colaj reghecampf anamaria prodan
Exclusiv Unde se află bunurile de peste 500.000€ declarate dispărute de Laurențiu Reghecampf: ”E de râsul tuturor”
ion-tiriac1
Ion Țiriac a fost ”taxat” de câțiva copii și i-a anunțat imediat: ”Alegeți ce vreți și plecați cu ele acasă”. Ce a urmat
mititelu
Video Adrian Mititelu s-a dus ”glonț” în vestiar după ce FCU Craiova a retrogradat! Anunțul făcut de patronul oltenilor
Digi Sport 1 Live
Acum
Stirile Digi Sport

(P) La ce trebuie să fim atenți când mergem la vulcanizare

27.02.2024, 13:50

Atunci când mergem la vulcanizare să ne schimbăm roțile trebuie să fim atenți la câteva aspecte, uneori chiar înainte de a pleca de acasă pentru ca, odată ajunși acolo, să nu constatăm că ne-am dus nepregătiți.

Header
  • Superliga: Farul - Universitatea Craiova, luni, 20:30, DGS 1

  • Premier League: Aston Villa - Liverpool, luni, 22:00, DGS 2

În primul rând trebuie să verificați dacă aveți dispozitivele de deblocare a anti furturilor de la roți. Nu întotdeauna cei de la vulcanizare vor avea cum să desfacă prizoanele sau piulițele și, de regulă, vor constata asta abia după ce veți fi așteptat la coadă să vă vină rândul la o rampă liberă.

Odată ajunși la vulcanizare, în cazul în care aveți roți complete, nu se recomandă doar să le montați și atât. Acestea trebuie reechilibrate astfel încât experiența de condus să fie una care să vă ofere siguranță. În cazul în care roțile de iarnă sunt de o altă dimensiune decât cele de vară, spre exemplu cu jante mai mici și anvelope cu talon mai înalt și cale de rulare mai îngustă, trebuie să refaceți și geometria direcției mașinii. Atenție, însă, la foarte multe mașini moderne și în special cele dotate cu sisteme de suspensii independente pe puntea spate trebuie verificate sau chiar re-reglate și acelea.

Totodată se recomandă verificarea cu atenție atât a anvelopelor sau roților pe care le-ați dat jos de pe mașină cât și pe cele pe care le montați pe vehicul. În cazul în care într-una din anvelopele pe care le-ați dat jos de pe mașină se află un cui sau este roata înțepată de alt obiect ascuțit, aceasta va pierde lent presiune și, până când îi va veni timpul să fie montată la loc, va fi deja dezumflată. Nu ezitați și cereți să vă facă pana tot atunci. Nu este necesară echilibrarea roților pe care le veți depozita până când le va veni înapoi rândul să ajungă pe mașină. Vă veți preocupa de asta abia atunci.

Cereți tehnicianului care montează setul de roți pe vehicul să verifice atât presiunea cât și etanșeitatea anvelopelor. Chiar dacă la o inspectare a anvelopelor veți constata că nu există nicio urmă de cui sau alt obiect ascuțit, asta nu înseamnă că sunteți perfect în siguranță. În timp, garniturile de etanșare de la valvă (supapa de umplere cu aer a anvelopei) îmbătrânesc, se deteriorează și încep să scape presiune. Totodată pot apărea coroziuni pe jantă care să ducă la scăpări mici de presiune. Uneori aceste pierderi sunt insesizabile până în momentul în care începeți să mergeți cu mașina. Iar dacă acel moment coincide cu unul în care chiar nu aveți timp să opriți la o vulcanizare să vedeți despre ce e vorba, atunci situația va fi și mai complicată. Dacă tot ați venit pentru un schimb de roți, faceți și această verificare. Va dura cu doar câteva minute în plus pentru tot setul de roți.


O altă verificare importantă este aceea a adâncimii profilului anvelopei. Nu vă bazați niciodată doar pe inspecția vizuală. Aceasta poate să vă inducă deseori în eroare. Ochiul uman va face cu greu distincția între un profil de 3 milimetri și unul de 4.5 milimetri. Dacă în primul caz este aproape necesară schimbarea anvelopelor, în cel de-al doilea puteți să mai așteptați. În funcție de cât de mulți kilometri faceți iarna, există probabilitatea ca uzura să nu ajungă sub valoarea critică de 3 milimetri. Sub această adâncime trebuie să știți că anvelopele nu mai pot evacua eficient zăpada și apa de pe drum, crescând foarte mult riscul de acvaplanare sau de patinare, după caz.

La final, notați pe roțile pe care le-ați dat jos de pe mașină care în ce colț al vehiculului a fost montată pentru a le putea roti atunci când le veți monta la loc.

Pentru a sintetiza, trebuie să aveți la dumneavoastră antifurtul pentru roți, roțile, să verificați geometria suspensiilor (direcție plus puntea spate), să verificați etanșeitatea atât a roților pe care le dați jos cât și a celor pe care le montați pe mașină, și să măsurați adâncimea profilului anvelopelor. În plus, cereți tehnicianului de la vulcanizare să vă noteze pe roțile pe care le-a dat jos de pe vehicul care unde a fost montată pe mașină cu simbolurile SS, DS, SF și DF (stânga-spate, dreapta-spate, stânga-față și dreapta-față).

Etichete:


Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News


Noua Aplicaţie Digi Sport poate fi descărcată din
Digi24
Cele mai ciudate ținute care au șocat publicul la controversatul Eurovision 2024
Cele mai ciudate ținute care au șocat publicul la controversatul Eurovision 2024

Costumele de la Eurovision 2024 au atras atenția la fel de mult ca piesele interpretate de...

Descarcă aplicația Digi24

Sondajul zilei

Top articole
gigii
Gigi Becali, nervos când a văzut ce s-a întâmplat la Arena Națională: ”La revedere! Au făcut ce au vrut”

FCSB a primit o lovitură chiar în seara în care a sărbătorit titlul! Ce se întâmplă în UEFA Champions League
FOTBAL:FCSB-CFR CLUJ, PLAY OFF SUPERLIGA SUPERBET (11.05.2024)
Florinel Coman a rupt tăcerea, după ce qatarezii n-au mai vrut să-i achite clauza de 5.000.000€
coman
Fanii lui Tottenham au tras aceeași concluzie, după ce Postecoglou l-a băgat pe Drăgușin abia în repriza a doua
Tottenham Hotspur v Burnley, Premier League, Football, Tottenham Hotspur Stadium, London, UK - 11 May 2024
”A zis că dacă-i dau 20.000, vine la noi. Îi dau!” Gigi Becali pregătește primul transfer la FCSB
ID219973_INQUAM_Photos_Octav_Ganea
Recomandările redacției
mititelu
Video Adrian Mititelu s-a dus ”glonț” în vestiar după ce FCU Craiova a retrogradat! Anunțul făcut de patronul oltenilor

Mircea Rednic s-a ”dezlănțuit” la conferința de presă! A ”mitraliat” un conducător de la Dinamo: ”Nesimțit!”
rednic
Video&Foto Haos la Craiova! Ce a făcut galeria echipei, după ce oltenii au retrogradat direct în Liga 2
scandal
U-BT Cluj-Napoca - CSM CSU Oradea 95-64, în primul meci al finalei Ligii Naționale de baschet masculin
baschet

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media