Charles Leclerc
Video Reacția necontrolată a lui Charles Leclerc când a fost nevoit să abandoneze cursa. Pilotul, pe punctul de a plânge
colaj formula 1 hockenheim
Video Verstappen a câștigat Marele Premiu al Germaniei. Vettel, pe 2, după ce a plecat de pe ultimul loc. Cursă nebună, cu Kvyat pe 3
narcis
Exclusiv Narcis Răducan a confirmat negocierile cu Alex Pașcanu și cu Adrian Rus. ”Ne putem mândri cu asta la FCSB!”
Digi Sport 1 Live
Acum
Euro Fotbal
f1 collage mexic
MP al Mexicului va fi în direct la Digi Sport 2

Tot ce trebuie să știi despre MP de Formula 1 al Mexicului. Cursa e azi, ÎN DIRECT la Digi Sport 2

25.10.2018, 20:28
  • Liga 1, etapa a 7-a, Digi Sport 1: Craiova - Astra (vineri, ora 21:00) şi Gaz Metan - FCSB (duminică, ora 21:00)

  • Fotbal, Serie A, etapa 1: Parma - Juventus (sămbătă, 19:00, Digi Sport 3) și Fiorentina - Napoli (sâmbătă, 21:45, Digi Sport 3)

Articol scris de Ciprian Condea

Marele Premiu de Formula 1 al MexiculuiScuderia Ferrari câștigă din nou în Formula 1, însă nu prin pilotul pe care l-am fi așteptat, ci prin Kimi Raikkonen. N-a fost să fie la Monza, dar s-a întâmplat la Austin. După mai bine de 9 ani, finlandezul triumfă din nou alături de Ferrari, aducându-le italienilor un frumos cadou de rămas bun, la doar câteva zile după ce a împlinit 39 de ani. De 113 Mari Premii, adică 2.044 de zile, a avut nevoie “Iceman” ca să termine din nou învingător în Formula 1, precedentul său succes fiind înregistrat în M.P. al Australiei din 2013. Aceasta este cea mai mare distanţă între două victorii din istoria Formulei 1. Precedentul record era deţinut de Ricardo Patrese - 99 de curse. De asemenea, a fost victoria cu numărul 21 din cariera lui Raikkonen, victorie care îl mai transformă pe Kimi şi în cel mai laureat pilot finlandez din Formula 1, dar şi în singurul pilot din istoria competiţiei care să câştige un Mare Premiu în erele motoarelor V10, V8 şi V6 turbo. Şi după toate acestea, întrebat fiind cum se simte o astfel de victorie, Kimi a răspuns: "Mai bine decât un loc 2". Clasic.

Sebastian Vettel mai pune încă o dată umărul în a-l ajuta pe Lewis Hamilton să devină campion mondial. După ce a greşit în antrenamente, rulând prea tare pe steaguri roşii şi având de suportat o penalizare de 3 poziţii pe grilă, Vettel şi-a continuat liniștit seria de gafe şi în cursă, de data aceasta într-un duel cu Daniel Ricciardo, și în urma contactului dintre ei doi, cel mai şifonat a ieşit Vettel care s-a răsucit din nou. Este pentru a 4-a oară în acest sezon când Vettel trebuie să facă o cursă de recuperare, după incidentele din China, Italia şi Japonia. "Este păcat că Vettel n-a reuşit să profite de faptul că Ferrari i-a pus la dispoziţie o maşină competitivă anul acesta", a declarat recent Ross Brawn. Ricciardo a fost nevoit să abandoneze pentru a 5-a oară în ultimele 10 curse, ceva mai târziu, în turul 9. Foarte frustrant pentru australian... Red Bull Racing pare că i-a pus la dispoziţie lui Ricciardo motorul cu specificaţie de "Rămas bun". Din unele informaţii, austriecii nu vor conta pe australian la testul pneurilor Pirelli de la Abu Dhabi şi nu îl vor lăsa să testeze nici pentru Renault. ”Trădarea” se pedepseşte...

Conform statisticii, Sebastian Vettel este pilotul cu cele mai slabe debuturi de cursă din acest sezon. Neamţul care a plecat din pole de 5 ori în 2018 a pierdut în total cu 33 de poziţii mai mult decât a câştigat în primul tur al curselor desfăşurate până în prezent, asta înseamnă o medie de -1,83 locuri pe etapă. El este urmat în acest clasament de Kimi Raikkonen (-19) şi Lewis Hamilton (-17) care a plecat de 8 ori în 18 curse din pole position. La polul opus se află Max Verstappen cu 32 de poziţii câştigate mai mult decât pierdute şi piloţii Williams, Lance Stroll (+31) şi Sergey Sirotkin (+21).

A fost un final de cursă care nu ne putea ține pe scaun (sau în pat, având în vedere ora târzie...), una dintre cele mai strânse sosiri din acest an. Cu 3 tururi înainte de final, Kimi Raikkonen conducea cursa, urmărit îndeaproape de Max Verstappen (care venise tocmai de pe locul 18) şi Lewis Hamilton care a intrat din motive de siguranță pentru a 2-a oară la boxe. Vettel era pe locul 5, în spatele lui Valtteri Bottas, aşa că Hamilton avea nevoie de poziţia lui Verstappen pentru a deveni matematic campion mondial. Iar ca să-l ataci pe olandez trebuie să te gândeşti de mai multe ori înainte... Lewis se încumetă să încerce o depăşire în complexul celor 3 viraje de dreapta din sectorul final, locul în care Max a trecut ilegal de Raikkonen anul trecut. \

Când părea că i-a ieşit manevra, pilotul Mercedes a rămas prea mult pe trasa murdară a pistei, iar din această cauză este aruncat larg în afara ei şi titlul va trebui să mai aştepte. În turul următor, Vettel trece de Bottas şi încheie pe locul 4, reuşind să mai prelungească așteptarea lui Hamilton cu (cel puţin) o cursă. Britanicul a preferat să nu rişte o greşeală care să-i amâne şi mai mult celebrarea titlului. "Titlurile nu se câştigă prin greşeli prosteşti. I-am lăsat (n.r. - lui Verstappen) mai mult loc pentru a nu fi scos din cursă", a spus Hamilton la finalul weekend-ului. Să sperăm că a auzit şi Vettel.

Kevin Magnussen şi Esteban Ocon au fost descalificaţi din M.P. al S.U.A. după cursă, în urma unor nereguli găsite la monoposturile lor, ambele cazuri vizând combustibilul. Magnussen a depăşit cantitatea de combustibil maximă admisă pe durata unei curse, şi anume 105 kg, cu 170 de grame, pe când Ocon a depăşit limita fluxului de combustibil în primul tur. O greşeală care n-a durat decât un singur tur, dar care l-a costat pe francez locul 8 obţinut în cursă. Şi Magnussen terminase în puncte, pe locul 9. În urma acestor decizii, Sergio Perez urcă pe locul 8, iar Brendon Hartley şi Marcus Ericsson intră în puncte pe locurile 9, respectiv 10. Şi Romain Grosjean a fost penalizat cu 3 poziţii pe grila cursei din acest weekend, după ce l-a acroşat la Austin pe Charles Leclerc. Francezul a primit şi un bonus de 1 punct de penalizare care îl aduce în acest moment la doar 2 de o suspendare. Grosjean trebuie să fie ultraprecaut în Mexic, altfel va lipsi în Brazilia. Clasamentul complet al punctelor de penalizare îl găsiţi, ca fiecare dată, în finalul avancronicii.

La fel ca acum un an, Lewis Hamilton îşi poate sărbători noul titlu de campion mondial în Mexic. De data aceasta, pilotul Mercedes nu mai depinde de rezultatul lui Vettel. Calculele sunt foarte simple. În cazul în care neamţul se va impune, Hamilton are nevoie doar de un "modest" loc 7 pentru a porni fiesta. Dacă Vettel nu câştigă în Mexic, Hamilton este campion, indiferent de rezultat. Doar 3 etape au mai rămas din capitolul 69 al bestseller-ului numit Formula 1, iar Hamilton are a doua minge de meci în Marele Premiu al Mexicului, duminică, 28 octombrie, de la ora 21:00, în direct la Digi Sport 2.

MP de Formula 1 al Mexicului: AUTODROMO HERMANOS RODRIGUEZ, MEXIC

Mexic, numit oficial Statele Unite Mexicane, este de peste 8 ori mai mare ca suprafaţă decât România şi împarte cu S.U.A. a doua cea mai mare graniţă din lume, după cea a Statelor Unite cu Canada. De menţionat că doar 10 ţări din lume au o populaţie mai numeroasă decât Mexic, iar capitala Mexico City este oraşul cu cea mai altitudine (2.240 m) şi vechime din America de Nord. De asemenea, este şi unul dintre cele mai mari oraşe din lume.

Steagul Mexicului este compus din trei linii verticale, de culori şi semnificaţii diferite. Cea verde din stânga reprezintă speranţa, cea albă din mijloc semnifică puritatea, iar cea roşie din dreapta este jertfa mexicanilor pentru sângele curs în timpul războiului de independenţă al statului (1810-1821). Stema din mijloc cu un vultur prinzând un şarpe este bazat pe o legendă aztecă. Nu este de glumit cu imnul Mexicului, intitulat “Mexicanos, al grito de guerra” (în traducere: “Mexicani, la strigăt de război”). Există 10 articole de lege referitoare la felul în care trebuie să onorezi şi să cânţi imnul naţional. Dacă greşeşti, eşti amendat şi, în unele cazuri, eşti nevoit să-ţi ceri scuze ţării. Nici noi nu vom glumi în legătură cu acest subiect pentru că nu se ştie niciodată cine poate citi acest articol.

Copiii mexicani nu primesc cadouri în ziua de Crăciun. Acestea se dau de obicei pe 6 ianuarie, în ziua în care mexicanii celebrează sosirea celor Trei Crai de la Răsărit. Deoarece este amplasat pe un lac, Mexico City se scufundă cu aprox. 30 cm pe an şi sunt folosite pompe pentru ca apa să fie evacuată. Totuşi, infrastructura oraşului, sursele de apă şi arhitectura de neînlocuit sunt sub o continuă ameninţare. De asemenea, Mexic se află în “Inelul de Foc”, una din cele mai predispuse zone de cutremure şi erupţii vulcanice din lume. De altfel, anul trecut a fost înregistrat cel mai puternic cutremur din ultimii 100 de ani (7,1 grade pe scara Richter), urmat de 39 de replici şi soldat cu sute de morţi şi mii de răniţi. Şi apropo de vulcani, în oraşul Puebla există cel mai mic vulcan din lume. “Cuexcomate” este singurul vulcan pe care poţi să-l urci pe scări deoarece măsoară doar 13 metri înălţime.

Se spune că ciocolata a fost descoperită în Mexic, fiind preparată de mesoamericani ca o băutură la care se adăugau îndulcitori naturali. Cuvântul "ciocolată" derivă din limba aztecă, "xocolatl" ("xoco" = amar ; "atl" = apă), iar "Ixcacao" este zeiţa maiaşă a ciocolatei. De menţionat şi că Mexic se situează pe locul trei în exportul de miere şi este pe primul loc în producţia de sare. Despre mexicanii putem spune orice, mai puţin că ar fi trişti sau leneşi. Conform studiului “Happy Planet Index”, poporul mexican este al 2-lea cel mai fericit din lume, după cel din Costa Rica (ca fapt divers, România se află pe locul 55 din 140 de tări). De asemenea, mexicanii au cea mai ridicată medie de ore lucrate din lume – 43 de ore/săptămână sau 2.255 de ore/an. Unii chiar exagerează şi ajung la 48-50 de ore petrecute săptămânal la serviciu. Dacă citiţi această statistică la muncă, aveţi grijă să nu o faceţi cu voce tare, mai ales dacă se află şefii prin preajmă. Oops, prea târziu!
Construit în 1962 într-un parc public din Mexico City, Autodromo Hermanos Rodriguez a intrat în calendarul Formulei 1 în acelaşi an, ca etapă neoficială, purtând numele de "Magdalena Mixhuca", nume pe care şi l-a păstrat până în 1970, atunci când Formula 1 a părăsit Mexicul. Este circuitul amplasat la cea mai mare altitudine din campionat, 2.285 m, iar aerul rarefiat cauzează dificultăţi atât piloţilor, cât şi maşinilor.

Magdalena Mixhuca şi-a schimbat apoi titulatura în "Autodromo Hermanos Rodriguez" (în traducere: "Circuitul Fraţilor Rodriguez"), nume pe care-l poartă şi în prezent. A fost denumit astfel în memoria fraţilor Pedro şi Ricardo Rodriguez, ambii foşti piloţi de Formula 1, care şi-au pierdut vieţile în spatele volanului de curse la o distanţă de aproape 9 ani unul de celălalt. Pe 1 noiembrie 1962, Ricardo Rodriguez a suferit un accident fatal chiar în timpul primului Mare Premiu (neoficial) al Mexicului, mai exact în prima zi de antrenamente, atunci când suspensia dreapta-spate a monopostului său Lotus a cedat în temutul viraj Peraltada (o curbă în formă de semicerc care actualmente a fost tăiată pe jumătate, devenind combinaţia de viraje 16-17). El s-a izbit de barieră şi a decedat pe loc la doar 20 de ani, provocând o mare suferinţă în sufletul poporului mexican. Fratele său mai mare, Pedro, a avut aceeaşi soartă în timpul unei alte competiţii motorizate care s-a desfăşurat la Norisring pe 11 iulie 1971, atunci când un alt pilot l-a acroşat, iar maşina sa a rămas căţărată pe barieră, în flăcări. Pedro a decedat la scurt timp după ce a fost scos din acea epavă, la vârsta de 31 de ani. El reuşise să câştige două curse de Formula 1 în carieră (M.P. al Africii de Sud din 1967 şi M.P. al Belgiei din 1970), iar cea mai bună clasare a sa din Mexic a fost un loc 4 în 1968.

Abia în 1986, Formula 1 s-a reîntors în Mexic, circuitul fiind uşor modificat de la ultima vizită. Gerhard Berger a câştigat surprinzător acea cursă, fiind chiar prima victorie din carieră atât pentru el, cât şi pentru echipa sa, Benetton (mai multe detalii puteţi afla în cadrul secţiunii "Momente memorabile"). Deşi circuitul era popular printre piloţi, aceştia au început să se plângă tot mai des şi mai vehement de denivelările sale, de aerul rarefiat şi de poluarea din Mexico City, cauze pentru care Mexic a rămas din nou fără Mare Premiu de Formula 1 în 1992. Circuitul mexican apăruse iniţial în calendarul provizoriu al sezonului 2014, dar din lipsa timpului necesar pentru a aduce pista la standardele competiţiei, revenirea sa a fost amânată pentru 2015.

MP de Formula 1 al Mexicului: DETALII TEHNICE

  • Viraje: 16 (7 de stânga + 9 de dreapta)

  • Număr de curse disputate pe Autodromo Hermanos Rodriguez: 18

  • Prima cursă disputată: 1963

  • Cele mai multe victorii (piloţi): 2 – Jim Clark (1963, 1967), Alain Prost (1988, 1990), Nigel Mansell (1987, 1992)

  • Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 1 – Lewis Hamilton (2016), Max Verstappen (2017)

  • Cele mai multe victorii (constructori): 3 – Lotus (1963, 1967, 1968), McLaren (1969, 1988, 1989), Williams (1987, 1991, 1992)

  • Acceleraţie maximă: 54% din lungimea unui tur

  • Utilizarea frânelor: 21% din lungimea unui tur

  • Perioade de frânare (>2G): 8

  • Cea mai mare forţă laterală: 3,0G (virajul 9)

  • Schimbări în cutia de viteze: 52/tur

  • Consum de combustibil: 1,48 kg/tur

  • Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,2 km

  • Distanţa din grilă până la primul viraj: 890 m (pentru deţinătorul pole-ului)

  • Viteză maximă în 2017: 362,4 km/h – Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari)

  • Viteză maximă estimată în 2018: 355 km/h

  • Zone DRS: 2 (Linia dreaptă din fața boxelor şi următoarea linie dreaptă)

  • Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 13 (Alain Prost – 1990)

  • Câştigători cu plecare din pole position: 9 din 18 (50%)

  • Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Ridicat

  • Uzura pneurilor: Medie

  • Uzura frânelor: Maximă

  • Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Redus

  • Lungimea liniei boxelor: 377,1 m

  • Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,19 s (timp total: 21,758 s) – Mercedes AMG (Valtteri Bottas)

  • Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: HYPERSOFT, ULTRASOFT, SUPERSOFT

  • Presiuni minime în pneuri: 20,5 psi (pneurile faţă), 20,0 psi (pneurile spate)

  • Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +1,336 s (Riccardo Patrese vs. Nigel Mansell – 1991)

  • Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +101,1 s (Jim Clark vs. Jack Brabham - 1963)

  • Numărul total al depăşirilor efectuate în 2017: 23 (cu DRS: 19)

  • Oportunităţi de depăşire: virajele 1 şi 4

  • Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 67%

  • Probabilitate de cursă udă: 77%

Marele Premiu de Formula 1 al Mexicului: ALEGEREA PNEURILOR

MP de Formula 1 al Mexicului: MOMENTE MEMORABILE

M.P. al Mexicului 1986 - Gerhard Berger câştigă prima sa cursă din carieră fără să oprească la boxe. La prima revenire a Formulei 1 în Mexic, austriacul a reuşit o performanţă care-i va rămâne în amintire pentru totdeauna. Pe vremea când Pirelli făcea pneuri cu adevărat durabile, Berger a reuşit victoria cu ajutorul unei strategii care i-a luat pe toţi prin surprindere. El a mers până la final cu setul de cauciucuri cu care a plecat din grilă. Spre deosebire de Berger, adversarii săi principali (Alain Prost, Ayrton Senna şi Nelson Piquet) au fost forţaţi să oprească pentru a-şi schimba pneurile Goodyear. Nu numai că această strategie a funcţionat de minune, dar austriacul a câştigat şi cu un avans confortabil de 25 de secunde. Aceasta a fost şi primul triumf al echipei Benetton în Formula 1.

M.P. al Mexicului 1988 - Accidentul teribil al lui Philippe Alliot. Ultima sesiune de calificări a fost marcată de "cascadoria" involuntară a francezului Phillippe Alliot. El a pierdut controlul monopostului său Lola Ford la ieşirea din Peraltada (viraj care se aborda şi cu 240 km/h). S-a urcat prea mult pe vibrator, iar maşina a avut un comportament supravirator, trăgând brusc înspre dreapta. Alliot s-a izbit violent de zidul de la boxe şi s-a rostogolit de-a lungul liniei drepte, maşina oprindu-se răsturnată după ce fusese dezintegrată în urma impactului. Remarcabil este faptul că Alliot a scăpat teafăr şi fără nicio zgârietură din această experienţă îngrozitoare. Mai mult de atât, mecanicii echipei au reuşit performanţa de a reface complet peste noapte maşina distrusă a francezului după o luptă titanică cu timpul, iar Alliot a putut să concureze în cursă. Partea proastă este că toate eforturile au fost în zadar, iar Alliot a abandonat chiar în primul tur.

M.P. al Mexicului 1990 – Alain Prost îl învinge pe Ayrton Senna şi se impune cu plecare de pe locul 13. De 10 ani nu se mai calificase Prost atât de... modest. În primele 45 de tururi Senna a părut că deţine controlul complet al ostilităţilor, însă o pană lentă l-a făcut să piardă teren faţă de Prost. Acţiunea atingea punctul culminant în turul 60, atunci când pilotul Ferrari l-a prins din urmă pe brazilian şi l-a depăşit pe lunga linie dreaptă din faţa boxelor. Senna a încercat din răsputeri să nu renunţe prea uşor la luptă, dar după numai trei tururi, o pană a pneului dreapta-spate l-a făcut să capituleze. La final a fost sărbătoare în garajul Ferrari, italienii obţinând dubla mult dorită, după ce Nigel Mansell a reuşit să-l învingă pe Gerhard Berger cum altfel decât... "la mustaţă".

M.P. al Mexicului 1991 şi 1992 - Mexic, tărâm neprielnic chiar şi pentru marele Ayrton Senna. În calificările premergătoare cursei din 1991, Senna a suferit un accident memorabil în virajul Peraltada. După ce a lovit zidul de pneuri, McLaren-ul brazilianului a rămas răsturnat. Senna a fost capabil să se strecoare afară din monopost de unul singur, dar a fost dus la centrul medical, acolo unde şeful echipei, Ron Dennis, a dezvăluit că şi-a găsit pilotul ţipând de durere. "Apoi a apărut Dr. Sid Watkins (n.r. - doctorul competiţiei de la acea vreme şi bun prieten cu Senna) cu un imens zâmbet pe chip. L-am întrebat care e starea sa, iar el mi-a răspuns că e bine, n-are nimic, e doar un pic zdruncinat. I-am zis că l-am auzit cât de tare ţipa şi el mi-a povestit că Ayrton avea o piatră îndesată în ureche pe care a trebuit să i-o îndepărteze", a spus Ron Dennis. Un an mai târziu, în antrenamentele de vineri, Senna a lovit o denivelare în "S"-uri, iar impactul cu zidul a fost atât de dur încât brazilianul a crezut iniţial că şi-a fracturat ambele picioare. Din fericire, doar unul a fost uşor afectat şi Senna a putut să concureze mai departe în calificări şi în cursă.

M.P. al Mexicului 2015 - Războiul de gheaţă, partea a doua. Sezonul 2015 a fost marcat de duelul fără menajamente dintre finlandezii Kimi Raikkonen şi Valtteri Bottas. După ce pilotul Ferrari şi-a eliminat adversarul de la Williams în ultimul tur al cursei din Rusia, Valtteri a vrut să-i plătească o poliţă la doar a doua cursă de după eveniment. În virajul 5, Bottas a încercat o manevră riscantă la interior, după ce văzuse un mic spaţiu lăsat liber de Raikkonen, însă acesta din urmă l-a închis la scurt timp, iar Valtteri n-a mai putut evita contactul. În urma acestei manevre, Bottas a reuşit să încheie pe podium, beneficiind parcă de o suspensie stânga-faţă de oţel, în timp ce Raikkonen a fost forţat să abandoneze, având suspensia dreapta-spate distrusă. Comisarii au considerat că a fost vorba de un incident de cursă, iar Kimi nu a contestat decizia luată. "Acestea sunt cursele, dar cred că trebuia să mă aştept la aşa ceva după cursa din Rusia. O fi făcut-o intenţionat? Nu ştiu, puteţi să decideţi voi asta, dar nu ar schimba cu nimic situaţia şi nu voi schimba nimic din comportamentul meu pe pistă în viitor", au fost spusele lui Kimi Raikkonen.

Marele Premiul de Formula 1 al Mexicului. ŞTIAŢI CĂ...

  • În 2016, Valtteri Bottas a setat cu Williams actualul record de viteză chiar pe circuitul din Mexic - 372,5 km/h. Precedentul record era deţinut de Kimi Raikkonen şi fusese stabilit la Monza în 2005 - 370,1 km/h.

  • M.P. al Mexicului a fost câştigat de 15 piloţi diferiţi în cele 18 curse desfăşurate pe circuitul Hermanos Rodriguez. Cine urmează?

  • Doar o singură dată s-a câştigat aici cu plecare din afara primelor 2 linii pe grilă, în 1990, atunci când Alain Prost se impunea luând startul de pe locul 13.

  • Force India a încheiat pe locul 7 în toate cursele pe care le-a disputat până acum în Mexic, cu Nico Hulkenberg în 2015 şi 2016, respectiv Sergio Perez în 2017. Anul acesta cine va termina pe locul 7, Perez sau Ocon?

  • Lewis Hamilton are o serie de 9 podiumuri consecutive, a doua cea mai lungă din cariera sa, după cea înregistrată în sezoanele 2014-2015, atunci când a adunat 15 podiumuri. Recordul este deţinut de Michael Schumacher în 2001-2002, 19 clasări pe podium consecutive.

  • În weekend-ul în care Sebastian Vettel nu are decât o singură variantă pentru a se menţine în lupta pentru titlu, şi anume victoria, neamţul nu are niciun podium în Mexic. Acum doi ani a sărbătorit pe podium datorită penalizării lui Max Verstappen, dar în ziua următoare a primit şi el o penalizare care l-a retrogradat pe locul 5.

  • Dacă Daniel Ricciardo credea că mai rău decât în 2017 nu se poate, atunci când a adunat 6 abandonuri, anul acesta şi-a depăşit acest record negativ cu 3 etape înainte de final, abandonând de 7 ori, în timp ce nimeni altcineva nu are mai mult de 5 abandonuri.

  • Autodromo Hermanos Rodriguez rămâne o himeră pentru Romain Grosjean. Francezul a obţinut cel mai slab timp din calificările ultimelor două Mari Premii ale Mexicului. De asemenea, pilotul Haas a terminat pe ultimul loc anul trecut şi pe penultimul loc acum doi ani (dintre cei care au ajuns la sosire).

  • Fernando Alonso a ieşit din Q1 în ultimele 3 sesiuni de calificări. Dacă va repeta această contraperformanţă şi în acest weekend, va fi cea mai slabă serie a spaniolului de la introducerea sistemului eliminatoriu, adică din 2006 încoace. Un motor Honda ar fi sunat bine acum, nu-i aşa, Fernando?

  • Lance Stroll a terminat al 6-lea anul trecut în Mexic, cea mai bună clasare a sa din carieră, dacă excludem podiumul din Azerbaidjan.

REMEMBER - M.P. DE F1 AL MEXICULUI 2017

MP de F1 al Mexicului. Lewis Hamilton, aproape de a cincea oară titlul mondial. CLASAMENT GENERAL PILOŢI

MP de Formula 1 al Mexicului. Speranțe mici pentru Sebastian Vettel. LUPTA PENTRU TITLU

MP de Formula 1 al Mexicului. CLASAMENT GENERAL ECHIPE

MP de Formula 1 al Mexicului 2018. PUNCTE DE PENALIZARE

1. Romain Grosjean – 10p (+1p după M.P. al S.U.A.)

2. Max Verstappen – 7p

- Lance Stroll – 7p (+1p după M.P. al S.U.A.)

4. Sergey Sirotkin – 6p

5. Sergio Perez – 5p

- Marcus Ericsson – 5p

- Sebastian Vettel – 5p (+2p după M.P. al S.U.A.)

8. Brendon Hartley – 4p

- Nico Hulkenberg – 4p

- Pierre Gasly – 4p

- Valtteri Bottas – 4p

12. Carlos Sainz – 3p (+1p după M.P. al S.U.A.)

- Kevin Magnussen – 2p

- Kimi Raikkonen – 2p

- Daniel Ricciardo – 2p

- Esteban Ocon – 2p

17. Stoffel Vandoorne – 1p

- Fernando Alonso – 1p

*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.

Marele Premiu de Formula 1 al Mexicului 2018 va fi duminică, în DIRECT, la Digi Sport 2

Marele Premiu de Formula 1 al Mexicului 2018. ALTE INFORMAŢII

Pirelli va simplifica gama de pneuri pentru sezonul viitor din Formula 1. Din cele 7 culori de pneuri folosite în acest an (roz - hypersoft, violet - ultrasoft, roşu - supersoft, galben - soft, alb - medium, albastru - hard şi portocaliu - superhard), începând din 2019 vor fi folosite la fiecare Mare Premiu doar 3 (roşu - soft, galben - medium şi alb - hard). Acest lucru nu înseamnă, însă, că pneurile vor avea aceleaşi compoziţii. De exemplu, pneul roşu soft ales pentru Monaco nu va fi la fel de dur precum cel care va fi folosit la Silverstone. Numărul exact de compoziţii disponibile va fi comunicat la finalul anului, după ce se va primi omologarea de la FIA. Înainte de fiecare cursă, Pirelli va anunţa exact ce compoziţie i se atribuie titulatura de hard, medium sau soft. Conform Pirelli, acest nou sistem are scopul de a se face mai clară diferenţierea dintre pneuri, simplificând lucrurile pentru fanii care urmăresc ocazional competiţia. Culorile pneurilor pentru pistă udă vor rămâne neschimbate, verde pentru intermediare, respectiv albastru pentru pneurile de ploaie.

Haas va avea pentru prima dată un sponsor principal. După ce a încercat să achiziţioneze Force India, compania Rich Energy va investi la Haas începând din 2019. Această înţelegere va aduce după sine schimbarea schemei de culori a maşinii, dar şi trecerea la titulatura de Rich Energy Haas F1 Team. Gunther Steiner, şeful Haas F1: “Obţinerea unui sponsor principal reprezintă încă un pas important în dezvoltarea echipei”. CEO-ul Rich Energy a fost prezent la Austin săptămâna trecută şi a purtat discuţii şi cu alte echipe înainte de a se înţelege cu Haas. Conform unor speculaţii, ar fi vorba de Force India şi Williams. Echipa din Grove îşi va pierde sponsorul principal începând de anul viitor.

Lewis Hamilton porneşte în ultimele 3 Mari Premii ale sezonului 2018 cu un avans de exact 70 de puncte faţă de Sebastian Vettel. Astfel, britanicul are nevoie doar de o clasare în top 7 pentru a deveni cvintuplu campion mondial de Formula 1, egalându-l pe Juan Manuel Fangio. Doar Michael Schumacher are mai multe titluri câştigate (7). Duminică vom da ceasurile cu o oră în urmă, însă suntem convinși că, dacă ar putea, Sebastian Vettel ar da ceasurile cu câteva luni în urmă pentru a mai avea măcar o şansă la titlu. Marele Premiu al Mexicului este duminică, 28 octombrie, de la ora 21:00, în direct la Digi Sport 2.

Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.

Etichete: formula 1 , lewis hamilton , sebastian vettel , marele premiu al mexicului , avancronica f1 , f1 mexic
Digi24
Un șofer care a oprit să alimenteze pe DN 1 a filmat cum pistolul pompei scotea aburi, în loc de combustibil!
Un șofer care a oprit să alimenteze pe DN 1 a filmat cum pistolul pompei scotea aburi, în loc de combustibil!

digi24.ro
Sondajul zilei

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Digi World
Stiai? Motivul pentru care nu trebuie sa imprumuti niciodata cablul de incarcare al dispozitivelor
Stiai? Motivul pentru care nu trebuie sa imprumuti niciodata cablul de incarcare al dispozitivelor
Digi Animal World
Aligatorii din Florida au fost surprinsi in timp ce urcau peste garduri si inotau pe drumuri: VIDEO
Aligatorii din Florida au fost surprinsi in timp ce urcau peste garduri si inotau pe drumuri: VIDEO
Digi Life
Este versiunea reala a celebrei Rapunzel. Cum arata tanara care nu s-a mai tuns de 15 ani
Este versiunea reala a celebrei Rapunzel. Cum arata tanara care nu s-a mai tuns de 15 ani
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digisport.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, m2digisportro, cookie_poll_id_XXX
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Disqus disqus.com Vezi politica de confidenţialitate
mp_17b27902cd9da8972af8a3c43850fa5f_mixpanel, Disqusauth, sessionid,_utmb, disqus_unique, testCookie
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale