici an de an.

MP de Formula 1 al Braziliei:DETALII TEHNICE

  • Viraje: 15 (10 de stânga + 5 de dreapta)
  • Număr de curse disputate pe Autódromo José Carlos Pace: 35
  • Prima cursă disputată: 1973
  • Cele mai multe victorii (piloţi): 4 – Michael Schumacher (1994, 1995, 2000, 2002)
  • Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 3 – Sebastian Vettel (2010, 2013, 2017)
  • Cele mai multe victorii (constructori): 9 – Ferrari (1976, 1977, 1990, 2000, 2002, 2006, 2007, 2008, 2017)
  • Acceleraţie maximă: 68% din lungimea unui tur
  • Utilizarea frânelor: 16% din lungimea unui tur
  • Perioade de frânare (>2G): 6
  • Cea mai mare forţă laterală: 3,9G (virajul 6)
  • Schimbări în cutia de viteze: 44/tur
  • Consum de combustibil: 1,48 kg/tur
  • Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,394 km
  • Distanţa din grilă până la primul viraj: 334,5 m (pentru deţinătorul pole-ului)
  • Viteză maximă în 2017: 338,2 km/h
  • Viteză maximă estimată în 2018: 341 km/h
  • Zone DRS: 2 (Linia dreaptă din fața boxelor şi următoarea linie dreaptă)
  • Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 8 (Giancarlo Fisichella – 2003)
  • Câştigători cu plecare din pole position: 14 din 35 (40%)
  • Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Ridicat
  • Uzura pneurilor: Medie
  • Uzura frânelor: Redusă
  • Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Mediu
  • Lungimea liniei boxelor: 387,1 m
  • Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,10 s (timp total: 22,486 s) – Williams (Lance Stroll)
  • Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: SUPERSOFT, SOFT, MEDIUM
  • Presiuni minime în pneuri: 23,0 psi (pneurile faţă), 21,0 psi (pneurile spate)
  • Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,588 s (Michael Schumacher vs. Ralf Schumacher – 2002)
  • Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +1 tur (Michael Schumacher vs. Damon Hill – 1994)
  • Numărul total al depăşirilor efectuate în 2017: 35 (cu DRS: 24)
  • Oportunităţi de depăşire: virajele 1 şi 4
  • Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 40%
  • Probabilitate de cursă udă: 20%

MP de Formula 1 al Braziliei: ALEGEREA PNEURILOR

MP de Formula 1 al Braziliei: MOMENTE MEMORABILE

M.P. al Braziliei 1991 – Ayrton Senna se impune magistral pentru prima dată pe tărâm natal. În timp ce pilotul McLaren conducea liniştit cursa, din turul 50 situaţia s-a complicat drastic. Senna nu mai putea să folosească treapta a 4-a a cutiei de viteze, iar Nigel Mansell reuşea în 10 tururi să înjumătăţească distanţa care-l separa de brazilian. Culmea, în turul 61, cutia de viteze a britanicului a cedat definitiv, iar Senna putea respira din nou. Pentru puţin timp, însă... Cu doar câteva tururi înainte de final, Senna constată cu stupoare că rămâne şi fără treptele 3 şi 5. În vreme ce cutia sa de viteze pierdea treaptă cu treaptă, brazilianul se vedea nevoit să folosească doar treapta a 6-a, cu teama permanentă de a nu ceda şi aceasta. Pe ieşirea din virajele lente, Senna aproape că mergea în ritm de Turul Franţei, nicidecum de Formula 1. În final, a reuşit să obţină victoria mult visată, descătuşându-se complet imediat după trecerea liniei de sosire. Ayrton începuse să ţipe atât de bucurie cât şi de durere din cauza crampelor musculare rezultate în urma efortului susţinut la care fusese supus. A fost ajutat ca să iasă din monopost pentru că de unul singur nu putea, corpul său fiind stors până şi de ultima picătură de energie, şi a fost dus la festivitatea podiumului cu maşina medicală, iar acolo a uitat de toate durerile care-l apăsau. Cu ochii înlăcrimaţi şi cu steagul Braziliei ţinut strâns cu ambele mâini deasupra capului pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, pentru Senna nu mai conta nimic altceva. Eforturile sale dăduseră roade pe care le aşteptase o carieră întreagă. În acea zi, nimic, dar absolut nimic nu l-a putut opri pe Senna din a-şi îndeplini visul.
M.P. al Braziliei 1994 – Debutul agitat al lui Jos Verstappen în Formula 1. În lumea sporturilor cu motor se spune că prima cursă, prima victorie şi primul titlu nu se uită niciodată. La această listă se mai poate adăuga şi primul accident, mai ales dacă acesta vine chiar în prima cursă. Tatăl “problematicului” Max Verstappen a avut parte de un debut nu tocmai fericit în Formula 1. În turul 35 al cursei de la Interlagos, Eddie Irvine şi Jos Verstappen aveau o lupta încinsă pentru poziţia a 8-a. Înaintea virajului 4, aceştia îl prind din urmă cu un tur pe francezul Eric Bernard, dar în acelaşi timp, Jos schiţează să treacă de Eddie pe interior. Acesta din urmă încearcă să-i închidă trasa adversarului său în ultimul moment, însă îl împinge pe Verstappen uşor pe iarbă, dar suficient ca olandezul să piardă complet controlul monopostului şi îi colectează pe Irvine şi Bernard, la pachet, lovindu-l din spate şi pe Martin Brundle. Cel mai şifonat din acest accident a părut să fie Jos Verstappen, al cărui Benetton a decolat de pe pistă, pe deasupra McLaren-ului lui Brundle, dându-se apoi peste cap. Irvine a primit o penalizare drastică, fiindu-i interzisă prezenţa pe grila cursei următoare. Suspendarea a fost apoi mărită la 3 etape, după ce apelul echipei sale (Jordan) a fost respins. Irvine era recidivist, după ce în M.P. al Japoniei din 1993 a provocat un alt incident care l-a vizat pe Ayrton Senna.

M.P. al Braziliei 2003 – Haos la Interlagos şi un învingător anunţat la 5 zile după cursă. Din cauza unei schimbări de regulament care a avut menirea de a tăia din costuri, echipele au avut voie să aducă doar un singur set de pneuri pentru pistă umedă. Toate maşinile "încălţate" de Bridgestone au avut la dispoziţie numai pneuri intermediare, total nepotrivite în condiţii de ploaie torenţială. Evident că avea să fie haos, 71 de tururi de "chin" pentru piloţi... Au abandonat rând pe rând: Nick Heidfeld, Justin Wilson, Ralph Firman, Olivier Panis, Antonio Pizzonia, J.P. Montoya, M. Schumacher, Jos Verstappen şi Jenson Button. Asta doar până în turul 33 (adică nici măcar nu se atinsese jumătatea cursei)... Rubens Barrichello, plecat din pole position, părea că se îndreaptă către o victorie sigură, însă ce poate fi sigur în Formula 1? În turul 47, brazilianul a încetinit brusc şi a fost forţat să abandoneze în urma unei probleme tehnice, spre stupoarea celor aflaţi în tribune. David Coulthard care preluase conducerea este chemat la boxe pentru realimentare, iar Kimi Raikkonen devine noul lider în turul 53. Finlandezul realizează o greşeală în turul următor şi este depăşit de pilotul echipei Jordan, Giancarlo Fisichella. Apoi, australianul Mark Webber (Jaguar) pierde controlul volanului şi intră cu maşina în zid înainte de ultimul viraj, lăsând foarte multe resturi pe pistă. Fernando Alonso nu reuşeşte să încetinească suficient de mult la vederea steagurilor galbene şi loveşte la viteză maximă unul din pneurile lui Webber care rămăsese pe pistă. Maşina Renault a intrat într-un zid de protecţie şi a revenit pe circuit într-o poziţie foarte periculoasă, blocând continuarea cursei chiar şi sub Safety Car. Cursa a fost oprită cu steaguri roşii din motive de siguranţă. Apoi au urmat îndelungi discuţii ale comisarilor de cursă. Aceştia trebuiau să decidă dacă ordinea finală va fi cea de după turul 53 (cu Raikkonen lider) sau turul 54 (cu Fisichella lider). Ceremonia de premiere este întârziată pentru a se aştepta decizia. Nici măcar maşina lui Fisichella n-a putut să reziste presiunii şi a luat foc în Parc Fermé. Ghinion pentru italian şi pentru şeful său, Eddie Jordan, care sărbătoreau victoria până să primească decizia comisarilor. Kimi Raikkonen a fost declarat câştigător, Fisichella a fost trimis pe 2 şi Alonso pe 3, deşi făcuse accident. Spaniolul nici nu a putut să fie prezent pe podium, aşa că ceremonia s-a desfăşurat doar cu Raikkonen şi Fisichella. La 5 zile după cursă, au fost reanalizate rezultatele şi s-a hotărât ca lui Fisichella să-i fie validată prima sa victorie din carieră şi ultima pentru echipa Jordan în Formula 1. McLaren a refuzat fair-play să depună o contestaţie. A fost organizată o ceremonie neoficială în weekend-ul următor de cursă, la Imola, unde Kimi Raikkonen şi Ron Dennis le-au înmânat trofeele lui Giancarlo Fisichella şi, respectiv, lui Eddie Jordan. Dacă Raikkonen ar fi câştigat acea cursă, ar fi terminat sezonul la egalitate cu Michael Schumacher, dar tot ar fi pierdut titlul pentru că neamţul câştigase mai multe curse în acel sezon.

Marele Premiu al Braziliei este duminică, 11 noiembrie, de la ora 19:10, în direct la Digi Sport 2 și pe www.digisport.ro și m.digisport.ro, imediat după încheierea partidei din La Liga dintre FC Barcelona şi Betis Sevilla. Formula 1, cea mai importantă competiţie din lume a sporturilor cu motor, se vede în continuare la Digi Sport timp de doi ani.

M.P. al Braziliei 2008 – Campion pentru 38 de secunde. Titlul sezonului 2008 a fost decis în ultima cursă, după un scenariu demn de un film de Oscar. Înainte de această adevărată finală a sezonului, Lewis Hamilton (McLaren) conducea clasamentul general al piloţilor cu 94 de puncte, fiind urmat de Felipe Massa (Ferrari) la 7 lungimi distanţă şi avea nevoie de un loc 5 pentru a câştiga titlul, indiferent de rezultatul brazilianului. Sub ameninţarea ploii, Massa şi-a făcut bine treaba, conducând cursa încă din primul viraj, iar toţi ochii erau aţintiţi înspre evoluţia lui Hamilton care nu se descurca prea grozav. În turul 54, britanicul era doar pe locul 5, iar Vettel exercita o mare presiune pe umerii săi. Lewis ştia că dacă pierdea acel loc 5, acest lucru era sinonim cu pierderea titlului. Cerul căpăta o nuanţă tot mai cenuşie, iar toată lumea era conştientă de faptul că o eventuală repriză de ploaie ar da peste cap toate calculele. Cu doar 8 tururi înainte de final (turul 63), inevitabilul de produce. Norii brazilieni parcă n-au mai avut răbdare ca piloţii să încheie cursa şi au început să se descarce. La intrarea în ultimele 4 tururi aproape toţi piloţii trecuseră pe pneuri intermediare. Singurul care a mers pe cartea riscului a fost pilotul Toyota, Timo Glock. El a decis să rămână pe pneuri de pistă uscată, iar această manevră l-a urcat până pe locul 4. În penultimul tur, ploaia începuse să cadă torenţial pe anumite porţiuni, iar Hamilton a ieşit larg în virajul 12, cedându-i lui Vettel locul 5, moment care a generat o explozie de bucurie în boxa Ferrari. Pentru prima oară în acea cursă, Massa se afla în postura de campion mondial. Hamilton nu stă mult pe gânduri şi pleacă în goana disperată după preţiosul loc 5. La intrarea în ultimul tur, acesta era la 0,754 secunde de Vettel şi la 13,144 secunde de Glock, iar soarta titlului părea decisă. Massa trece linia de sosire victorios şi întreaga boxă Ferrari (împreună cu familia brazilianului) sărbătorea titlul. Pentru că evenimentele nu atinseseră până aici o cotă suficient de dramatică, ce a urmat apoi a fost de coşmar pentru Massa. Hamilton nu terminase cursa încă, dar era doar pe 6. Condiţiile meteo se înrăutăţiseră, iar Glock nu mai putea să meargă cu pneurile de uscat. Pe ultimele 2 viraje, Vettel şi Hamilton îl prind din urmă şi trec împreună de el. Judecând după ritmul în care rula maşina, toată lumea a crezut că e doar un pilot întârziat care tocmai s-a dat la o parte, iar boxa Ferrari era încă în sărbătoare. Totul până când... La 38,9 secunde de la sosirea lui Massa, ajunge şi Hamilton, iar pe grafică apare ca fiind pe locul 5. Iniţial, se credea/spera a fi doar o eroare de grafică, dar revăzând imaginile, se descoperă că pilotul depăşit de Vettel şi Hamilton pe ultimii metri este chiar Timo Glock care nu-şi mai putea ţine echilibrul pe pneurile de uscat. Totul îngheaţă în boxa Ferrari. Timpul se oprise în loc. Sărbătoarea se mută în boxa McLaren care este surprinsă total de evenimentele petrecute. A fost cea mai tristă victorie pentru Felipe Massa care nu mai rezistă şi izbucneşte în lacrimi. În timp ce Lewis era aşteptat pentru a fi "sufocat" de presă şi apropiaţi, Felipe abia găsea puterea de a ieşi din maşină. Teoria conspiraţiei a fost nelipsită… Nici până în ziua de azi nu se ştie exact dacă Glock chiar nu mai putea să meargă pe acele pneuri sau s-a dat la o parte în mod deliberat. Acesta este unul dintre multele mistere din istoria Formulei 1. “Când am trecut linia de sosire, rezultatele arătau că voi fi campion, dar apoi mi s-a zis că Lewis a trecut de Glock. Aşa-i în curse... Mereu există explicaţii pentru tot ceea ce se întâmplă în viaţă, iar dacă astăzi lucrurile s-au derulat astfel, atunci înseamnă că aşa a fost să fie”, a declarat Massa după cursă.

M.P. al Braziliei 2012 – Rătăcit prin “junglă”. Un alt “film” care însă n-ar concura pentru un premiu Oscar, ci mai degrabă pentru “Zmeura de aur”, l-a avut în rol principal pe Kimi Raikkonen. A fost un moment care a făcut deliciul fanilor la vremea respectivă şi n-avea cum să fie uitat nici de noi. În turul 52, finlandezul a greşit la intrarea în virajul 12 din cauza condiţiilor meteo şi a încercat o scurtătură pentru a reveni pe pistă, însă aceasta presupunea trecerea printr-o poartă de acces. Ajuns în faţa porţii şi, tocmai când se pregătea să “marcheze”, nu mică i-a fost mirarea pilotului Lotus să constate că poarta era închisă, iar scurtătura s-a transformat de fapt în… “lungătură”. În lipsa unui GPS care i-ar fi fost de mare folos în această situaţie, Raikkonen a fost nevoit să întoarcă repede maşina la 180 de grade şi să revină pe circuit prin metoda clasică. “Exista acolo o cale de a reveni pe a pistă, însă trebuia să treci printr-o poartă. Ştiu asta pentru că am făcut acelaşi lucru şi în 2001, iar atunci poarta era deschisă. Cineva a închis-o între timp. Data viitoare mă voi asigura că este din nou deschisă…”, a spus Kimi, încercând să explice cele întâmplate. În urma acestor evenimente, finlandezul a fost răsplătit de conducerea cursei cu un punct (pentru clasarea sa pe locul 10) şi de fanii Formulei 1 cu un rând bogat de aplauze şi o porţie copioasă de râs.
M.P. al Braziliei 2012 – Sebastian Vettel devine cel mai tânăr triplu campion din istorie. Însă nu i-a fost deloc uşor... Neamţul trebuia să-şi apere un avans de 13 puncte în clasament în faţa lui Alonso, lucru care s-ar putea repeta şi în acest an, însă cu protagonişti diferiţi. Revenind la povestea noastră, Vettel a plecat modest din grilă, căzând de pe locul 4 până pe 7. Totuşi, era bine dacă ar fi fost numai atât... În virajul 4, Bruno Senna l-a răsucit pe Vettel, iar neamţul s-a trezit cu maşina poziţionată pe mijlocul pistei, în direcţia opusă sensului de rulare, mergând cu spatele. A avut însă noroc. Maşina nu suferise avarii semnificative. Pilotul Red Bull Racing a fost nevoit să aştepte şi să privească cum toţi ceilalţi competitori trec ori prin stânga, ori prin dreapta sa, iar abia apoi a fost capabil să întoarcă monopostul în siguranţă şi să continue cursa, dar era, evident, ultimul. De atunci, a pornit o luptă contracronometru cu punctele, tururile, strategia şi răbdarea lui Vettel. Toate ecuaţiile titlului trebuiau recalculate până la ultima zecimală. Mai mult de atât, sistemul de comunicare prin radio s-a defectat, iar echipa nu-l mai auzea clar pe tânărul lor pilot. Începuse să plouă, iar Vettel intră să schimbe pe pneuri intermediare, dar echipa nu i-a auzit cererea şi n-a fost pregătită. A ieşit o oprire la boxe cu 8 secunde mai lentă decât în mod normal, dar în ciuda tuturor evenimentelor, neamţul a reuşit să urce loc după loc pentru ca, în final, acesta să încheie al 6-lea, în condiţiile în care Alonso a terminat pe locul 2, la doar 2,7 secunde de poziţia care i-ar fi adus titlul. Vettel obţinea, astfel, cel de-al 3-lea trofeu de campion mondial consecutiv pentru numai 3 puncte. Memorabilă a fost şi privirea deznădăjduită a lui Alonso de la finalul cursei. A fost atât de aproape şi totuşi... atât de departe.

MP de Formula 1 al Braziliei: ŞTIAŢI CĂ...

Primele trei Mari Premii ale Braziliei au fost câştigate de brazilieni: Emerson Fittipaldi (1973, 1974) şi Jose Carlos Pace (1975). Ultimul brazilian care a triumfat acasă a fost Felipe Massa, în cea mai tristă victorie din cariera sa, cea din 2008.

Kimi Raikkonen a plecat din top 10 în toate cele 14 curse pe care le-a disputat în Brazilia, iar Sebastian Vettel a pornit din top 6 de fiecare dată în ultimii 8 ani. Finlandezul este şi singurul pilot care a plecat din top 6 în toate cursele din 2018.

Ultimele 10 curse din Brazilia au fost câştigate de piloţi care au plecat din prima linie a grilei. Ultimul pilot care reuşea să câştige la Interlagos cu plecare din afara primei linii a fost Kimi Raikkonen în 2007 (locul 3 pe grilă).

Nico Hulkenberg a punctat în toate cele 7 curse din Brazilia şi şi-a învins colegul de echipă în fiecare sesiune de calificări.

Fernando Alonso are un record pe care îl deţine împreună cu Kimi Raikkonen: 8 podiumuri fără victorie pe acelaşi circuit. Fernando la Interlagos, iar Kimi în Bahrain.
În ultimii 4 ani, doar o singură dată Mercedes nu a blocat prima linie a grilei de start din Brazilia, chiar anul trecut, atunci când Vettel a plecat de pe locul 2 şi a câştigat cursa. Victoria neamţului a fost prima din istoria echipei Ferrari într-o zi de noiembrie.

Sebastian Vettel are nevoie de măcar 11 tururi pe primul loc pentru a ajunge pilotul cu cele mai multe tururi conduse din postura de lider, record deţinut actualmente de Michael Schumacher - 247. Dacă Vettel sau Raikkonen conduc măcar 7 tururi, şi Ferrari poate ajunge constructorul cu cele mai multe tururi petrecute pe prima poziţie la Interlagos, record care deocamdată este trecut în dreptul echipei McLaren. Şi Mercedes are nevoie de 16 tururi pentru a deveni doar a 5-a echipă din istoria Formulei 1 cu 5.000 de tururi pe primul loc.

REMEMBER - M.P. AL BRAZILIEI 2017

CLASAMENT GENERAL PILOŢI înainte de MP de Formula 1 al Braziliei:

CLASAMENT GENERAL ECHIPE înainte de MP de Formula 1 al Braziliei:

PUNCTE DE PENALIZARE  înainte de MP de Formula 1 al Braziliei:

1. Romain Grosjean – 9p
2. Max Verstappen – 7p
- Lance Stroll – 7p
4. Sergey Sirotkin – 6p
- Brendon Hartley – 6p (+2p după M.P. al Mexicului)
6. Sergio Perez – 5p
- Marcus Ericsson – 5p
- Sebastian Vettel – 5p
9. Nico Hulkenberg – 4p
- Pierre Gasly – 4p
- Valtteri Bottas – 4p
12. Carlos Sainz – 3p
13. Kevin Magnussen – 2p
- Kimi Raikkonen – 2p
- Daniel Ricciardo – 2p
- Esteban Ocon – 2p
17. Stoffel Vandoorne – 1p
- Fernando Alonso – 1p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.

Unde poate fi văzut MP de Formula 1 al Braziliei:

Ultimele informații înainte de MP de Formula 1 al Braziliei:

E oficial, Formula 1 va avea un Mare Premiu al Vietnamului din 2020! Liberty Media a făcut în această săptămână anunţul izbăvitor al înţelegerii dintre conducerea Formulei 1 şi autorităţile vietnameze. Marele eveniment va avea loc în luna aprilie a anului 2020 pe un circuit stradal, semipermanent, de 5,565 km, aflat la 12 km distanţă de capitala Hanoi. A fost prezentat şi desenul circuitului care are mai multe surse de inspiraţie. Virajele 1 şi 2 se aseamănă cu primele viraje de pe Nurburgring, în partea mediană găsim o zonă inspirată după Monaco, urmată de o porţiune de "S"-uri precum cea de pe Suzuka, iar ultimele trei viraje sunt inspirate după Sepang. Circuitul mai conţine şi o linie dreaptă lungă de 1,5 km unde sunt aşteptate viteze de până la 335 km/h. Rămâne de văzut ce circuit va ieşi din calendar pentru a face loc acestui nou eveniment. Zvonurile indică faptul că unul dintre circuitele vizate ar putea fi Silverstone al cărui contract cu deţinătorii competiţiei expiră anul viitor. Cert este că piaţa asiatică primeşte astfel încă un slot în calendarul competiţiei, calendar din care mai fac parte China, Singapore şi Japonia.

Înainte de penultima etapă a sezonului 2018 încă nu avem grila completă pentru sezonul viitor. Doar trei locuri rămase, câte unul la Force India, Williams şi Toro Rosso. Dacă locul de la Force India pare acontat de câteva săptămâni bune, lipsind doar anunţul oficial al instalării lui Lance Stroll în locul lui Esteban Ocon, celelalte două echipe încă analizează oferte. Cei mai mulţi dintre fanii Formulei 1 aşteaptă un anunţ din partea lui Ocon, dar deocamdată informaţiile nu sunt printre cele mai îmbucurătoare. Deşi, cel mai probabil, francezul va rămâne fără echipă în 2019, Ocon a refuzat oferte din alte competiţii pentru a rămâne aproape de Formula 1. Conform Motorsport.com, Ocon a avut oferte de la mai multe echipe din IndyCar şi Formula E pe care le-a respins. Williams pare singura sa speranţă, însă plecarea lui Lance Stroll va lăsa o gaură importantă în bugetul echipei, aşa că britanicii caută un pilot cu un suport financiar consistent, mai ales după ce au decis să-l angajeze pe George Russell, pilot fără un bagaj financiar însemnat. Revenind la Ocon, acesta a declarat pentru sursa citată: “Au fost discuţii din multe locuri diferite, dar nu voi intra în detalii. Am decis să nu le accept. Dacă nu voi primi un loc pentru anul viitor, voi alege să rămân aproape de Mercedes şi voi încerca să învăţ cât de mult pot de la ei. Poate voi face câteva teste şi voi munci aproape de ei. Este singurul lucru pe care pot să-l fac pentru a rămâne în formă, şi anume să stau în preajma Formulei 1. Nu plănuiesc să concurez în alte competiţii”. În legătură cu potenţialul său loc de la Williams, Ocon a spus: “Ceea ce ştiu este faptul că nu depinde de mine sau de oamenii din jurul meu. Depinde doar de cei de la Williams şi de ceea ce vor decide ei. Au mai rămas în acest moment două curse, aşa că încerc să-mi păstrez concentrarea asupra acestui aspect şi după aceea vom vedea ce se va întâmpla”.

Max Verstappen mai are doar două ocazii pentru a-şi trece în cont recordul de cel mai tânăr pilot care pleacă din pole position, dar oare va mai avea parte olandezul de o şansă precum cea pe care a avut-o în Mexic? Acum că Lewis Hamilton este matematic campion mondial, Valtteri Bottas are şi el două posibile oportunităţi de a încheia sezonul cu (măcar) o victorie. Echipa i-a rămas datoare. Totuşi, dacă Lewis Hamilton va obţine victoria în acest weekend, ar ajunge la 50 de succesuri în era motoarelor V6 turbo.

Marele Premiu al Braziliei este duminică, 11 noiembrie, de la ora 19:10, în direct la Digi Sport 2 și pe www.digisport.ro și m.digisport.ro, imediat după încheierea partidei din La Liga dintre FC Barcelona şi Betis Sevilla. Formula 1, cea mai importantă competiţie din lume a sporturilor cu motor, se vede în continuare la Digi Sport timp de doi ani.

Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.

Articol scris de Ciprian Condea

Etichete: formula 1 , lewis hamilton , f1 live video , sebastien vettel , avancronica f1 , marele premiul al braziliei , f1 interlagos
Digi24
VIDEO. Bătaie pe pepeni gratis pe o șosea din Teleorman
VIDEO. Bătaie pe pepeni gratis pe o șosea din Teleorman

Un adevărat blocaj rutier s-a format după ce şoferii şi-au abandonat maşinile pentru a-şi umple...

digi24.ro
Sondajul zilei

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Digi World
NASA a ales modelul castigator pentru locuintele de pe Marte. Cum arata infrastructurile printate 3D
NASA a ales modelul castigator pentru locuintele de pe Marte. Cum arata infrastructurile printate 3D
Digi Animal World
VIDEO: Primele imagini surprinse cu un calamar gigant in apele din apropierea SUA. Cum arata creatura uimitoare
VIDEO: Primele imagini surprinse cu un calamar gigant in apele din apropierea SUA. Cum arata creatura uimitoare
Digi Life
Vacanta cu familia? Locurile unde copiii se vor distra pe cinste
Vacanta cu familia? Locurile unde copiii se vor distra pe cinste
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digisport.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, m2digisportro, cookie_poll_id_XXX
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Disqus disqus.com Vezi politica de confidenţialitate
mp_17b27902cd9da8972af8a3c43850fa5f_mixpanel, Disqusauth, sessionid,_utmb, disqus_unique, testCookie
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale